مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی ۵

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی ۵

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی بصورت جامع و کامل در قالب ۵۰ صفحه برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۵۰
حجم ۴۰۷ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی موضوع نوشتار حاضر است.در قسمت ادبیات نظری موضوع به کارآفرینی و ویژگی های آن، کارآفرینی سازمانی و مدل های آن، موانع و محدودیت ها و می پردازیم.در بخش پیشینه پژوهش کارآفرینی سازمانی پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرند.

 کارآفرینی سازمانی
در وضعیت فعلی اقتصاد جهانی، تنها کشورهایی از ابعاد مختلف جهانی شدن تأثیر و تأثیر می پذیرند که بتوانند کالاها و خدماتی جدید و مطابق نیاز مشتری عرضه کنند. یکی از عوامل اصلی این امر،
کارآفرینی سازمانی است. به این صورت که تک تک افراد سازمان خودشان را در قبال اهداف سازمان متعهد می دانند و برای این کار نیز حداکثر استعداد خودشان را برای پیشرفت و بقای سازمان بکار می گیرند. از جمله مواردی که در این سازمان ها چنین زمینه ای را به وجود آورده، فضای حاکم بر سازمان هاست که کارکنان در آن با تعهد به کار خود ادامه می دهند و آنچه می تواند بیشترین تاثیر را در ایجاد این فضا داشته باشد، ساختار سازمانی است که به مثابه کالبد اصلی این سازمان عمل می کند. از اینرو در این مقوله، شناسایی تأثیراتی که ساختار سازمانی در ایجاد فضا و جو کارآفرینی می توانند داشته باشد، از مسائل مهمی است که در کشور ما باید به آن پرداخته شود تا زمینه مساعد برای کارآفرینی سازمانی در سازمان ها به وجود آید (فراهانی و همکاران، ۱۳۹۰، ۴۲).

 هسته اصلی کارآفرینی، نوآوری است و نوآوری در سازمان ها لزوما فرآیندی پایین به بالاست. کارآفرینی سازمانی، تنها وقتی به وقوع می پیوندد که سطوح پایینتر سازمان نوآوری داشته باشند، اما تنها وقتی که به کارکنان اختیار لازم داده شده و آنها تشویق می شوند، کارآفرینی سازمانی امکان بقا خواهد یافت. با توجه به اینکه روش نظام پیشنهادها اغلب یک فرآیند پایین به بالاست، در تسهیل روند کارآفرینی سازمانی از مهمترین ابزارها بشمار می آید (فراهانی و همکاران، ۱۳۹۰، ۴۴). امروزه کارآفرینی نیروی محرکه اصلی در توسعه اقتصادی و از مشخصه های یک اقتصاد سالم است (۱۹۹۵ ،Druker). کارآفرینی در حال حاضر مؤثرترین روش برقراری ارتباط بین علم و بازار است (فیض بخش، ۱۳۸۳). این مفهوم هم می تواند زمانی اتفاق افتد که یک فرد یا گروهی از افراد فعالیتی اقتصادی را آغاز می کنند و هم در داخل یک سازمان در حال فعالیت رخ دهد که نوع اخیر را کارآفرینی سازمانی می گویند (مقیمی، ۱۳۸۴، ۲۳).

فهرست مطالب

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی

۲-۱- مقدمه    ۱۷

چارچوب نظری کارآفرینی سازمانی

۲-۲- کارآفرینی    ۱۷
۲-۳- ویژگی های کارآفرینان    ۱۸
۲-۴- سه موج در کارآفرینی    ۲۰
۲-۵- انواع کارآفرینی    ۲۳
۲-۶- کارآفرینی سازمانی    ۲۳
۲-۷- مدل های کارآفرینی سازمانی    ۲۶
۲-۷-۱- مدل کارآفرینی سازمانی کورنوال و پرلمن    ۲۶
۲-۷-۲- مدل کارآفرینی سازمانی اکهلس و نِک    ۲۷
۲-۷-۳- مدل کارآفرینی سازمانی کوراتکو و همکاران    ۲۸
۲-۷-۴- کارآفرینی سازمانی تامپسون۳۰
۲-۸- شاخص های مناسب در انتخاب کارآفرینی سازمانی    ۳۱
۲-۹- فرآیند کارآفرینی سازمانی    ۳۲
۲-۱۰- موانع و محدودیت های کارآفرینی سازمانی    ۳۴
۲-۱۱- عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی    ۳۷
۲-۱۱-۱- انگیزش    ۳۸
۲-۱۱-۲- مهارت های فردی    ۳۹
۲-۱۱-۳- حمایت محیطی ادراک شده    ۴۰
۲-۱۱-۴- پویایی محیطی ادراک شده ۴۰
۲-۱۱-۵- نگرش    ۴۱
۲-۱۱-۶- هنجارهای ذهنی    ۴۲
۲-۱۱-۷- کنترل رفتاری ادراک شده    ۴۲

۲-۱۲- پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی    ۴۳

منابع و مآخذ
الف- فارسی
ب- انگلیسی    

توضیحات بیشتر و دانلود

صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: