مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عزت نفس دانشجویان ۴۳ صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عزت نفس دانشجویان ۴۳ صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق عزت نفس دانشجویان عنوان این نوشتار است که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۴۳
حجم ۲۰۲ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق عزت نفس دانشجویان قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری عزت نفس دانشجویان تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق عزت نفس دانشجویان در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

عزت نفس چیست؟ از کودکی، افراد تصویری از خود تدارک می بینند که شامل تصور و پندار درباره خصوصیات جسمانی، عقلانی و اجتماعی خویشتن است و به ویژه بر شیوه رفتار اشخاصی که نقش مهمی در زندگی آنان دارند، یعنی والدین، معلمان و دوستان مبتنی است. ارزشیابی مثبت یا منفی تصویری که فرد از خود دارد، تشکیل دهنده عزت نفس یا حرمت نفس یا حرمت خود است [۴۶]. منظور از عزت نفس این است که افراد نسبت به خود چگونه فکر می کنند، چقدر خود را دوست دارند و از عملکردشان راضی اند، به خصوص به لحاظ اجتماعی و ورزشی و تحصیلی خود را چگونه احساس می کنند و میزان هماهنگی و نزدیکی خود ایده آل و خود واقعی آنها  چقدر است [۴۷].

 

 

 

عزت نفس زاییده زندگی اجتماعی و ارزشهای آن است و در تمامی فعالیت های روزانه انسان به نوعی جلوه گر بوده و به این شکل از مهمترین جنبه های شخصیت و تعیین کننده ویژگی های رفتاری انسان است [۴۸] و واژه ای است که در محاوره های عمومی و روان شناسی کاربرد بسیار گسترده ای دارد و به احساس   فرد نسبت به ارزشمندی و تایید او نسبت به خودش مربوط است [۴۹]. عزت نفس عامل روان شناختی مهم و اثرگذار بر سلامت و کیفیت زندگی به شمار می رود [۱۰].

 

 

 

 از  دیدگاه مذهب اسلام، عزت نفس همچون دری است که حافظ عقیده و عمل مومن است و با شکسته شدن آن، همه چیز مومن در معرض خطر قرار می گیرد. پس انسان معتقد و مطمئن به خود، باید عزت نفس خود را نگه دارد و تن به اموری ندهد که به خودش آسیبی برساند [۵۰].  عزت نفس متأثر از عوامل درونی و بیرونی است. منظور از عوامل درونی عواملی است که از درون نشئت می گیرند یا به عبارت دیگر، خود شخص آن را ایجاد می کند . عوامل بیرونی به شیوه های زندگی، نوع فعالیت بدنی و عوامل محیطی تأثیر گذار بر فرد اشاره دارد [۴۷].

 

 

 

نمونه پیشینه تحقیق درباره عزت نفس دانشجویان

بوشهری بین سطح آمادگی جسمانی دختران با عزت نفس رابطه ای مشاهده نکرد و بلوچ مقدم دریافت بین آزمون های آمادگی جسمانی با عزت نفس دانشجویان پسر ارتباطی وجود ندارد .بر اساس پژوهشی دیگر نیز ارتباطی بین آمادگی جسمانی و عزت نفس آزمودنی ها وجود ندارد [۱۵]. 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم پایان نامه: چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس دانشجویان

۱-۶-۱-تعریف مفهومی عزت نفس

۱-۶-۲-تعریف عملیاتی عزت نفس

۲-۲-۱۵-۱٫ تعریف:
۲-۲-۱۵-۲٫ نظر محققان:    
۲-۲-۱۵-۳٫ مزایای عزت نفس:
۲-۳-۲-۱٫ پژوهش های داخلی:
۲-۳-۲-۲٫ پژوهش های خارجی:
۲-۳-۳٫ ورزش و عزت نفس:
(f)    2-3-3-1. پژوهش های داخلی:
(g)    2-3-3-2. پژوهش های خارجی:
Article III.    2-4. نتیجه گیری:

منابع
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: