مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مراحل ساخت و تولید لاستیک خودرو

دسته بندی :مکانیک مدیریت 23

مراحل ساخت و تولید لاستیک خودرو

دسته بندی مکانیک
فرمت فایل docx
حجم فایل 1.004 مگا بایت
تعداد صفحات 69
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 1

مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 2

فصل اول : تاریخچه لاستیک

1-1-لاستیک…………………………………………………………………………………………………………………………………………… 5

1-2-تاریخچه…………………………………………………………………………………………………………………………………………… 5

1-3-انواع لاستیک ها…………………………………………………………………………………………………………………………….. 6

1-3-1-لاستیک های طبیعی……………………………………………………………………………………………………………………. 6

1-3-1-1-ساختار لاستیک های طبیعی………………………………………………………………………………………………….. 7

1-3-1-2-روش تهیه لاستیک طبیعی…………………………………………………………………………………………………….. 7

1-3-2-لاستیک مصنوعی……………………………………………………………………………………………………………………….. 7

فصل دوم : لاستیک طبیعی

2-1-تاریخچه لاستیک طبیعی……………………………………………………………………………………………………………….. 12

2-2-منابع لاستیک طبیعی……………………………………………………………………………………………………………………. 12

2-2-1-لاستیک طبیعی…………………………………………………………………………………………………………………………. 13

2-3-ساختار لاستیک طبیعی……………………………………………………………………………………………………………….. 13

2-4-روش تهیه لاستیک طبیعی……………………………………………………………………………………………………………. 13

2-5-کائوچو……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 14

2-5-1-کائوچو طبیعی و مصنوعی………………………………………………………………………………………………………….. 14

2-5-2-پدیده لکانزاسیون…………………………………………………………………………………………………………………….. 15

2-6-ساخت لاستیک طبیعی…………………………………………………………………………………………………………………. 15

2-6-1-آمزه کاری لاستیک……………………………………………………………………………………………………………………. 15

2-6-2-تسریع کننده ها………………………………………………………………………………………………………………………… 15

2-6-3-مواد ضد پیری یا ضد اکسند………………………………………………………………………………………………………. 16

2-7-مراحل ساخت لاستیک طبیعی……………………………………………………………………………………………………… 16

2-7-1-غلطک یا پوشش دهی………………………………………………………………………………………………………………… 16

2-7-2-قالب گیری………………………………………………………………………………………………………………………………… 16

2-7-3-روزن رانی………………………………………………………………………………………………………………………………….. 16

2-7-4-آمیزهای شیرابه ای ………………………………………………………………………………………………………………….. 17

2-8-لاستیک های بازیافتی…………………………………………………………………………………………………………………… 17

2-9-مشتقات لاستیکی طبیعی……………………………………………………………………………………………………………… 18

فصل سوم : لاستیک مصنوعی

3-1-مواد تشکیل دهنده لاستیک…………………………………………………………………………………………………………. 20

3-1-1-کائوچو………………………………………………………………………………………………………………………………………… 20

3-1-2-دوده…………………………………………………………………………………………………………………………………………… 20

3-1-3-نخ………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 21

3-1-4-سیم…………………………………………………………………………………………………………………………………………… 21

3-1-5-محافظت کننده ها…………………………………………………………………………………………………………………….. 21

3-1-6-سایر مواد شیمیایی……………………………………………………………………………………………………………………. 21

3-2-دسته بندی ساختاری لاستیک…………………………………………………………………………………………………….. 22

3-2-1-لاستیک بایاس………………………………………………………………………………………………………………………….. 22

3-2-2-لاستیک رادیال………………………………………………………………………………………………………………………… 22

3-3-ساختمان داخلی لاستیک بایاس و رادیال……………………………………………………………………………………. 23

3-4-مزایای لاستیک های رادیال نسبت به بایاس ……………………………………………………..
………………………… 24

3-5-اجزای لاستیک مصنوعی………………………………………………………………………………………………………………. 24

3-5-1-1-طوقه pattern……………………………………………………………………………………………………………………… 25

3-5-1-2-طرح نیم دنده………………………………………………………………………………………………………………………. 25

3-5-1-3-طرح چهار خط……………………………………………………………………………………………………………………… 26

3-5-1-4-طرح دو خط………………………………………………………………………………………………………………………….. 27

3-5-1-5-طرح مرکب…………………………………………………………………………………………………………………………… 27

3-5-1-6-طرح جهت دار………………………………………………………………………………………………………………………. 27

فصل چهارم : مراحل تولید لاستیک مصنوعی

4-1-مراحل تولید…………………………………………………………………………………………………………………………………… 30

4-1-1-مرحله اول………………………………………………………………………………………………………………………………….. 30

4-1-2-مرحله دوم…………………………………………………………………………………………………………………………………. 31

4-1-3-مرحله سوم……………………………………………………………………………………………………………………………….. 31

3-1-4-مرحله چهارم……………………………………………………………………………………………………………………………. 32

4-2-انواع تکنولوژی روکش لاستیک……………………………………………………………………………………………………. 33

4-2-1-بازرسی منجد……………………………………………………………………………………………………………………………. 34

4-2-2-بافینگ……………………………………………………………………………………………………………………………………… 34

4-2-3-بافت دستی و تعمیرات لاستیک………………………………………………………………………………………………. 34

3-2-4-سمنت زنی……………………………………………………………………………………………………………………………….. 35

3-2-5-پرکن………………………………………………………………………………………………………………………………………… 35

3-2-6-ساخت لاستیک……………………………………………………………………………………………………………………….. 35

3-2-7-پخت روکش گرم………………………………………………………………………………………………………………………. 36

3-2-8-پخت روکش سرد……………………………………………………………………………………………………………………… 36

3-2-9-بازرسی و کنترل نهایی……………………………………………………………………………………………………………… 36

فصل پنجم : استانداردهای لاستیک

5-1-استانداردهای لاستیک…………………………………………………………………………………………………………………. 38

5-2-اندازه گیری ابعاد لاستیک……………………………………………………………………………………………………………. 38

5-3-مقاومت به پنچر شدن…………………………………………………………………………………………………………………… 39

5-4-دوام لاستیک………………………………………………………………………………………………………………………………… 39

5-5-کارائی در سرعت زیاد…………………………………………………………………………………………………………………….. 40

فصل ششم : اصول انتخاب و نگهداری لاستیک

6-1-آشنایی با علائم و مشخصات روی لاستیک……………………………………………………………………………………. 42

6-1-1-اندازه لاستیک…………………………………………………………………………………………………………………………… 42

6-1-2-نسبت منظر لاستیک………………………………………………………………………………………………………………… 42

6-1-3-لاستیک های بایاس و عبارت pr……………………………………………………………………………………………… 43

6-2-استانداردهای لاستیک…………………………………………………………………………………………………………………. 43

6-2-1-اندازه نویسی لاستیک………………………………………………………………………………………………………………. 43

6-2-2-علائم منقوش روی دیواره لاستیک…………………………………………………………………………………………… 46

6-2-3-طرح جهت دار…………………………………………………………………………………………………………………………… 48

6-2-4-شاخص سرعت………………………………………………………………………………………………………………………….. 48

6-2-5-میزان باد مجاز………………………………………………………………………………………………………………………….. 49

6-3-نحوه صحیح نگهداری و مصرف لاستیک تیوب……………………………………………………………………………… 51

6-3-1-انبارداری لاستیک…………………………………………………………………………………………………………………….. 51

6-3-2-انبارداری تیوب………………………………………………………………………………………………………………………… 51

6-3-3-رینگ کردن لاستیک………………………………………………………………………………………………………………. 52

6-3-4-بالانس مجموعه رینگ و لاستیک…………………………………………………………………………………………….. 52

6-3-5-انتخاب باد صحیح برای لاستیک ……………………………………………………………………………………………. 53

6-3-5-1-فشار باد لاستیک در موارد خاص…………………………………………………………………………………………. 54

6-3-6-بار وارده بر لاستیک……………………………………………………………………………………………..
………………….. 54

6-3-7-تنظیم سیستم تعلیق و شاسی………………………………………………………………………………………………… 55

6-3-8-کسنر و کمبر…………………………………………………………………………………………………………………………….. 56

3-6-9-همگرایی و واگرایی چرخ های جلو…………………………………………………………………………………………….. 56

3-6-10-چرخش ادواری لاستیک ها…………………………………………………………………………………………………….. 57

6-3-11-تعمیر لاستیک………………………………………………………………………………………………………………………… 57

6-4-نگهداری لاستیک…………………………………………………………………………………………………………………………. 58

6-5-نصب لاستیک………………………………………………………………………………………………………………………………. 58

6-6-مصب رینگ…………………………………………………………………………………………………………………………………… 59

فهرست تصاویر

عنوان…………………………………………………………………………………………………………………………………………………. صفحه

3-1-اجرای لاستیک های رادیال و بایاس……………………………………………………………………………………………… 23

4-1-مراحل تولید لاستیک مصنوعی……………………………………………………………………………………………………… 30

4-2-فرآیند ساخت و مونتاژ لاستیک …………………………………………………………………………………………………… 31

4-3-شکل فرآیند پخت لاستیک………………………………………………………………………………………………………….. 32

4-4-فرآیند تست لاستیک…………………………………………………………………………………………………………………… 33

4-5-مراحل روکشی لاستیک……………………………………………………………………………………………………………….. 34

6-1-تنظیم سیستم شاسی……………………………………………………………………………………………………………………. 55

6-2-تظیم همگرایی و واگرایی چرخ های جلو………………………………………………………………………………………… 57

منابع……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 60

چكیده

نخ تایربه لحاظ اینکه استخوانبندی تایر را تشکیل داده و همچنین درصد قابل توجه وزنی تایر را بخود اختصاص می دهد، لذا نگرش به آن از دیدگاه فنی و تکنولوژیکی و اقتصادی حائز اهمیت ویژه می باشد.

نخستین سری از نخهائی که بعنون CORD در تایر به کار گرفته شده تا به لاستیک مقاومت بخشد نخهای کتان بوده است، نخهای مزبور از نوع سلولز بوده که ریشه طبیعی دارد با تولید روز افزون تایر و همچنین نقاط ضعف در برخی ویژگی های آن ( از جمله مقاومت در مقابل پارگی ) تولید کنندگان ناچارا به نخهای دیگر رو آورده و لذا مصرف نخ کتان از رده کاملا خارج گردیده و تولید کنندگان بمنظور حصول استقامت مورد نظر عمدتا به نخهای مصنوعی روی آورده اند.

عمده نخهای جانشین کتان عبارتند از نخهای پلی استر و ریون و نایلون (POLYAMIDE) علاوه بر اینها بلحاظ مصرف تایر از الیاف شیشه (GLASS FIBRES) آرامیدها (AEAMIDS) یا بعبارتی نایلون حلقوی (AROMATIC – POLYAMIDE) و همچنین سیم فولادی استفاده می گردد.

از نظر قیمت در واحد وزن گران ترین آن نخهای آرامید بعلت پروسس تولید پیچیده و عدم تولید انبوه وبالعکس ارزانترین آن سیمهای فولادی بعلت سنگینی وزین می باشد . در ایالات متحده مصرف سیمهای فولادی رو به تزاید است و حال آنکه در اروپا هنوز استقبال مشابه نگردیده و در آسیا و سایر نقاط توجه قابل ملاحظه ای به آن نشده است .

چنانچه قبال پیش بینی است سیمهای فولادی از ضریب ارتجاعی (TENSILE MODULUS) بسیار بالا برخوردار است و لذا وجود این سختی و همچنین قیمت ارزانتر آن نسبت به سایر نخهای تایر عوامل عمده انتخاب محسوب می گردد. قاعدتا انتخاب نخ تایر مناسب به عوامل بسیاری بستگی دارد که بعضا شرایط اقلیمی ، اقتصادی ، صنعتی و حتی سیاسی منطقه را می باید ملحوظ نظر قرار داد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: