مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت دینی ۵۶ صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت دینی ۵۶ صفحه

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت دینی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۵۶
حجم ۲۱۶ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت دینی موضوع این نوشتار است. تعریف نظری هویت دینی: میزان شناخت عقیدتی فرداز تعلق وارتباطش نسبت به دینی خاص وپیامدهای احساسی مثبت است که فرد از این تعلق و ارتباطش تجربه می کند وهمچنین به میزان ارزشی که فرد، به انجام عملی مناسک فردی وجمعی دین قائل است، گفته می شود(عباسی قادی،۱۳۸۲،ص۳۲). تعریف عملیاتی هویت دینی: در این پژوهش هویت دینی در سه مقوله ی اعتقادات دینی، عواطف و احساسات دینی و انجام  رفتارهای دینی منظور می-شود. و هویت دینی نمره ای است که فرد در پرسشنامه ی محقق ساخته کسب می کند.

 

 

 

دین و هویت دینی با ارائه ی یک چارچوب جامع برای تفسیر وقایع، ونیز ارائه ی پاسخ های مشخص و قانع کننده ای برای پرسش های وجودی مانند از کجا آمده ام و به کجا می روم، تفسیری همه جانبه از حیات انسانی در اختیار می گذارد و خلاء زندگی را با ایجاد معنا برای لحظه لحظه ی آن برطرف می کند. دین به افراد نوعی احساس کنترل و کار آمدی می بخشد. سلامت بخش ترین جنبه ی دین، توانایی آن در فرو کاستن از تنیدگی وجودی از رهگذر اعطای یک احساس کنترل بر این دنیای نا مطمئن و هراس انگیز است؛ این احساس کنترل از راه باور به حضور یک قدرت برتر و شکوهمند فراهم می شود که اراده و اختیار دارد و می تواند از جانب ما مداخله کند. دین در جایگاه یک نظام مرجع   با طرح هدفمندی حیات، مرگ را نقطه ی پایان زندگی نمی داند و آن را همچون گذرگاهی برای عبور به جهانی با شکوه تر، پذیرفتنی می سازد.

 

 

 

 

نمونه پیشینه پژوهش درباره هویت دینی افراد

زاهد زاهدانی وکلانتری(۱۳۸۸) در پژوهشی تحت عنوان: هویت دینی و جوانان، که نتیجه ی پژوهشی تجربی در ایران است، به دنبال بررسی میزان احساس تعلق به هویت دینی و عوامل مؤثربر آن هستند. جامعه آماری این تحقیق، دانش آموزان مقطع متوسطه، سال سوم دبیر ستان نواحی چهار گانه ی آموزش و پرورش شهر شیراز هستند که نمونه ای متشکل از ۴۰۰ نفر، شامل دختران وپسران مورد مطالعه را دربر می گیرد. نتایج نشان داد ۸۸% دانش آموزان دارای هویت دینی قوی هستند و تنها ۴% پاسخگویان، در این حوزه دارای مشکل یا بحران هستند. بیش از ۹۴%  دانش آموزان خداوند را ناظر بر اعمال خود می بینند ودر بعد اعتقادی به خداوند ایمان دارند. روی هم رفته هویت دینی دانش آموزان در حد بالایی است و بیشتر دانش آموزان دارای اعتقادات دینی بالایی هستند.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری هویت دینی:

تعریف عملیاتی هویت دینی:

فصل دوم : چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هویت دینی

بخش اول: هویت دینی
مقدمه۱۳
تعاریف دین و دین داری ۱۴
ابعاد دین داری۱۵
نقش و کارکرد دین۱۷
هویت۱۹
شناخت اصطلاح هویت۱۹
رویکرد های روان شناسانه ی هویت وهویت ۲۰
رویکردهای جامعه شناسانه ی هویت و هویت دینی۲۳
ابعاد هویت ۲۵
هویت دینی۲۷
ابعاد هویت دینی۲۹
هویت دینی از منظر آیات وروایات۳۰
آثار و فواید ایمان مذهبی
پیشینه ی تحقیق
یافته های داخلی
یافته های خارجی
جمع بندی

منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: