مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش بهداشت روانی بلوغ

مبانی نظری و پیشینه پژوهش بهداشت روانی بلوغ

مبانی نظری و پیشینه پژوهش بهداشت روانی بلوغ در ۲۵ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۲۵
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش بهداشت روانی بلوغ در ۲۵ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



توضیحات ابتدایی فایل:

 

تعداد صفحات: ۲۵ صفحه ( ۲۳ صفحه متن و ۲ صفحه منابع)

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش و با فرمت  doc (آماده جهت پرینت)

نوع تایپ متن: کاملا استاندارد همچنین دارای پیشینه تحقیقاتی داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و بعضا متغیرهای مشابه می باشد.

کیفیت منابع: منابع کاملا جدید هستند:: منابع خارجی (شامل ۲۰۱۱) داخلی (شامل ۹۴)

منابع درون متنی و پایانی: دارد


قابل استفاده برای مقاطع: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته های روانشناسی، علوم تربیتی و مدیریت و سایر رشته های مرتبط

 

بخشی از متن:

 

جریان زندگی همانند رودخانه­ ای است که از مبدأ تا مقصد از کنار سرزمین­های مختلف و متنوعی می­گذرد و سرانجام به دریا می­پیوندد. نوجوانی یا بلوغ یکی از متنوع­ترین و پیچیده ­ترین چشم­اندازها را در این مسیر طولانی به خود اختصاص داده است، لذا با شناخت ابعاد روانی نوجوان، فضایی که با ابرهای سنگین و تیره بر روابط نوجوان و دیگران سایه افکنده به روشنی می­گراید و واقع­بینی، جایگزین بدبینی شده و حسن تفاهم، به جای سوء تفاهم بر این روابط حاکم می­شود. موریس دبس می ­نویسد: مقاله ­ای که برنهایم در سال ۱۸۹۱ به نام «مطالعه درباره­ی بلوغ» منتشر ساخت، اولین اثری است که پژوهشگران مختلف را به اکتشاف در جهان بلوغ وادار کرد. به دنبال آن­ها، روسو نقش بزرگی در تدوین نظریات مربوط به دوران بلوغ ایفا نمود. مجموعه­ی این مطالعات با پژوهش ­های «استانلی هال» که او را پدر روان شناسی نوجوانی (بلوغ) می ­دانند، پیوند خورد و با انتشار کتاب «بلوغ» در سال ۱۹۰۵ به اوج اهمیت خود رسید و سبب پیدایش علمی به نام هبلوژی یا «علم به احوال جوانی» شد و محققین با اتکا به این علم جدید و جوان به اکتشاف در جهان ناشناخته­ ای به نام «بلوغ» پرداختند. در نهایت نتیجه­ ی این تلاش­ ها منجر به این موضوع گردید که قرن بیستم را «عصر نوجوانی شناسی علمی» لقب داده ­اند (شرفی، ۱۳۹۴).



 – Hebelogie


تأمین سلامت دانش‌آموزان از اهمیت خاصی برخوردار است، اما بهداشت­ روانی دانش‌آموزان، به­ ویژه در دوره­ی بلوغ، می‌تواند از بیماری­ ها و ناهنجاری­ های روانی جلوگیری کند. رعایت بهداشت که به تندرستی و شادابی کامل جسمی و روحی می‌انجامد، مهم­ترین وظیفه­ی هر فرد است. پیشگیری یک فرایند فعال است که افراد و گروه­ها را جهت مقابله با چالش­ها و تغییرات زندگی توانمند می­سازد. فرایند پیشگیری از طریق ایجاد و تقویت شرایطی که رفتار مناسب و مفید و سبک زندگی سالم را ترویج می­دهد، جریان می­یابد. در تعریفی دیگر، پیشگیری به­صورت یک فرایند فعال و توانمند در جهت ایجاد شرایط و ویژگی­هایی در فرد است که سلامتی و بهداشت را در او بهبود می ­بخشد.

این تعریف نه تنها شامل رشد ویژگی­ های مثبت و بهبودپذیر در فرد است، بلکه شامل ایجاد شرایط محیطی و عوامل حمایتی است که رشد سالم را در نوجوان گسترش می­دهد. سطح اولیه­ی پیشگیری را عموم مردم تشکیل می­دهد و هدف از پیشگیری در این سطح ترویج و افزایش شایستگی­ های فردی-­ اجتماعی و ایجاد محیط­ های اجتماعی- فرهنگی حمایت­ کننده است. یکی از جامعه­ های هدف برای سطح اول پیشگیری دانش­آموزان هستند. برای آموزش دانش­ آموزان در مسیر رسیدن به هدف­های پیشگیری، بسیاری از مهارت­ های ارتباطی (مهارت­ های ارتباطی و عزت­نفس) با برنامه­ های آموزشی مانند یادگیری مشارکتی و گروهی مطابقت دارند (کانینگهام، ۲۰۰۰). آموزش در مورد دوره ­ی بلوغ به پسران می­تواند مهم­ترین و اساسی­ترین نقش را در پیشگیری و رفع مشکلات این دوره­ ی خطیر از زندگی ایفا نماید و با ایجاد تغییرات رفتاری مثبت و کمک به نوجوان برای ایجاد و حفظ رفتارهای سالم به وی جهت عبور ایمن از این دوره­ی مهم بسیار مؤثر می ­باشد (مک کینزی، ۲۰۰۸). متأسفانه در حال حاضر در کشور ما در هیچ مقطعی، آموزش رسمی و یا غیر رسمی مثل دوره­ های آموزشی به نوجوانان پسر داده نمی­ شود و با توجه به فرهنگ ما، والدین کم­تر در این زمینه به پسران آموزش داده و ارتباط برقرار می­کنند و نوجوان ممکن است از طریق روش­ های مختلفی مثل همسالان، هم­کلاسی­ ها یا افراد بی ­اطلاع بزرگسال در این زمینه اطلاعات نادرستی کسب کند


۱-­ ­Canningham

۲-­ Mckenzie


در برنامه­ های پیشگیری و ارتقای سلامت­ روان باید به هر دو روش کوتاه­ مدت و بلندمدت توجه کرد، زیرا هر کدام بسته به موقعیت اهمیت دارند. هم­چنین برای اجرای بهتر برنامه ­های آموزشی باید به منابعی که سطح سلامت افراد تحت آموزش را تعیین می­کنند، مانند خدمات آموزشی و بهداشتی، شرایط خانواده ­ها از جنبه­ های مختلف فرهنگی و اجتماعی و سلامت جسمانی افراد توجه کرد (استیفمن، استلک، ایونز، هاپکینز و اتکینز، ۲۰۱۰).


 

 پیشینه پژوهشی:

 

در پژوهشی که مک کبی، ریکاردلی و کارانتز (۲۰۱۰) بر روی نوجوانان پسر انجام دادند. به این نتیجه رسیدند که برنامه­ ی آموزشی سلامت تصویر تن، عواطف منفی و استراتژی ­های تغییر بدن در میان آن­ها مؤثر بوده است؛ به طوری که عواطف منفی و درک نادرست آن­ها نسبت به تغییرات بدنی در پس ­آزمون و پیگیری کاهش معنی ­دار داشت. بنابراین پیشنهاد نمودند که برنامه­ های پیشگیری باید برای پسرانی که در سن بلوغ و در معرض رفتارهای پرخطر می­باشند اجرا گردید و نسبت به استانداردسازی رفتار آن­ها تلاش بیش­تری صورت گیرد.



 – Mccabe, Ricciardelli & Karantzas


تحققیات اخیر نیز درباره ی رشد شناختی از این مسأله حمایت می­کند که بلوغ و نوجوانی دوره­های عمیق رشد هیجانات اجتماعی هستند. بنابراین پیشنهاد شده است که آموزش­ های لازم در رابطه با علایم ظاهر شده در این دوره به نوجوانان ارائه شود (بورنت، تامپسون، بیرد و بلکمور، ۲۰۱۱).



 – Burnett, Thompson, Bird & Blakemore

 

 

 


  • ویژگی های متمایز کننده این محصول نسبت به محصولات مشابه!!!

 

  • منابع جدید داخلی و خارجی
  • تمامی منابع ذکر شده در متن در پایان فایل آمده است!!!
  • تایپ استاندارد تمامی صفحات، همچنین نوشتن پاورقی ها
  • منابع درون متنی و منابع پایانی کاملا به شیوه APA نوشته شده اند که مورد تایید تمام دانشگاه های ایران (سراسری و آزاد) می باشد
  • ارسال آپدیت های بعدی این فایل به ایمیل شما
  • مشخص بودن تعداد صفحات متن و تعداد صفحات منابع!!!
  • پشتیبانی تخصصی (در صورت وجود هر گونه سوال، راهنمایی یا مشکل احتمالی در مورد فایل مورد نظر)

 

 

 

پشتیبانی ۰۹۱۹۱۸۰۹۸۳۴  (لطفا فقط پیامک یا تلگرام).

نحوه دانلود: بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

 

 

 

  • توجه ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: