مبانی نظری و پیشینه پژوهش شبکه های اجتماعی (فصل دوم)
مبانی نظری و پیشینه پژوهش شبکه های اجتماعی (فصل دوم)
مبانی نظری و پیشینه پژوهش شبکه های اجتماعی در ۲۰ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۲۰ |
حجم | ۰ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | پیشینه متغیر های روانشناسی |
توضیحات کامل
.
مبانی نظری و پیشینه پژوهش شبکه های اجتماعی در ۲۰ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
.
.
.
توضیحات: فصل دوم
همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو
منبع : دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
قسمتی از مبانی نظری متغیر:
الگوی عمومی استفاده از اینترنت و شبکههای نوین اطلاعاتی
توسعه و کاربرد فناوریهای اطلاعات و ارتباطات در نظامهای آموزشی، صرفا به تأثیر مستقیم آنها بر فرایند آموزش و یادگیری خلاصه نمیشود. این فناوریها و به طور خاص اینترنت و شبکه وب پیوسته در زندگی روزمره مردم نقش دارند. افراد به هنگام حضور در شبکه، کوله باری از دانش و تجربههای فرهنگی و اجتماعی خود را به همراه میآورند و در عین حال، تحت تأثیر اطلاعات و تعاملهای درون آن قرار میگیرند. خارج شدن یادگیری از خانه، مدرسه، دانشگاه و گرایش به استفاده از وب به عنوان» فضای سوم« زمینهای برای باز اندیشی در روابط و مناسبات علمی، اجتماعی و آموزشی فراهم کرده است. همچنین شبکههای نوین اطلاعاتی زمینههای بیشتری برای انتخاب خدمات علمی و فرهنگی برای یادگیرندگان فراهم کرده و وسیلهای برای دسترسی به منابع بیشتر و افزایش تعامل با دیگران در درون و خارج از ساختارهای رسمی و غیررسمیِ آموزشی شده اند.
در چنین شرایطی، پژوهش درباره آموزش و یادگیری در عصر ارتباطات و اطلاعات، ابعاد و قلمروهای جدیدی پیدا کرده است. مطالعه درباره الگوی استفاده از اینترنت و شبکههای نوین اطلاعاتی در میان دانشآموزان بررسی تأثیرات مثبت و منفی آن بر فرایند یادگیری، در کنار پرداختن به مفهوم سواد اطلاعاتی )دانش و مهارت استفاده از اینترنت( که از مدتها قبل آغاز شده، یکی از این رویکردهای نوپدید به شمار میآید. هرچند تحقیقات در این حوزه و به ویژه در عرصه آموزش و یادگیری ناچیز است؛ اما مطالعات و تجارب به دست آمده میتواند محققان را با زوایا و جوانب مختلف بحث، درگیر و افقهای جدیدی را پیش پای پژوهشهای آینده به ویژه در حوزه یادگیری الکترونیکی و آموزش از طریق شبکه وب قرار دهد(ابراهیمآبادی، ۱۳۸۸).
کاربرد اینترنت و شبکه وب در ابعاد و سطوح مختلف جامعه به طور عام و در سطح مدرسه و دانشگاه به طور خاص، علاوه بر حفظ رویهها و فرایندهای جاری برنامه ریزی، نیازمند رعایت چارچوبها و عوامل ایجاد و توسعه محیط وب است. از جمله این الزامات «سطح مهارت و توانمندی کاربران»(عملکرد ماهرانه) در کاربری شبکه و ابزارهای مربوط به آن و «میزان و نوع استفاده» از اینترنت (الگوی استفاده) و (رفتار ارتباطی) در شبکه وب به ویژه در محیط یادگیری الکترونیکی است. اما الگوی استفاده از اینترنت و رفتار ارتباطی یادگیرندگان، در بهره مندی از شبکه تحت تأثیر چه عواملی است؟ یا بنابر نظر تومی (۲۰۰۲) فناوریهای اطلاعاتی، ارتباطی و رایانهای چه جایگاهی در شکلدهی رفتارهای جاری ما دارند، چگونه بر زندگی ما تأثیر می گذارند و چه تأثیری بر یادگیری و رفتارهای آینده ما خواهند داشت؟ هرچند تحقیقات و تجارب اندک تاکنون نتوانسته الگوی فرهنگی و اجتماعی دقیقی برای استفاده از اینترنت ترسیم کند، اما میتوان از دو رویکرد عمده ارتباطی سخن گفت؛ یکی رویکرد سنتی که می توان آن را نگاه سخت افزارانه نامید و دیگری که می توان آن را نگاه نرم و مبتنی بر تعامل نام گذاشت.
در این رویکرد افرادی مانند شکرخواه (۱۳۸۷) و پاترو (۲۰۰۳) معتقدند نگاه سخت افزارانه ریشه در منطق ماشین محور و الگوی کارخانه ای قرن بیستم ریشه دارد. کلوپ رم که یکی از مراکز مطالعات راهبردی در جهان به شمار می رود، در اعلامیه اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی درباره دیدگاه دوم چنین اشاره کرده است: جامعه داناییِ مبتنی بر شبکه، نوعی چرخش پارادایم از مدل صنعتی در دو قرن گذشته است. این مدل می تواند الگوهای جدیدی از ساخت و رفتار اجتماعی از نهادهای عمومی و خصوصی و از تولید و تجارت ارائه کند. این الگو می تواند پیوند و روابط میان انسانها، ملت ها و ادیان را باز تعریف کند. دسترسی ارزان به شبکه های فیبر نوری، کابلی، بی سیم و ماهواره ها می تواند خلاقیت، ابتکار و اشتغال زایی محلی و نیز اجتماعات محلی را تقویت کند و در عین حال بهره وری را بهبود بخشد و در یک کلام «کسب ارزش بیشتر از منابع کمتر» را تحقق بخشد. بنابراین کاهش «شکاف دیجیتال» بی تردید اولویتی جهانی است. این امر نیازمند توسعه مناسب فناوری و آموزش کاربرد فناوری در کنار استفاده مؤثر از فناوری ها و ایجاد ظرفیتهای جدید برای آموزش و پرورش است. بر اساس این رویکرد نوآورانه و آینده نگر افرادی مانند کری ایساکسون، مک کیم، جولی و کانتیلون معتقدند، فناوریهای اطلاعات و ارتباطات و محیطها و ظرفیتهای موجود در آن مانند شبکه جهانی وب، با گذر از محدودیتهای زمانی و مکانی و با استفاده از تمام قالبهای سمعی و بصری و توان بالای پردازش اطلاعات میتوانند نظام یادگیری ما را متحول کنند و الگوهای نگرشی و رفتاری جدیدی را بنا نهند؛ از گفته های وارشر (۲۰۰۳، به نقل از ابراهیم آبادی، ۱۳۸۸) چنین برمی آید که سواد و مهارت رایانهای و بهره مندی درست از ابزارهای ارتباطی، شرط مقدماتی اجتماعی شدن ارتباطات کامپیوتری و پیشبرد هدفهای جوامع در فضای مجازی است.
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت