مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ویژگی های جمعیت شناسی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ویژگی های جمعیت شناسی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ویژگی های جمعیت شناسی در ۱۲ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۲
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ویژگی های جمعیت شناسی در ۱۲ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

.

.

.

توضیحات: فصل دو

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:


 ( چسبیدن برخی نوشته ها در متن پایین به خاطر رعایت نیم فاصله در متن اصلی است و فایل دانلودی شما مشکلی نخواهد داشت .)


در سال های اخیر به ویژه پس از ارائه نظریه تاثیر گذار بندورا (۱۹۷۷) به تاثیر عوامل اجتماعی و فرهنگی بر فرایند آموزش و پرورش توجه زیادی شده است. در پژوهش های تربیتی به ویژه در کشورهای رو به رشد پیوسته ارتباط معنی داری بین مفاهیم متفاوت روانی – تربیتی و زمینه اجتماعی گزارش شده است . کارشناسان آموزش و پرورش، شاخص های گوناگونی را برای تعیین وضعیت اقتصادی – اجتماعی از جمله میزان درآمد  و میزان تحصیلات ، شغل والدین و مانند آن به کار می برند ( خیر به نقل از چاری ،۱۳۸۷ : ۱۸۶). بررسی های انجام شده در ایران نشان داده اند که میزان سواد پدر، بهترین تعیین کننده محیط فرهنگی و اجتماعی خانواده است که می تواند مستقیم و غیر مستقیم بر توانایی های ذهنی فرزندان تاثیر بگذارد (همان منبع  :187).

یافته های پژوهشی جییو (۲۰۰۵) از چهل و یک کشور نشان می دهد که وضعیت اقتصادی- اجتماعی خانواده ،ساختار فرهنگی خانواده، سطح تحصیلات پدر و مادر، در موفقیت تحصیلی افراد نقش مهمی دارند (به نقل از تومال و سلیک ، ۲۰۰۹: ۱۲۰۰).

تحقیقات پیسا(۲۰۰۴).نیز خاطر نشان ساخت که وضعیت اقتصادی و اجتماعی خانواده ،سطح درآمد  بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان تاثیر می گذارد ،به گونه ای که دانشجویان با سطح درآمد بالا خانواده در امر تحصیل موفقتر هستند (همان منبع:۱۴۳). در مقابل تووار و همکارانش در پژوهش خود بیان داشتند که هیچ گونه ارتباطی بین میزان درآمد ماهیانه خانواده و موفقیت تحصیلی دانشجویان وجود ندارد (قمری و همکاران،۱۲۰:۱۳۸۹). در کشور هلند بین پیشرفت تحصیلی دانشجویان و شغل والدین (به خصوص شغل پدر) و تحصیلات والدین (به خصوص پدر) همبستگی نزدیکی وجود دارد (نوغانی ، ۱۳۸۶ :۷۴).

 

۲-۵-۱ پایگاه اجتماعی و پیشرفت تحصیلی

جامعه شناسان باور دارند که قشربندی های اجتماعی و قومی مستقیما با پیشرفت تحصیلی ارتباط دارد. هایمن جامعه شناس بر این باور است که هر طبقه اجتماعی دارای ارزش های مربوط به خود است و با توجه به این ارزش ها عمل می کنند.به طور یکه طبقه کارگر نسبت به طبقات دیگر ارزش کمتری برای آموزش و پرورش قائل است . چون باور دارند که آموزش و پرورش عاملی جهت پیشرفت نبوده و بنابراین فرصت کمتری نسبت به طبقه متوسط جهت پیشرفت در اختیار دارند (شریفیان ،۱۳۷۴ : ۲۰۳) .

 

۲-۵-۲ موضع گیری های نظری درباره ویژگی های جمعیت شناسی

پی یر بوردیو

پی یر بوردیو از جمله متفکران برجسته جامعه شناسی آموزش و پرورش در فرانسه است (رابینسون به نقل از شارع پور ،۱۳۸۸ :۸۵). به اعتقاد بوردیو ، منبع نابرابری در جامعه بیشتر ماهیت فرهنگی دارد تا اقتصادی و فاصله بین فرهنگ مدرسه و خاستگاه اقتصادی- اجتماعی کودک ، عامل مهمی در تعیین موفقیت کودک در نظام آموزشی محسوب می شود. درباره تاثیر خاستگاه اجتماعی والدین بر موفقیت تحصیلی فرزندان  در کشورهای مختلف ،روندهای متفاوتی مشاهده شده است. در برخی از کشورها این تاثیر کماکان به قوت خود باقی است ، ولی در برخی دیگر، این تاثیر رو به کاهش است . می توان کاهش اثر خاستگاه خانوادگی بر عملکرد تحصیلی فرزندان را ناشی از کاهش اهمیت منابع مالی و مادی خانواده دانست. پس برای بررسی تاثیر خاستگاه خانواده بر فرزندان باید هم منابع مالی و هم به منابع فرهنگی توجه داشت. براساس فرضیه سرمایه اقتصادی ، والدین ثروتمند قادرند فرزندان خود را در مدارس بهتری ثبت نام کنند و از عهده هزینه سنگین آن برآیند ( بودن ، به نقل از همان منبع :۸۶). بوردیو و همکاران برای اثبات تفاوت های طبقاتی در نوع جهت گیری دانشجویان نسبت به استفاده از زبان ، از گروهی از دانشجویان خواستند تا معنی کلمه ای را که اصلا وجود خارجی نداشت را تعریف کنند .دانشجویان متعلق به پایگاه طبقاتی پایین در ضمن اقرار غیر مستقیم به جهل خود با احتیاط و ترس به تعریف آن کلمه پرداختند و در حالیکه دانشجویان متعلق به طبقات بالا با شجاعت تمام ، خیلی سریع معنای برای آن کلمه پیدا کردند (همان منبع  :99).

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: