مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت منابع انسانی ۲

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت منابع انسانی ۲

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت منابع انسانی بصورت کامل و جامع و با منابع جدید

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۳۸
حجم ۲۳۶ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

دانلود مبانی نظری رشته مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت منابع انسانی ۲

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت منابع انسانی بصورت کامل و جامع و با منابع جدید 

مدیریت منابع انسانی
هر یک از دیدگاه های مختلف نظری در حوزه مدیریت، تعاریف متفاوتی از مدیریت منابع انسانی ارایه داده اند که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است: 

 مدیریت منابع انسانی را شناسایی، انتخاب، تربیت و پرورش نیروی انسانی سازمان به منظور نیل به اهداف سازمان تعریف کرده اند.
مدیریت منابع انسانی از جمله مسئولیت های اصلی مدیریت در هر سازمان به شمار می رود و همه مدیران سطوح متعدد سازمان به نوعی از این مسئولیت برخوردارند. از اینرو مدیریت منابع انسانی را بهره برداری از سرمایه های انسانی شرکت، برای نیل به اهداف سازمانی می دانند.
مقصود از مدیریت منابع انسانی، سیاست ها و اقدامات مورد نیاز برای اجرای بخشی از وظیفه مدیریت است که با جنبه هایی از فعالیت کارکنان بستگی دارد، به ویژه برای کارمندیابی، آموزش دادن به کارکنان، ارزیابی عملکرد، دادن پاداش و ایجاد محیطی سالم و منصفانه برای کارکنان شرکت.

۱-۴-۲٫ عملکردها مدیریت منابع انسانی
هر یک از مکاتب مختلف علم مدیریت ممکن است موضوعات متفاوتی را به عنوان عملکردهای مدیریت منابع انسانی تلقی کنند با این حال برخی از انواع رایج و مهم آن عبارتند از: تجزیه و تحلیل شغل، برنامه ریزی منابع انسانی، کارمندیابی و فرآیند انتخاب، اجتماعی کردن منابع انسانی، آموزش منابع انسانی، ارزیابی عملکرد، انضباط و حقوق ودستمزد.

۲-۴-۲٫ تشریح مدل جامع ارزیابی عملکرد منابع انسانی
عوامل و شاخص های ارزیابی عملکرد به عبارت دیگر آنچه که لازم است مورد ارزیابی قرار گیرد که پایه و مهمترین رکن سیستم های ارزیابی عملکرد می باشد باید ارکان استراتژی و برنامه ها و همچنین فرایند ها، رویه ها و مستندات یک سازمان استخراج شود . برای اینکه مدیریت بتواند چگو.نگی و میزان تحقق استراتژی و هدفهای  خود را به صورت معینی تعریف کند لازم است که ابتدا ارتباط بین فعالیت ها و عملکرد کارکنا را به صورت مکی شاخص گذاری و اندازه گیری کند با این تفسیر چشم انداز، ماموریت، هدفها، استراتژی و برنامه های سازمان باید به عنوان مبنای ارزیابی عملکرد کارکنان مورد توجه قرار گیرد. [۲۳]

۳-۴-۲٫ الگوهای متداول ارزیابی عملکرد سازمان ها و دستگاه های اجرایی
الگوهای ارزیابی عملکرد دستگاه های دولتی که در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، الگوهای متفاوتی می باشند این الگوها که جهت ارزیابی عملکرددر دستگاه‌های دولتی نظیر شرکت‌های دولتی، سازمان ها و وزارتخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و متفاوت می‌باشند. قابل توجه این که در برخی از کشورها از الگوی مشخص بین‌المللی جهت ارزیابی عملکرد استفاده نشده و سیستم ارزیابی در سازمان های این کشورها، سیستم منحصر به فردی می‌باشد. با این حال در ادبیات مدیریت جهت ارزیابی عملکرددستگاه‌های دولتی الگوهای مختلفی ارائه شده است. 

اما مهمترین این الگوها که در کشورهای موفق مورد استفاده قرار گرفته و نتایج مثبتی نیز داشته اند عبارتند از:
۱- تعیین اثربخشی و کارایی سازمان
۲- الگوی ارزیابی عملکرد سازمان های دولتی با توجه به اقتضائات استراتژیک
۳- الگوی ارزیابی بهره‌وری جمعی سازمان یا مدل تحلیل پوششی داده ها
۴- مدل ریاضی برنامه ریزی آرمانی تخصیص بودجه در سازمان های دولتی
۵- مدل مثلث عملکرد سازمانی
۶- الگوهای فیشر برای ارزیابی عملکرد
۷- الگوی بنچ مارکینگ
۸- الگوی مهندسی مجدد
۹- مدل برنامه ریزی استراتژیک مشتری مدار
۱۰- الگوی اعتبار سنجی
۱۱- الگو برداری از لایه عملکرد و نتایج دولت  (GPRA)
۱۲- الگوی فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP)
۱۳- الگوی کارت امتیاز متوازن
۱۴- الگوی ممیزی کیفیت و مدیریت جامع  (TQM, ISO)
۱۵- الگوی بالدریج
۱۶- الگوی ترکیبی یا مدل تصمیم گیری متوالی [۳۰]

۴-۴-۲٫ جایگاه و نقش نظام ارزیابی عملکرد در فرآیند توسعه منابع انسانی سازمان
با توجه به اینکه بهبود بهروری یکی از اهداف مستمر هر سازمان است و این امر تابعی از بهسازی عملکرد  کارکنان می باشد، پس در این رابطه ارزیابی عملکرد کارکنان نقش مهمی پیدا میکند . اگر نظام ارزیابی به گونه ای موثر، طراحی شود می تواند برای اهداف و مقاصدی چون ترفیع،تنزل،پرداخت حقوق و مزایا،… و مقاصد پژوهشی مثل برنامه ریزی (بهسازی عملکرد، توانمند سازی کارکنان) مفید واقع شود . فرایند های ارزیابی عملکرد کارکنان با توجه به کاربردهای فراوان نتایج حاصل از آن نیازمند توجه خاصی می باشد . پژوهش های زیادی در این زمینه کاربرد نتایج حاصل از ارزیابی صورت گرفته است  که،  از آن جمله می توان به تحقیقی که توسط “استیفن رابینز” در ۶۰۰ سازمان صورت گرفته  اشاره کرد.  

در پژوهشی که بیش از ۵۰۰ شرکت انجام گرفته است حدود ۹۰% شرکت ها از سیستم ارزیابی عملکرد برای افزایش پرداختها، ۸۷ % برای مرور عملکرد، و ۷۹% به عنوان فرصتی برای تعیین اهداف دوره آینده استفاده کردند (رابینز، ۱۳۷۶).طی یک نظر سنجی از ۱۰۶ روانشناس صنعتی، ۱۰ کاربرد مختلف برای داده های حاصل از ارزیابی عملکرد عنوان شده است که ترتیب عبارتند از:

۱٫    مدیریت حقوق و دستمزد
۲٫    ارائه بازخورد عملکردی
۳٫    شناسایی نقاط  قوت و ضعف افراد
۴٫    مستند سازی
۵٫    تشخیص عملکرد فردی
۶٫    شناسایی عملکرد ضعیف
۷٫    کمک به تعیین و تعریف اهداف
۸٫    تصمیمات در خصوص ترفیع
۹٫    بازخرید و یا بازنشستگی پرسنل
۱۰٫    ارزیابی میزان دستیابی به اهداف (کریتنز،۲۰۰۱)

همچنین مدیران باید بتواند با توجه به نتایج حاصل از ارزیابی عملکرد کارکنانشان، امکان پرورش توانمندی ها و شایستگی های آنها را از طریق برنامه ریزی و تعیین مسیر  شغلی در آینده فراهم نمایند و چشم انداز روشن تری برای رشد و پیشرفت  شغلی آنها مهیا کنند.

فهرست مطالب
. مدیریت منابع انسانی    ۶
۱-۴-۲٫ عملکردها مدیریت منابع انسانی    ۷
۲-۴-۲٫ تشریح مدل جامع ارزیابی عملکرد منابع انسانی    ۷
۳-۴-۲٫ الگوهای متداول ارزیابی عملکرد سازمان ها و دستگاه های اجرایی    ۷
۴-۴-۲٫ جایگاه و نقش نظام ارزیابی عملکرد در فرآیند توسعه منابع انسانی سازمان    ۸
۵- ۲٫  اثر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر سازمان    ۱۰
۶-۲٫ مدیریت راهبردی – برنامه ریزی راهبردی    ۱۲
۷-۲٫ مدل SWOT    ۱۴
۸-۲٫ مراحل پیاده سازی مدل  BSC    ۱۵
۱-۸-۲٫  تعیین اندازه سازمان    ۱۶
۲-۸-۲٫ تجزیه و تحلیل موقعیت سازمان    ۱۶
۳-۸-۲٫ تثبیت چشم انداز    ۱۶
۴-۸-۲٫ تعیین استراتژی های سازمان    ۱۶
۵-۸-۲٫ تعیین وجه های مناسب برای شرکت    ۱۷
۶-۸-۲٫ تدوین اهداف استراتژیک برای جنبه های تعیین شده    ۱۷
۹-۲ کارت امتیاز متوازن    ۱۷
۱۰-۲ . شاخص    ۱۸
۱۱-۲٫ داشبورد    ۱۹
۱-۱۱-۲٫ داشبوردها، اندازه گیری عملکرد سازمانی و مدیریت    ۲۱
۲-۱۱-۲٫ اثرات پیاده سازی داشبورد بر سازمان    ۲۱
۱۲-۲٫ برای ارزیابی برنامه توسعه دانشگاه  میتوان دو نقش در نظر گرفت    ۲۲
۱-۱۲-۲٫ ارزیابی  زمینه و محیط    ۲۲
۲-۱۲-۲٫ ارزیابی درون داد    ۲۲
۳-۱۲-۲٫ ارزیابی فرآیند    ۲۲
۴-۱۲-۲٫ ارزیابی برون داد    ۲۳
۵-۱۲-۲٫ مدیریت دانشگاهی    ۲۳
۱۳-۲٫ عناصر اصلی تشکیل دهنده آموزش عالی و تنگناهای موجود    ۲۵
۱۴-۲٫ هیات علمی    ۲۵
۱۵-۲٫ قوانین و مقررات و آیین نامه ها    ۲۶
۱۶-۲٫ حوزه های مرتبط با اعضای هیات علمی    ۲۷
۱-۱۶-۲٫ فعالیت های فرهنگی – تربیتی – اجتماعی    ۲۷
۲-۱۶-۲٫ فعالیت های آموزشی    ۲۷
۳-۱۶-۲٫ فعالیت های پژوهشی و فناوری    ۲۷
۴-۱۶-۲ فعالیت های علمی و اجرایی    ۲۷
۵-۱۶-۲ شاخص های مالی    ۲۸

۱۷-۲٫ پیشینه    ۲۸

منابع و مراجع:    ۳۰
منابع فارسی :    ۳۰
منابع انگلیسی    ۳۳

توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

تولید شده انحصاری در:فروشگاه ساز فایلینا

توضیحات بیشتر و دانلود

صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: