مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اضطراب مرگ

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اضطراب مرگ

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اضطراب مرگ در ۱۸ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۸
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

 مبانی نظری و پیشینه پژوهش اضطراب مرگ در ۱۸ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

.

.

.

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)


  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

مقدمه


اضطراب مرگ به عنوان یک ترس غیر عادی و بزرگ از مرگ همراه با احساساتی از وحشت از مرگ یا دلهره هنگام فکر به فرایند مردن یا چیزهایی که پس از مرگ رخ می دهند، تعریف می شود. از آنجایی که مرگ هرگز تجربه نشده و هیچ کس آن را به وضوح لمس نکرده، همه به نوعی در مورد آن دچار اضطراب هستند ولی هر کسی به درجات مختلفی آن را تجربه می کند (نادری و روشنی، ۲۰۱۲).

یکی از مسائلی که ذهن آدمیان را از آغاز آفرینش به خود مشغول کرده و همواره ترس آنها را برانگیخته، مرگ و مسائل مربوط به آن است که علوم، به ویژه روانشناسی، در این مهم، مهر خاموشی به لب زده و سکوت اختیار کرده است، در حالی که ادیان با طرح موضوع جاودانگی انسان، بستر مناسبی برای آسایش و آرامش روانشناختی او فراهم می کنند (شریفی‌نیا، ۱۳۸۷).

در واقع مرگ یکی از نگرانی های اساسی بشر است که به عنوان انگیزه اننده ای قوی تصور شده که در پشت بسیاری از اظهارات و جستجوهای فلسفی سالهای زندگی قرار دارد. انسانها با واقعیت مرگ روبرو می شوند، اما برخی از مردم بیش از دیگران درباره مرگ اضطراب دارند. اضطراب مرگ نوعی از اضطراب است که انسانهای زنده آنرا تجربه می کنند، اضطراب مرگ می تواند سلامتی وجودی و مخصوصاً کارکرد سلامت روانی افراد را تحت تاثیر قرار دهد (هالتروف، ۲۰۱۰؛ به نقل از رضوانی راد، ۱۳۹۴).

یاسپرس به رویکرد دوگانه بشر در برابر مرگ اشاره می کند و می نویسد مرگ را همزمان دوست و دشمن دیدن و اشتیاق و اکراه داشتن همزمان در برابر آن، نشان دهنده وجود تعارض بشری نیست (صفری، ۱۳۹۰). ژان پل سارتر مرگ را پدیده ای مشخص و متعلق به بشر نمی داند. به نظر او مرگ، نابودی تمام امکان نیست و هیچ شدن فرد از هرگونه ارج و قربی است. سارتر می گوید ما قادر نیستیم در انتظار مرگ بنشینیم بلکه باید خود را در برابر آن آماده کنیم. ما می دانستیم مرگ وجود دارد، اما نمی دانستیم چه هست و چه وقت فرا می رسد. لذا همیشه دریک حالت مرزی میان دانستن و ندانستن قرار داریم. سارتر می گوید مرگ نیز مانند تولد واقعیت مطلقی است که از خارج آمده و ما را به خارج می برد (معتمدی، 1386). در میان متفکران این عرصه ویکتور فرانکل جایگاه ویژه ای دارد. وی که نه بدبین است و نه ضد مذهب، با تجربه ای درناک از زندگی در اردوگاههای کار اجباری نازی ها توانست به کشف معنادرمانی نائل شود. از نظر فرانکل انسان در برابر مرگ با دو رویکرد متفاوت روبه روست: هراس و آرامش، از نظر او یقین به مرگ تنها شخصی را می ترساند که نسبت به زندگی خود وجدانی گنهکار داشته باشد. مرگی که مهر پایان بر زندگی می زند تنها می تواند شخصی را بترساند که در مدت عمر خود به طور کامل نزیسته است (فرانکل، ۲۰۱۱).


تعاریف اضطراب مرگ


اضطراب مرگ اضطراب وترسی است که با پیش‌بینی و آگاهی از واقعیت از مرگ و مردن در انسان رخ می‌دهد و شامل عناصر شناختی انگیزشی و احساسی است که این اضطراب با توجه به مراحل رشد و رخدادهای فرهنگی اجتماعی متفاوت است.برخی از تعاریف اضطراب مرگ که در منابع مختلف آمده است عبارتند از: 

اضطراب مرگ، اصطلاحی است که برای تصور کردن و برداشتی که از آگاهی از مرگ حاصل میشود، بکار می رود (عبدل خالق، ۲۰۰۵).

اضطراب مرگ به طور معمول اضطرابی است که افراد در پیش بینی حالتی که آنها وجود ندارند، تجربه می کنند (تامر و الیسون، ۲۰۰۸).

اضطراب مرگ به عنوان یک ترس غیر عادی و بزرگ از مرگ است که همراه با احساساتی همچون وحشت از مرگ یا دلهره به هنگام فکر کردن به فرآیند مردن یا چیزهایی که پس از مردن رخ می دهد، تعریف می شود (رایس، ۲۰۰۹).

ون(۲۰۱۰)، اضطراب مرگ را به عنوان احساسی منفی که یک فرد درباره مرگ و مردن تجربه می کند، تعریف می کنند (ون،۲۰۱۰).

لتو و استین (۲۰۰۹)، اضطراب مرگ “حالتی است که در آن فرد دلهره، نگرانی و یا ترس مرتبط با مرگ و مردن را تجربه می کند”.

راهنمای طبقه بندی نتایج پرستاری اضطراب مرگ را ” احساس مبهم و مضطربانه ای از ترس و یا ناراحتی های ایجاد شده توسط ادراکات از یک تهدید واقعی و یا خیالی نسبت به هستی فرد” تعریف می کند (مورهد و همکاران، ۲۰۰۸).

لتو و استین (۲۰۰۹) اضطراب و ترس در مورد مرگ را مترادف می داند، واضطراب مرگ را به این صورت تعریف می کند که اضطراب مرگ “ترس از مرگ است که در ناخودآگاه جای دارد، و ترسی است که در اوایل زندگی و قبل از رشد تصور دقیق، شکل گرفته، و ترسی است وحشتناک و نیمه تمام که در خارج از زبان و تصور وجود دارد. اضطراب مرگ با افزایش آگاهی از بارز بودن مرگ از طریق یاد آوری کنندگان فانی بودن شخص آغاز می شود.  یادآوری کنندگان مرگ، در سه گروه مشخص همپوشانی و دسته بندی می شود. محیط های استرس زا مانند جنگ و یا تجربه غیر قابل پیش بینی شرایط، تشخیص یک بیماری تهدید کننده زندگی یا تجربه حادثه تهدید کننده زندگی، و تجارب مرتبط با مرگ و مردن (لتو و استین، ۲۰۰۹؛ به نقل از رضوانی راد، ۱۳۹۴).



 Van

 Leto & Stin


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: