مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مولفه های فراشناخت ۵۱ صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مولفه های فراشناخت ۵۱ صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مولفه های فراشناخت که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۵۱
حجم ۱۵۵ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق مولفه های فراشناخت قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری مولفه های فراشناخت تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق مولفه های فراشناخت در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

دانش فراشناختی بخشی از دانش ما ازجهان است که به امور شناختی مربوط می شود . به عبارت دیگر دانش فراشناختی، دانش درباره شناخت به طورکل وهمچنین آگاهی و دانش درباره شناخت خود شخص به طور خاص می باشد این دانش و باورهای ما ازطریق تجربه درحافظه درازمدت ذخیره واندوخته می گردند. دانش فراشناختی به حیطه های خاصی نظیر سیاست یا فوتبال یا الکترونیک ارتباطی ندارد بلکه به ذهن و عمل آن مرتبط است(عباباف،۱۳۸۴). فلاول(۱۹۸۸) به نقل ازکارشکی(۱۳۸۱) معتقد است، فراشناخت متشکل دوطبقه یعنی دانش فراشناختی  و تجربه فراشناختی  است. پاریس ، کراس و لیپسون (۱۹۸۴) دانش فراشناختی را به سه طبقه دانش خبری ، فرایندی  و شرطی  تقسیم می کند.

 

 

 

 

پاریس و وینوگراد (۱۹۸۸) به نقل از کارشکی(۱۳۸۱)  براین باورندکه فراشناخت دارای دو مؤلفه دانش و کنترل خود   و دانش وکنترل فرایند   است. با نگاهی به نظرات ارئه شده متوجه می شویم که اکثر دیدگاه ها به نقش دانش فراشناختی و تجربه فراشناختی در کنترل فرایندهای شناختی اشاره دارند. اسکرا و مشمن (۱۹۹۵ ) به نقل از کارشکی(۱۳۸۱) معتقدند دانش فراشناختی به آنچه فرد درباره خود یا درباره شناخت به طور کلی می داند مربوط می شود. فلاول و همکاران (۱۹۹۳) نیز معتقدند دانش فراشناختی به دانش ها نسبت به ذهن و عملکرد آن مربوط می شود. دانش فراشناختی مشتمل بر دانش فرد درباره خود ، درباره تکلیف و درباره راهبرد می شود . دانش فراشناختی وقتی به دست می آید که فرد از توانایی های شناختی خود ونیز ناتوانایی های شناختی خود آگاه شود. برای مثال فردی که از ضعف حافظه خود آگاه است، رئوس کارهای روزانه ای که باید انجام دهد را یادداشت می کند تا در موقع مناسب به آنها بپردازد. این آگاهی فرد از ضعف حافظه خود ، نوعی دانش فراشناختی است که به او اخطار می دهد تا اقدام مناسبی برای جبران نا توانی خود انجام دهد. با فردی که با یک تکلیف مشکل یا ویژه برخورد می کند راهبر د و تلاش مناسب تکلیف از خود بروز می دهد. 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
۱-۷-۱ تعاریف نظری فراشناخت
۲-۷-۱ تعاریف عملیاتی فراشناخت

فصل دوم : ادبیات پژوهش

۳-۲-۲ فراشناخت.۳۰
۱-۳-۲-۲ تمایز شناخت وفراشناخت ۳۶                                                                    
۲-۳-۲-۲ مولفه های فراشناختی.۳۸
۳-۳-۲-۲ برنامه ریزی ۳۹
۴-۳-۲-۲ کنترل ونظارت.۴۰
۵-۳-۲-۲ نظم دهی۴۰
۶-۳-۲-۲ رشد فراشناخت.۴۱
۷-۳-۲-۲ فنون آموزش راهبردهای شناختی وفراشناختی.۴۴
۸-۳-۲-۲ الگوهای آموزش راهبردهای فراشناختی.۴۷

۶-۲-۲ پیشینه پژوهش.
١-۶-٢.تحقیقات انجام شده در ایران
۲-۶-٢ تحقیقات انجام شده در خارج از کشور.

منابع
منابع فارسی    
منابع انگلیسی

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: