مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نوجوانی و بلوغ (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نوجوانی و بلوغ (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نوجوانی و بلوغ در ۵۸ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۵۸
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نوجوانی و بلوغ در ۵۸ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

تاریخچه مطالعات مربوط به نوجوانی:


همانگونه که در بسیاری از علوم، قدیمی‌ترین نظریه‌ها از آن ارسطوست، وی در مورد پدیده نوجوانی نیز صاحب نظر است. ارسطو تغییرات مربوط به بلوغ جنسی و تاریخ تقریبی آن را در دختران و پسران یونانی، حدود چهارده سالگی تعیین کرده است. او تغییرات جسمانی پسران را معلول فعالیت غددهای جنسی می‌دانست. درخصوص تغییرات روانی همزمان با تغییرات جسمانی، ارسطو معتقد بود می‌بایست از دختران، به علت فعالیت شدید جنسی، حفاظت و حراست بیشتری شود. افزون بر این، ارسطو از صفات و خصوصیاتی نام می‌برد که نوجوانان را از بزرگسالان متمایز می‌کند. این صفات و خصوصیات، اگرچه همزمان با بلوغ هستند، اما ارتباط مستقیمی‌با آن ندارند و بیشتر ناشی از کمبود تجربه در نوجوانان‌اند تا ساختمان بدنی و فیزیولوژیک آنان.

تقریبا تا قرن نوزدهم تعریفی بهتر از تعریف ارسطو در مورد نوجوانی دیده نمی‌شود. در حدد سال ۱۸۰۰، پزشکان، به مطالعه بلوغ جنسی و تغییرات، همزمان باآن توجه خاصی پیدا کردند. اما برای اولین بار، استانلی هال نوجوانی را به حیطه روانشناسی جدید وارد کرد او توجه خود را بر خصوصیات روانی نوجوانان متمرکز کرد و اهمیت مطالعه این دوران را یادآور شد. نظریه هال نظریه‌ای تکوینی یا تحولی است که تحولات فرد را تکراری از تحولات نوع می‌داند. در این نظریه، به طبع، نوجوانی به علت نزدیک بودن به بالاترین مرحله تحول نوع، مقام ممتازی را می‌یابد، حال آنکه کودکی مربوط به مرحله ابتدایی تحولات نوعی است.

گرچه نظریه تحولی هال امروزه صددرصد پذیرفتنی نیست، پژوهش‌های وی درخصوص بلوغ و نوجوانی همچنان ارزشمندند. این پژوهش‌های گسترده، موضوعات و مطالب متعددی از قبیل رشد قسمت‌های مختلف بدن، رشد جنسی و تغییرات ناشی از بلوغ در صدا و غرایز، نقش بلوغ در اختلالات رفتاری وبزهکاری نوجوان را در بر می‌گیرد، هال همچنین به مطالعه مسائل روانی همزمان با بلوغ پرداخته و در زمینه بحران مذهبی، احساسات نوجوان نسبت به طبیعت، مراسم عمومی‌در قبایل بدوی برای پذیرش رسمی‌نوجوان در اجتماع و همچنین مسائل تربیتی آنان، صاحب نظرات و مطالبی است.

بررسی‌های هال انگیزه‌ای شد برای پژوهش‌های آتی، در این راستا، به‌خصوص، ‌شاگردان، او روش‌های جالبی برای پژوهش به کار بردند که می‌توان از روش پرسشنامه و استفاده از شرح تجربیات شخصی و همچنین زندگینامه شخصیت‌های برجسته به قلم خودشان از دوران نوجوانی و بلوغ نام برد. در پی این پژوهش‌ها، استفاده از زندگینامه و دفتر خاطرات شخصی در مطالعه دوران بلوغ رواج یافت.

مکتب فکری دیگری که ذکر آن در تاریخچه روانشناسی بلوغ ضروری به نظر می‌رسد، دیدگاهی است که بلوغ را امری اجتماعی می‌داند. این دیدگاه، تمامی‌نمودها و ویژگی‌های نوجوان را مولود شرایط اجتماعی دانسته، از همین‌رو، بلوغ را واقعیتی اجتماعی به شمار می‌آورد.

به طور خلاصه از مطالب بالا می‌توان چنین استنباط کرد که در ابتدا توجه تنها به تغییرات فیزیولوژیک و جسمانی بوده است و بلوغ را پدیده‌ای منحصراً فیزیولوژیکی و جسمانیمی‌دانستند؛ اما به تدریج مسائل روانی وا جتماعی نیز مد نظر قرار گرفته‌اند (احدی و محسنی، ۱۳۹۲).

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: