مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودپنداره تحصیلی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودپنداره تحصیلی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودپنداره تحصیلی در ۱۸ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۸
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودپنداره تحصیلی در ۱۸ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : ۰۹۱۹۱۸۰۹۸۳۴ ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

خودپنداره دید جامع فرد درباره ی خودش است (درمیتزاکی، آنجلکیو و موریس، ۲۰۱۱). اگر ما بتوانیم دانش آموزی را در وضعیتی قرار دهیم که کاملادر توصیف خویش آزاد،باز و دقیق باشدو نتیجه ی این توصیف، کلماتی چون «باهوش»، «سختکوش»، «دلسوز»، «بالغ»، «مسئول»، «بینشمند» و مانند این ها باشد، عصاره ی خودپنداره ی او را به دست آورده ایم.

خودپنداره ثابت و تغییرناپذیر نیست (درمیتزاکی، آنجلکیو و موریس، ۲۰۱۱). بلکه با تجربه ی افراد و تفسیر دیگران از آن تجربه شکل می گیرد. اعتقادی که در نتیجه ی تجربه برای فرد به وجود می آید مبنای نگاه او به خودش می شود.

خود پنداره فقط توصیف خویشتن نیست. در حالی که تجارب افراد به شکل گیری خودپنداره ی ایشان کمک می کند،تصور ایشان از خودشان نیز در نوع تجاربی که خواهند داشت تاثیر می گذارد (برنر، آلریچ و کارولین، ۲۰۱۰)

 

خود پنداره ی تحصیلی

خودپنداره ساختاری مهم در روانشناسی و آموزش و پرورش است. بایرن (به نقل از (برنر، آلریچ و کارولین، ۲۰۱۰). به این نتیجه رسید که خودپنداره یک ساختار چندبعدی است، که دارای یک جنبه ی عمومی و چند جنبه ی ویژه می باشد،و یکی از آنها خودپنداره ی تحصیلی می باشد.

اصطلاح خودپنداره ی تحصیلی می تواند مطابق با دو عنصر مدل شاولسون مشخص شو د (برنر، آلریچ و کارولین، ۲۰۱۰)

اول: خودپنداره ی تحصیلی جنبه های ادراک خود است، انعکاس توصیفی (مانند من ریاضی را دوست دارم) یا ارزشیابی است (مانند من در ریاضی خوب هستم).

دوم: خودادراکی با خودپنداره ی تحصیلی در این نکته مرتبط هستندکه افراد به جای نگرش، گرایش به تمرکز در شایستگی های تحصیلی دارند.

زارعی (۱۳۹۱) خودپنداره ی تحصیلی را شاخص تصور دانش آموزان از خود و رابطه ی آن با پیشرفت سایر دانش آموزان کلاس تعریف می کند. این مفهوم بی گمان مبتنی بر بازخوردهایی است که وی در فعالیت های آموزشی از نمره ها، آزمون ها، معلمان، والدین و همسالان خود دریافت می کند.


-Bayren

پیشینه

رضایی راد و همکاران (۱۳۹۲) در پژوهشی با عنوان «تاثیر الگوی طراحی ای دی دی آی ای (تحلیل، طراحی، تولید، اجرا و ارزیابی) با تاکید بر یادگیری سیار بر خودپنداره، انگیزه پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در درس زبان انگلیسی» نشان دادند که میانگین نمره های گروه آزمایش، نسبت به گروه گواه، از سطح بالاتری برخوردار است. هم چنین این نتایج نشان داد که استفاده از الگوی طراحی آموزشی (تحلیل، طراحی، تولید، اجرا و ارزیابی) با تاکید بر یادگیری سیار در افزایش خود پنداره، انگیزه پیشرفت، و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در درس زبان انگلیسی موثر است و باعث نوآوری در آموزش می گردد.

علی عبدی (۱۳۹۳)، در پژوهشی تحت عنوان بررسی رابطه ی خود پنداره تحصیلی، انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانشجویان به این نتیجه دست یافت که بین انگیزه ی پیشرفت تحصیلی و پیشرفت تحصیلی رابطه ی معنادار و مثبت وجود دارد همچنین بین خودپنداره ی تحصیلی و پیشرفت تحصیلی نیز رابطه ی معنادار و مثبت وجود دارد.

حمید رضا و یداله خرم آبادی (۱۳۹۳)، در پژوهشی تحت عنوان نقش اعتماد به نفس در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان به این نتیجه دست یافتند دانش آموزانی که از اعتماد به نفس خوبی برخوردارند باور دارند که می توانند به اهدافشان برسند آن ها نقاط ضعف و قدرت خود را به خوبی می شناسند و می‌توانند در برابر فشارهای منفی ومشکلات مقاوم باشند اما دانش آموزانی که از اعتماد به نفس کافی برخوردار نیستند اغلب نسبت به خودشان نگرش منفی دارد و در زندگی شخصی و اجتماعی دچار مشکلات عدیده ای می شوند.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: