مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوشمندسازی مدارس ۵۰ صفحه
مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوشمندسازی مدارس ۵۰ صفحه
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوشمندسازی مدارس که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۵۰ |
حجم | ۸۰ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوشمندسازی مدارس که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
هوشمندسازی مدارس از راهبردهای اساسی تحول بنیادین آموزش و پرورش است. بر اساس سند ملی تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش، هوشمندسازی مدارس و مجتمعهای آموزشی و پرورشی طی سه مرحله به انجام خواهد رسید. مدرسه، معلمان و خانواده.
دستیابی به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه آسیای جنوب غربی با تاکید بر جنبش نرمافزاری و تولید علم که به عنوان یکی از هدفهای اصلی در سند چشمانداز آمده است نیازمند توسعه همه جانبه علمی در تولید و تجاری سازی دانش است. آموزش الکترونیکی به عنوان ابزاری قدرتمند در عملیاتی کردن این هدف باعث ایجاد فرصتهای برابر در فراگیری در همه جا، همه زمان و برای همه میشود و توسعه آن میتواند نقش مهمی در دستیابی به هدف فوق داشته باشد ( سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ۱۳۸۹،ص ۵۶).
در بند الف ماده ۱۹ برنامه پنجم توسعه کشور آمده: دولت موظف است تا پایان برنامه، فناوری اطلاعات و ارتباطات را در کلیه فرایندها جهت تحقق عدالت آموزشی و تسهیل فرایندهای موجود و ارائه برنامههای آموزشی و دروس دورههای تحصیلی به صورت الکترونیکی به کار گیرد. وزارت آموزش و پرورش نیز موظف است تا پایان برنامه، آموزش از راه دور و رسانهای را به منظور تضمین دسترسی به فرصتهای عادلانه آموزشی تحقق ببخشد. بند ده ماده ۱۹ نیز به بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایندهای آموزشی برای تحقق عدالت آموزشی و تسهیل فرایندهای موجود و ارائه برنامههای آموزشی و دروس دورههای تحصیلی به صورت الکترونیکی اشاره دارد ( سند تحول بنیادین آموزش و پرورش،۱۳۸۹،ص۲۰)
سند توسعه فاوای وزارت آموزش و پرورش
توانمندسازی و تحولآفرینی در نظام آموزشی دستیابی به اهداف یادگیری وتاکید بر نقش و جایگاه معلم و عدالت آموزشی و حفظ و تقویت ارزشهای اخلاقی و فرهنگی جهت فراهم آوردن محیط یاددهی- یادگیری مبتنی برفناوری اطلاعات وارتباطات در نظام آموزش و پرورش است.
سند راهبردی نظام جامع فناوری اطلاعات کشور
در این سند موارد زیر، جهت بکارگیری فناوری اطلاعات وارتباطات آمده است:
۱)تسهیل آموزشهای رسمی مبتنی بر فناوری اطلاعات در مدارس با گسترش شبکه اینترنت و هوشمندی مدارس؛
۲)تقویت سیستم آموزش مبتنی برفناوری اطلاعات بین دبیرستانهای بزرگ وکوچک ودانشکده ها.
فهرست مطالب
تعریف نظری هوشمندسازی مدارس
تعریف عملیاتی هوشمندسازی مدارس
فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هوشمندسازی مدارس
۱-۲- تاریخچه استفاده از فناوری در آموزش 8
۲-۲- اهمیت و نقش فناوری در آموزش 13
۳-۲- جایگاه و نقش حیاتی فناوری در آموزش وپرورش 16
۴-۲-موانع و مشکلات استفاده از فناوری اطلاعات در آموزش 18
۵-۲- هوشمندسازی مدارس 21
۶-۲-اسناد پشتیبان هوشمند سازی مدارس 22
سند چشم انداز۲۰ ساله نظام جمهوری اسلامی ایران 22
برنامه پنجم توسعه 22
سند توسعه فاوای وزارت آموزش و پرورش 23
سند راهبردی نظام جامع فناوری اطلاعات کشور 23
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 23
نقشه جامع علمی کشور 24
۷-۲- پیشینه هوشمندسازی مدارس 25
پیشینه هوشمندسازی مدارس در جهان 25
۸-۲-پیشینه هوشمندسازی مدارس در ایران 26
جدول( ۱-۲)-آمار مدارس هوشمند براساس اظهار ادارات کل استانها( تیرماه ۹۰) 28
۱۳-۲- پیشینه تحقیق 29
پیشینه خارجی 29
پیشینه داخلی 35
۱۴-۲- جمع بندی و نتیجه گیری 44
منابع و ماخذ 46
فهرست منابع : 46
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت