مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش شبکه های اجتماعی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش شبکه های اجتماعی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش شبکه های اجتماعی در ۲۰ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۲۰
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش شبکه های اجتماعی در ۲۰ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

.

.

.

توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

الگوی عمومی استفاده از اینترنت و شبکه‏های نوین اطلاعاتی 

توسعه و کاربرد فناوری­های اطلاعات و ارتباطات در نظام­های آموزشی، صرفا به تأثیر مستقیم آنها بر فرایند آموزش و یادگیری خلاصه نمی­شود. این فناوری­ها و به طور خاص اینترنت و شبکه وب پیوسته در زندگی روزمره مردم نقش دارند. افراد به هنگام حضور در شبکه، کوله باری از دانش و تجربه­های فرهنگی و اجتماعی خود را به همراه می­آورند و در عین حال، تحت تأثیر اطلاعات و تعامل­های درون آن قرار می‏گیرند. خارج شدن یادگیری از خانه، مدرسه، دانشگاه و گرایش به استفاده از وب به عنوان» فضای سوم« زمینه­ای برای باز اندیشی در روابط و مناسبات علمی، اجتماعی و آموزشی فراهم کرده است. همچنین شبکه‏های نوین اطلاعاتی زمینه­های بیشتری برای انتخاب خدمات علمی و فرهنگی برای یادگیرندگان فراهم کرده و وسیله­ای برای دسترسی به منابع بیشتر و افزایش تعامل با دیگران در درون و خارج از ساختارهای رسمی و غیررسمیِ آموزشی شده اند.

در چنین شرایطی، پژوهش درباره آموزش و یادگیری در عصر ارتباطات و اطلاعات، ابعاد و قلمروهای جدیدی پیدا کرده است. مطالعه درباره الگوی استفاده از اینترنت و شبکه‏های نوین اطلاعاتی در میان دانش‏آموزان بررسی تأثیرات مثبت و منفی آن بر فرایند یادگیری، در کنار پرداختن به مفهوم سواد اطلاعاتی )دانش و مهارت استفاده از اینترنت( که از مدتها قبل آغاز شده، یکی از این رویکردهای نوپدید به شمار می‏آید. هرچند تحقیقات در این حوزه و به ویژه در عرصه آموزش و یادگیری ناچیز است؛ اما مطالعات و تجارب به دست آمده می­تواند محققان را با زوایا و جوانب مختلف بحث، درگیر و افق­های جدیدی را پیش پای پژوهش­های آینده به ویژه در حوزه یادگیری الکترونیکی و آموزش از طریق شبکه وب  قرار دهد(ابراهیم‏آبادی، ۱۳۸۸). 

کاربرد اینترنت و شبکه وب در ابعاد و سطوح مختلف جامعه به طور عام و در سطح مدرسه و دانشگاه به طور خاص، علاوه بر حفظ رویه­ها و فرایندهای جاری برنامه ریزی، نیازمند رعایت چارچوبها و عوامل ایجاد و توسعه محیط وب است. از جمله این الزامات «سطح مهارت و توانمندی کاربران»(عملکرد ماهرانه) در کاربری شبکه و ابزارهای مربوط به آن و «میزان و نوع استفاده» از اینترنت (الگوی استفاده) و (رفتار ارتباطی) در شبکه وب به ویژه در محیط یادگیری الکترونیکی است. اما الگوی استفاده از اینترنت و رفتار ارتباطی یادگیرندگان، در بهره مندی از شبکه تحت تأثیر چه عواملی است؟ یا بنابر نظر تومی (۲۰۰۲) فناوری­های اطلاعاتی، ارتباطی و رایانه­ای چه جایگاهی در شکل­دهی رفتارهای جاری ما دارند، چگونه بر زندگی ما تأثیر می گذارند و چه تأثیری بر یادگیری و رفتارهای آینده ما خواهند داشت؟ هرچند تحقیقات و تجارب اندک تاکنون نتوانسته الگوی فرهنگی و اجتماعی دقیقی برای استفاده از اینترنت ترسیم کند، اما می‏توان از دو رویکرد عمده ارتباطی سخن گفت؛ یکی رویکرد سنتی که می توان آن را نگاه سخت افزارانه نامید و دیگری که می توان آن را نگاه نرم و مبتنی بر تعامل نام گذاشت.

در این رویکرد افرادی مانند شکرخواه (۱۳۸۷) و پاترو (۲۰۰۳) معتقدند نگاه سخت افزارانه ریشه در منطق ماشین محور و الگوی کارخانه ای قرن بیستم ریشه دارد. کلوپ رم که یکی از مراکز مطالعات راهبردی در جهان به شمار می رود، در اعلامیه اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی درباره دیدگاه دوم چنین اشاره کرده است: جامعه داناییِ مبتنی بر شبکه، نوعی چرخش پارادایم از مدل صنعتی در دو قرن گذشته است. این مدل می تواند الگوهای جدیدی از ساخت و رفتار اجتماعی از نهادهای عمومی و خصوصی و از تولید و تجارت ارائه کند. این الگو می تواند پیوند و روابط میان انسان­ها، ملت ها و ادیان را باز تعریف کند. دسترسی ارزان به شبکه های فیبر نوری، کابلی، بی سیم و ماهواره ها می تواند خلاقیت، ابتکار و اشتغال زایی محلی و نیز اجتماعات محلی را تقویت کند و در عین حال بهره وری را بهبود بخشد و در یک کلام «کسب ارزش بیشتر از منابع کمتر» را تحقق بخشد. بنابراین کاهش «شکاف دیجیتال» بی تردید اولویتی جهانی است. این امر نیازمند توسعه مناسب فناوری و آموزش کاربرد فناوری در کنار استفاده مؤثر از فناوری ها و ایجاد ظرفیت­های جدید برای آموزش و پرورش است. بر اساس این رویکرد نوآورانه و آینده نگر افرادی مانند کری ایساکسون، مک کیم، جولی و کانتیلون معتقدند، فناوری­های اطلاعات و ارتباطات و محیط­ها و ظرفیت­های موجود در آن مانند شبکه جهانی وب، با گذر از محدودیتهای زمانی و مکانی و با استفاده از تمام قالبهای سمعی و بصری و توان بالای پردازش اطلاعات می­توانند نظام یادگیری ما را متحول کنند و الگوهای نگرشی و رفتاری جدیدی را بنا نهند؛ از گفته های وارشر (۲۰۰۳، به نقل از ابراهیم آبادی، ۱۳۸۸) چنین برمی آید که سواد و مهارت رایانه­ای و بهره مندی درست از ابزارهای ارتباطی، شرط مقدماتی اجتماعی شدن ارتباطات کامپیوتری و پیشبرد هدفهای جوامع در فضای مجازی است.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: