مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نظریه های شخصیت (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نظریه های شخصیت (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نظریه های شخصیت در ۳۳ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۳۳
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نظریه های شخصیت در ۳۳ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

.

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده نیز دارد

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : ۰۹۱۹۱۸۰۹۸۳۴ ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )


 

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

روان‌شناسی رشد شخصیت

تاریخچۀ زندگی یک فرد در واقع مدت‌ها پیش از تولّد او آغاز می‌شود زیرا تأثیر عوامل ژنتیکی و محیطی پیش از تولّد آغاز می‌شوند. معمولاً رشد شخصیت را پس از تولّد طی چند دوره موردمطالعه قرار می‌دهند که عبارت‌اند از: دورۀ شیرخوارگی (از تولد تا ۲ سالگی)، دوره پیش‌دبستانی (۲ تا ۶ سالگی)، دوره کــودکی میانه (۶ تا ۱۲ سالگی) و دوران بلوغ. دوران شیرخوارگی از جهات گوناگون بر رشد شخصیت در دورۀ بزرگ‌سالی تأثیر می‌گذارد. مثلاً وجود واکنش مانع محرک در بعضی از نوزادان است که در نهایت منجر به اختلال شخصیتی در خود ضروری می‌شود. وابستگی یکی از واکنش‌هایی است که در دوران نوزادی در نوزاد نسبت به مادر ایجاد می‌شود که حاکی از احساس امنیت خاطر در نوزاد براثر وجود و حضور مادر است این الگوی رفتاری در حیوانات نیز مشاهده شده است.

در دوره پیش‌دبستانی بسیاری از الگوهای رفتاری نظیر رفتار اکتشافی، اضطراب، سخنگویی که در دورۀ شیرخوارگی آغاز شد در این دوره به تکامل خود ادامه داده و شکل‌گیری شخصیت را در مرحله‌ای بالاتر امکان‌پذیر می‌سازند (رابینز، ۲۰۱۳).

دوره کودکی میانه را روان‌کاوان دوره نهفتگی از نظر رشد جنسی می‌دانند در این دوره کودک در محیط مدرسه با کودکان دارای شخصیت‌های گوناگون در تماس و مراوده است و مدرسه نقش مهمی در اجتماعی کردن کودک ایفا می‌کند.

دوره بلوغ با رشد سریع و تغییرات بارز جسمی مشخص می‌شود. ظهور علائم ثانوی جنسی در پسران و دختران مختص این دوره است. این تغییرات جسمی با تغییرات روانی مختلفی همراه است (رابینز، ۲۰۱۳).

نظریه‌های شخصیت

نظریه‌های روان‌کاوانه شخصیت شامل نظریه‌های روان‌کاوی فروید، یونگ، آدلر است. فروید به‌عنوان پیشتاز و بنیان‌گذار نظریه روان‌کاوی شناخته شده است. وی به‌عنوان پزشک در بعضی بیماران خود متوجه ناراحتی‌هایی شده بود که منشأ جسمی نداشتند و معتقد شد که این ناراحتی‌ها حاصل و تحت کنترل مغز دوم است و بعدها از آن به‌عنوان «ناخودآگاه» یا «ضمیر ناهشیار» نام برد.

شخصیت از نظر فروید شامل سه وجه است نهاد که نماینده تمایلات و غرایز کور است و تابع اصل لذّت است. خود یا من که نمایندۀ واقعیت‌ها است و تابع اصل واقعیت است. و فراخود یا من برتر نمایندۀ سانسورهای اجتماعی و وجدان شخصی است و مانع ارضای تمایلات می‌شود. به عقیده فروید شخصی برای حفظ و انسجام شخصیت خود از یک رشته مکانیسم‌های دفاعی که عبارت‌اند از: واپس‌زنی، جابجایی، والایش، بروناخنکی، همانندسازی، درون‌فکنی، بازگشت، تثبیت، انکار، دلیل‌تراشی، تبدیل، جبران استفاده می‌کند (نجمی و حسن زاده، ۱۳۹۳).

یــونگ که از شاگردان فروید بود به علّت اختلاف‌هایی که با فروید پیدا کرد کتب روان‌شناسی تحلیلی را پی‌ریزی کرد. از نظر یونگ ساختار شخصیت شامل من یا خود، ناهشیاری فردی، ناهشیاری جمعی، صورت‌های ازلی، پرسونا یا نقاب، آنیما و آنیموس و سایه می‌باشد. یونگ شخصیت‌ها را به دو طبقه درون‌گرا و برون‌گرا تقسیم کرد. از دیگر همکاران فروید که مکتب روان‌شناسی فردی را بنیاد نهاد، آلفرد آدلر بود. در نظریه آدلر اصول و ویژگی‌هایی وجود دارد که عبارت‌اند از: اصل حقارت، اصل برتری‌جوئی، اسلوب زندگی، خودآگاهی، علاقه اجتماعی، نهایت و هدف زندگی و خود خلاقی


 Freud

 Jung

 Adler

 Unconscious person

 Social unconscious


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: