مبانی نظری و پیشینه پژوهش سلامت سازمانی (فصل دوم)
مبانی نظری و پیشینه پژوهش سلامت سازمانی (فصل دوم)
مبانی نظری و پیشینه پژوهش سلامت سازمانی در ۲۹ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۲۹ |
حجم | ۰ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | پیشینه متغیر های روانشناسی |
توضیحات کامل
مبانی نظری و پیشینه پژوهش سلامت سازمانی در ۲۹ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
قابل ویرایش : بله
منابع : جدید و آپدیت شده
فرمت فایل : ورد
نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .
پشتیبانی تخصصی : ۰۹۱۹۱۸۰۹۸۳۴ ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام )
توضیحات: فصل دوم
- همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
- توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
- پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
- رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
- منبع : دارد (به شیوه APA)
- نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
قسمتی از مبانی نظری متغیر:
سلامت سازمانی
مفهوم سلامت سازمانی مفهوم بی نظیری است که به ما اجازه می دهد تصویر بزرگی از سلامت سازمان داشته باشیم (محمدی صدر و همکارن، ۲۰۱۲). مفهوم سلامت سازمانی برای اولین در سازمان مطرح شد و سپس به سازمانهای دیگر تسری یافت. بررسی ادبیات پژوهش بیانگر آن است که به دو دلیل، مفهوم سلامت سازمانی برای اولین بار برای سازمانها و مؤسسه های آموزشی به کار رفته است. ابتدا به دلیل اینکه سازمان، یک سیستم اجتماعی درنظر گرفته می شود که در آن، مدیران و کارکنان، هریک نقشی را ایفا می کنند؛ بنابراین، سازمان سالم باید تعامل اجتماعی بین این عناصر کلیدی را منعکس کند. دوم، به دلیل اینکه برای یک سازمان سالم لازم است تا در واقعی سازی وظایف خاص، اثربخش باشد (محمدی صدر و همکارن، ۲۰۱۲).
بعد از دهه ۱۹۸۰ ، سلامت سازمانی به عنوان موضوعی مهم در پژوهشها و کاربردهای میدانی مطرح شده است. قبل از ظهور این عبارت، این اعتقاد وجود داشت که مشکلهای سیستم آموزشی، به وسیله عناصر درون سیستم یا عناصر خارجی، چون مهاجرت، رشد جمعیت و منابع مالی ناکافی بهوجود می آیند و راه حلها برای این مشکلهای خارجی جست و جو می شد. عبارت سلامت سازمانی، محققان را برانگیخته است تا بر زنجیرۀ روابط بین محیط درون سازمانی و برون سازمانی تمرکز کنند. علاوه براین، عبارت سلامت سازمانی، مسیر را برای روشهای نوآور در سیستم آموزشی هموار کرده است (محمدی صدر و همکارن، ۲۰۱۲).
– ویژگیهای سازمان سالم
سازمان سالم جایی است که افراد با علاقه به محل کارشان می آیند و به کارکردن در این محل افتخار می کنند. در حقیقت سلامتی سازمان از لحاظ فیزیکی، روانی، امنیت، تعلق، شایسته سالاری و ارز ش گذاری به دانایی، تخصص، و شخصیت ذینفعان، و رشد دادن به قابلیت های آنها و انجام وظایف محول شده از سوی فراسیست مهای خود در اثربخشی رفتار هر سیستمی تأثیر بسزایی دارد. در مدارس مدیران وظایفی دارند که برای انجام آن بایستی نقش های سازمانی و روابط بین فردی و اهداف مدرسه را به طور روشن بفهمند و در جهت تأمین نیازهای اعضای مدرسه و ارباب رجوع تلاش کنند و سازمان مدرسه را قادر به برخورد موفقیت آمیز با نیروهای داخلی و خارجی کرده تا بتواند نیروهای مخرب را نیز در جهت هدف اصلی سازمان هدایت کرده و با تأمین اهداف مدرسه، سودمندی و ادامه حیات آن را تضمین کنند (حسینی نسب و مصطفی پور، ۱۳۹۱).
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت