مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش امید و امیدواری

مبانی نظری و پیشینه پژوهش امید و امیدواری

مبانی نظری و پیشینه پژوهش امید و امیدواری در ۱۹ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۹
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش امید و امیدواری در ۱۹ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مقدمه

اشنایدر، امید و امیدواری را اینگونه تعریف می کند: امید توانایی درک شده برای تولید راههایی به سمت اهداف خوشایند، همراه با انگیزه ی درک شده برای استفاده از آن راه ها، تا فرد به هدف مورد نظر برسد. امید به نحو روشن در دوره نوزادی، کودکی و نوجوانی رشد می کند. در پایان نخستین سال زندگی، پایداری شئی و طرحواره های علت و معلولی به نوزادان امکان می دهد که در مورد گذرگاه های معطوف به هدف تفکرات پیش بنیانه داشته باشد (دبیری، ۱۳۹۳). به طور کلی برای امید میتوان هفت مفهوم را در نظر گرفت که شامل انتظارات مثبت، جهت بینی آینده، هدفمندی، فعالیت، واقع گرایی، تنظیم اهداف و ارتباط درونی و به معنای وسیع کلمه بهزیستی روان شناختی نمود (یگانه، ۱۳۹۲).

امید و امیدواری یکی از ویژگیهای زندگی است که ما را به جستجوی فردای بهتر وا می دارد. امید یعنی موفقیت و آینده بهتر دلیلی برای زیستن. وقتی امید وجود داشته باشد، شادی و سرور در زندگی حضور خواهد داشت. در مقابل، ناامیدی فرد را در وضعیت غیر فعالی قرار میدهد که نمی­تواند موقعیت های مختلف خود را بسنجد و در مورد آنها تصمیم بگیرد. ناامیدی، شخص در برابر عوامل تنش زا، بی دفاع و گرفتار می کند. و شخص با گذشت زمان، تمامی امید خود را از دست میدهد. نا امیدی سبب میشود که فرد به طور دائم تجربه های خود را به شکل منفی و نادرست ارزیابی کرده و پیامدهای نگران کننده ای را برای مشکلات خود در نظر بگیرد و هم چنین طرز فکر وی حالت انعطاف ناپذیر همه یا هیچ دارد که مانع حل مساله در فرد می شود (طاهری، پورمحمدرضای تجریشی، سلطانی، ۱۳۹۱).

به نظر اشنایدر امید عبارت است از توانایی درک شده برای تولید راههای به سمت اهداف خوشایند، همراه با انگیزه ی درک شده برای استفاده از آن راهها تا فرد به هدف مورد نظر برسد. امید نیروی هیجانی است که تحلیل را به سمت موارد مثبت هدف هدایت کرده و به انسانها انرژی می دهد (دبیری، ۱۳۹۳).

 

 

تعاریف امید

فرهنگ لغت وِبستر امید را «تمایل به تکمیل چیز با ارزشی با احتمال واقعی تحقق همراه با تداوم انتظار وقوع آن» تعریف می­کند. در فرهنگنامه­ی رندم هاوس نیز امید به صورت «انتظار مثبت فعال و مداوم برای تعقیب در جهت یک شایستگی مطلوب معقول» تعریف شده است. در طول دهه­ی ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰ روان پزشکان و روان شناسان، امید را تحت عنوان کلی «انتظار مثبت برای دست یافتن به هدف» مطالعه می­کردند (منینجر، ۱۹۵۹). این دیدگاه امید را به عنوان یک سازه­ی تک بعدی، شامل این انتظار که اهداف می­توانند محقق شوند، توضیح می­دهد. نظریه­پردازان در کل تعاریف عملیاتی از امید ارائه کرده­اند (اسنایدر، ۲۰۱۲؛ اسنایدر و همکاران، ۲۰۰۵). جنبه­های بی­نظیر تعریف عملیاتی از امید به مبانی نظری بر می­گردند. به طور کلی پژوهشگران به دو دسته­ی مدافعان امید به عنوان شناخت و مدافعان امید به عنوان عاطفه تقسیم می­شوند.

در سراسر ادبیات پژوهشی، امید به ویژه به صورت میل و گرایش قوی نسبت به پیامدهای هدف مطلوب تشریح شده است. امید برخی پیامدهای غیرقطعی را در بر می­گیرد که به ویژه با مسئله­ی «اهمیت» مرتبط است و نیازمند حرکت در جهت نتایج مطلوب است که باید برای زمان مدیدی حفظ شوند و در یک چارچوب زمانی رو به آینده قرار گیرند.

به نظر می­رسد که بحث اصلی درباره­ی امید این است که آیا امید چیزی واقعی است؟ بسیاری از انسان­ها امید را آفت و مایه­ی عذاب می­دانند و آن را نوعی وهم و خیال تصور می­کنند و به طور کلی مبنای واقعی برای آن قائل نیستند. از نظر آن­ها امید ساختاری است که در بهترین شکل آن، «بنیاد غیرمنطقی دارد» و در بدترین حالت آن «وجود ندارد».

فرانسیس بیکن هشدار می­دهد که امید صبحانه خوب و شام بدی است. پاتریک هنری در یک سخنرانی در کنوانسیون ویرجینیا گفت که برای انسان­ها طبیعی است که در وهم و خیال امید زیاده­روی کنند. بنیامین فرانکلین روزولت می­گوید که کسی که با امید زندگی می­کند، از امساک خواهد مرد. یا ادگار واتسون اظهار می­دارد که امید بین مردگان وجود دارد اما بسیاری آن را باور دارند (اسنایدر، ۲۰۱۲).



  Menninger

 Francis Bacon

 Patrick Henry

 Benjamin Franklin Roosevelt

 Edgar Watson


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: