مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هوش عاطفی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هوش عاطفی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هوش عاطفی در ۲۷ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۲۷
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هوش عاطفی در ۲۷ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



·         توضیحات ابتدایی :

تعداد صفحات :  27  صفحه ( ۲۴  صفحه متن و  3 صفحه منابع)

فرمت فایل : ورد قابل ویرایش با فرمت doc

نوع تایپ متن : کاملا استاندارد

منابع موجود : منابع موجود در این فایل تا سال    2014  موجود می باشند و جدید هستند .

 پشتیبانی ۰۹۱۹۱۸۰۹۸۳۴  (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

·         تصویر کلّی :

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA
  • توضیحات نظری کامل درباره متغیر
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب در پایان و درون متن
  • منبع :                             دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                       WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

·         بخشی از متن :

تعریف

گلمن برای طرح هوش عاطفی مدیون دانشمندان زیادی است که با ارائه تحقیقات خویش، راه را برای کتاب هوش عاطفی هموار کرده­اند. سال­های زیادی بر روان شناسی حاکم بود که مهم ترین استعداد افراد را بهره­ی هوشی یا هوش بهر می­نامیدند و با همین استعداد، پذیرش و گزینش کارمندان را انجام می­دادند که افراد، یا باهوش هستند یا نیستند و به هر حال، چنین متولد شده­اند و کار زیادی برای آن­ها نمی­توان انجام داد. این طرز تفکر در جامعه آن زمان – که گاردنر آن را دوران تفکر هوش بهری می­نامد- نیز نفوذ کرده بود. گاردنر هوش شخصی را به عنوان یکی از زیر مجموعه­های فرعی هوش معرفی می­کند (کارتر، ۲۰۱۰، ترجمه­ی امیری­نیا و آقازاده، ۱۳۹۳).

هوش­ های شخصی عبارتند از:

۱-    دانش دورن شخصی که این امکان را میسر می­سازد که یک مجموعه از احساسات بسیار متفاوت و پیچیده را بررسی و نمونه یابی می­کند.

۲-    دانش بین فردی، توانایی درک و ایجاد تفکیک بین حالات، روحیات، انگیزه­ها و مقاصد دیگران است که همه­ی این توانایی­ها از زیر مجموعه­های هوش عاطفی است.

در نهایت گلمن هوش عاطفی را نوع دیگری از هوش می­داند که مشتمل بر شناخت احساسات خویشتن و استفاده از آن برای اتخاذ تصمیم­های مناسب در زندگی است. توانایی اداره­ی مطلوب خلق و خوی و وضع روانی و کنترل تکانش­هاست. عاملی است که به هنگام شکست ناشی از دست نیافتن به هدف، در شخص ایجاد انگیزه می­کند


 – Golman



هوش عاطفی، هوش احساسی یا هوش هیجانی (که ضریب آن با EQ نشان داده می‌شود) شامل شناخت و کنترل عواطف و هیجان‌های خود است. به عبارت دیگر، شخصی که EQ بالایی دارد سه مؤلفه­ی هیجان ها را به طور موفقیت­آمیزی با یکدیگر تلفیق می‌کند (مؤلفه­ی شناختی، مؤلفه­­ی فیزیولوژیکی و مؤلفه­ی ­رفتاری). دانیل گلمن معتقد است، هوش عاطفی بالا تبیین می‌کند که چرا افرادی با ضریب هوشی (IQ) متوسط موفق­تر از کسانی هستند که نمره‌های IQ بسیار بالاتری دارند. ضریب هوشی (IQ) نمی‌تواند به خوبی از عهده توضیح سرنوشت متفاوت افرادی برآید که فرصت‌ها، شرایط تحصیلی و چشم­اندازهای مشابهی دارند. وقتی نود و پنج دانشجوی دانشگاه هاروارد را در دهه ۱۹۴۰ – یعنی دورانی که دانشجویان دانشگاه‌های شرق آمریکا را افرادی با هوشبهرهای متنوع­تر از امروز تشکیل می‌دادند- تا سنین میانسالی مورد بررسی قرار دادند، چنین دیدند که افرادی که بالاترین نمره‌های تحصیلی را داشتند از نظر میزان حقوق دریافتی، بهره‌وری و موفقیت شغلی از همدوره­ای‌های ضعیف­تر خود موفق­تر نبودند. آنان حتی از نظر میزان رضایت از زندگی شخصی یا رضایت از روابط دوستانه، خانوادگی و عشقی نیز وضعیتی برتر نداشتند. با ظهور عصر اطلاعات و ارتقای ارزش‌مندی ارتباطات انسانی و هم چنین بروز موقعیت‌های استراتژیک سازمانی، نظریه­ی هوش عاطفی رشد چشم­گیری یافته و از مباحث پرطرفدار سازمانی شده است. هوش عاطفی، اصطلاح فراگیری است که مجموعه­ی گسترده‌ای از مهارت‌ها و خصوصیات فردی را در برگرفته و به طور معمول به آن دسته مهارت‌های درون فردی و بین فردی اطلاق می‌گردد که فراتر از حوزه­ی مشخصی از دانش‌های پیشین، چون هوشبهر و مهارت‌های فنی یا حرفه‌ای است. هوش عاطفی از آخرین مباحث متخصصین در خصوص درک تمایز بین منطق و هیجان بوده و برخلاف مباحث اولیه در این جا، فکر و هیجان به عنوان موضوعاتی برای سازگاری و هوشمندی تلقی شده است. به علاوه، شبیه سایر مباحث مطرح درخصوص ماهیت انسان، هوش عاطفی نیز دستخوش دو نوع بحث و گفتگوی علمی و عوام پسند گردیده‌است (گارسیا- سانچو، سالگوئرو و فرناندز- بروکال، ۲۰۱۴).



 – García-Sancho

 – Salguero

 – Fernández-Berrocal



اصطلاح هوش عاطفی برای اولین بار در دهه ۱۹۹۰ توسط دو روان‌شناس به نام‌های جان مایر و پیتر سالووی مطرح شد. آنان اظهار داشتند، کسانی که از هوش عاطفی برخوردارند، می‌توانند عواطف خود و دیگران را کنترل کرده، بین پیامدهای مثبت و منفی عواطف تمایز گذارند و از اطلاعات عاطفی برای راهنمایی فرایند تفکر و اقدامات شخصی استفاده کنند. دانیل گلمن صاحب نظر علوم رفتاری و نویسنده کتاب «کار کردن به وسیله هوش عاطفی» اولین کسی بود که این مفهوم را وارد عرصه سازمان نمود. گلمن هوش عاطفی را استعداد، مهارت و یا قابلیتی دانست که عمیقاً تمامی توانایی‌های فردی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد (کارتر، ۲۰۱۰، ترجمه­ی امیری­نیا و آقازاده، ۱۳۹۳).

در مدل گُلمن به طور خلاصه پنج حوزه اساسی هوش عاطفی مورد بررسی قرار گرفته بود:

۱. شناخت هیجان‌ها و احساسات خود (خودآگاهی) ۲. مدیریت هیجان‌ها و احساسات خود (خودمدیریتی) ۳. خودانگیزشی ۴. تشخیص و درک هیجان‌ها و احساسات دیگران (دیگرآگاهی)  ۵. مدیریت رابطه با دیگران (دیگر مدیریتی).




  • ویژگی های متمایز کننده این محصول؟

الف ) منابع جدید

ب ) پشتیبانی تخصصی

ج ) تایپ کاملا استاندارد تمامی صفحات، همچنین پاورقی اصطلاحات و اسامی خارجی

د ) ارزشمندی این فایل

و) منابع درون متنی و منابع پایانی کاملا به شیوه APA نوشته شده اند که مورد تایید تمام دانشگاههای ایران (سراسری و آزاد) می باشد.

  • چرا اعتماد به ما ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: