مبانی نظری و پیشینه پژوهش مشکلات رفتاری برونی سازی شده ( فصل دوم )
مبانی نظری و پیشینه پژوهش مشکلات رفتاری برونی سازی شده ( فصل دوم )
مبانی نظری و پیشینه پژوهش مشکلات رفتاری برونیسازی شده در ۵۱ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۵۱ |
حجم | ۰ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | پیشینه متغیر های روانشناسی |
توضیحات کامل
مبانی نظری و پیشینه پژوهش مشکلات رفتاری برونیسازی شده در ۵۱ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
توضیحات: فصل دوم
- همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
- توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
- پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
- رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
- منبع : دارد (به شیوه APA)
- نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
قسمتی از مبانی نظری متغیر:
مشکلات رفتاری برونیسازی شده
تقسیمبندی کلی از مشکلات رفتاری نخستین بار توسط اکرسون (۱۹۴۹؛ ویس و دیگران، ۱۹۹۸، نقل از بختیاری، ۱۳۹۴).صورت گرفته است، وی برخی سندرمها مانند اضطراب،افسردگی و شکایات جسمانی را در طبقه درونیسازی شده و برخی مانند پرخاشگری و بزهکاری را در طبقه برونیسازی شده جای داد. این تفکیک اساسی میان مشکلات برونیسازی شده و درونیسازی شده توسط تعدادی از مطالعات تحلیل عاملی تایید شده است. آکرسون و آشنباخ و ادلبروک با استفاده از تحلیل عاملی و به منظور استنتاج ابعاد دوگانه آسیبشناسی روانی کودکان و نوجوانان، اصطلاحات «درونیسازی شده» و «برونیسازی شده» را به عنوان ابزاری برای مقولهبندی معرفی کردند. این اصطلاحات شامل گستره وسیعی از آسیبشناسی روانی است. اختلالات برونیسازی شده نوعاً به واسطه ترکیبی از کنشهای تکانهای، افراطی پرخاشگرانه و بزهکارانه مشخص میشود (مادوکس و وینستد، ۲۰۱۵). این اختلالات، شامل گستره وسیعی از رفتارهای برونریز از رفتارهای آزاردهنده ولی ملایم مانند عدم توافق و بدخلقی تا رفتارهای وخیم میتوانند پرخاشگری فیزیکی و دزدی (وبستر، استراتون و رید، ۲۰۱۱)، اختلالهای برونیسازی شده الگوهای رفتاری سازش نایافتهای است که در تعارض با دیگر افراد و انتظارهایشان قرار میگیرد. (ون وگت، دکوی، پرینزی، استام و آشر، ۲۰۱۲) این گروه از اختلالها که در گستره پژوهشی با عناوینی مانند مشکلات رفتاری، مشکلات انضباطی رفتارهای اغتشاشآمیز، بزهکاری، گذار به عمل، رفتارهای غیرقابل مهار و غیر مشخص میشوند، طیف وسیعی از مشکلات را در بر می گیرند که آثار مخربی بر کودک،و نوجوان و در مجموع بر کل جامعه داشته باشند نشانههای این دسته از اختلالات برخلاف رفتارهای درونیسازی شده در رفتارهای برونی کودکان و نوجوانان ظاهر ld a,kn و نمایانگر عمل منفی کودک و نوجوانان بر محیط بیرونی هستند (مادوکس و وینستد، ۲۰۱۵).
– Akerson.
– Weiss
– Dichotomous.
– categorization.
– overactive.
-Acting – ou.
– Non- compliance.
– Tanrum.
– Discipline problems.
– Disruptive Behaviors.
– Delinquency.
– Actiongout.
– hard-to-manage.
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت