مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هموارسازی سود

دسته بندی :حسابداری مدیریت 43

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هموارسازی سود

دسته بندی حسابداری
فرمت فایل docx
حجم فایل 91 کیلو بایت
تعداد صفحات 31
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :انگلیسی و فارسی دارد (به شیوهAPA)

فهرستــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مقدمه

20

2-1 سطح افشا

20

2-1-1 خصوصیت های كیفی مرتبط با ارائه اطلاعات

20

2-1-2 افشای مالی

21

2-1-3 اهداف افشا در گزارشگری مالی

22

2-1-4 میزان اطلاعاتی که باید افشا شود

23

2-1-5 تاثیر اطلاعات و تغییرها بر خط مشی افشا بر استفاده كنندگان

25

2-1-6 مفاهیم افشای مالی

26

2-2 هموار سازی سود

27

2-3 انواع هموارسازی سود

27

2-3-1 سود هموار طبیعی

28

2-3-2 هموارسازی واقعی

29

2-3-3 هموارسازی مصنوعی

29

2-4 مفاهیم سود ویژه

30

2-5 ابزار های هموارسازی مصنوعی سود

32

2-5-1 زمان بندی رویداد ها

32

2-5-2 هموارسازی از طریق انتخاب روش های تخصیص

33

2-5-3 هموارسازی از طریق طبقه بندی

33

2-6 تكنیك ها ی هموارسازی سود

33

2-6-1 دستكاری در درآمد ناویژه

34

2-7 انگیزه های هموارسازی سود

35

2-7-1 افزایش رفاه سهامداران

35

2-7-2 تسهیل قابلیت پیش بینی سود

36

2-7-3 افزایش رفاه مدیریت

36

2-8 روش های مطالعه هموارسازی سود

37

2-8-1 مدل سنتی

38

2-8-2 مدل ایمهاف

39

2-8-3 مدل ایكل

39

2-9 فرضیه بازاركارا

42

2-10 پیشینه تحقیق

42

2-11 خلاصه فصل

47

مقدمه

همانگونه كه هیات تدوین استانداردهای حسابداری1 بیان می كند انتخاب های حسابداری حداقل در دو سطح انجام میگیرد. در یك سطح بوسیله كمیته ها و موسساتی كه این قدرت را دارند كه شركت ها را وادار به گزارشگری به شیوه خاص نمایند و یا بر عكس، بكار گیری روشی را كه توسط این موسسات نامناسب تشخیص داده شده را منع كنند، و در یك سطح دیگر در هر شركت به صورت فردی انتخاب صورت می گیرد. هنگامی كه استانداردهای حسابداری بیشتری منتشر می شود، انتخاب های فردی محدود تر میشود، اما هنوز هم تصمیمات حسابداری زیادی وجود دارند و در آینده وجود خواهد داشت كه به وسیله موسسات گزارشگری اتخاذ خواهد شد. زیرا انتخاب یك راهكار از بین راهكارهای مختلف كه هیچ استانداردی آن را به طور دقیق مشخص ننموده و یا انتخاب بین راههای اجرای یك استاندارد بوسیله هر موسسه به طور فردی صورت می گیرد. از سوی دیگر توان تجزیه و تحلیل و قدرت پیش بینی، مهمترین عامل در تصمیمات سرمایه گذاری سهامداران می باشد كه خود به عوامل متعددی از قبیل سود آتی، قیمت سهام، جریان نقدی آتی سرمایه گذاری و… بستگی دارد. تحقیقات متعدد نشان می دهد كه مدیران با استفاده از انتخاب های حسابداری و در قالب هموارسازی سود بر ذهنیت گرایی سرمایه گذاران تاثیر می گذارند.

به عبارت بهتر مدیران آنگ
ونه سیستم های اطلاعاتی را انتخاب می كنند كه نوسان سودهای گزارش شده را در طول زمان كاهش دهد. شواهد تجربی نیز حكایت از این دارد كه مدیران واحدهای اقتصادی در درجات مختلف و به طور مستمر درگیر هموارسازی سود هستند تا بدین وسیله قضاوت استفاده كنندگان از صورت های مالی را متاثر سازند.

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: