مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مضرات قلیان و علل گرایش جوانان به آن ( مطالعه موردی شهرستان پارس آباد )

مضرات قلیان و علل گرایش جوانان به آن ( مطالعه موردی شهرستان پارس آباد )

دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل docx
حجم فایل 68 کیلو بایت
تعداد صفحات 23
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

چكیده:

هر جامعه بسته به وضع موجود خود تعریفی از سلامت اجتماعی دارد و ویژگی هایی را برای جامعه سالم بر می شماردکه شهرستان پارس آباد مغان نیز مستثنی از این قضیه نمی باشد . جامعه شهرستان پارس آباد مغان راجامعه ای از قشر جوان و نوجوان تشکیل می دهند که هر جمعی از جوان برای گذراندن اوقات فراقت خود کار و برنامه مشخصی را انجام میدهد . هدف از این پژوهش دستیابی به علل گرایش جوانان و نوجوانان شهرستان پارس آباد مغان به قهوه خانه ها و به سمت و سوی دخانیات است.که با مراجعه به قهوه خانه ها و پیوستن به جمع جوانان و مشاهده های پژوهشگر محقق گردیده است. که عللی چون بیکاری، نداشتن تفریح سالم و رایگان، نبود آرامش و امنیت خانوادگی، حضور در جمع دوستان.برآورد گردید. و راه کارهایی در این مقاله برای داشتن جامعه ای سالم ارائه خواهد شد.

کلمات کلیدی : دخانیات ، مضرات قلیان ، علل گرایش جوانان ، آسیب اجتماعی

Reffrenc:
Each community defined depending on the status quo of social health and healthy community features for you Shmardkh Parsabad city is not exempt from it. Parsabad Rajamh city community of young people and adolescents up to the crowd of young people to spend their leisure time doing the work and schedule. The purpose of this research is to achieve the tendency of young people to coffee shops and city Parsabad towards tobacco which go to coffee houses and adhering to the youth and other researchers has been achieved. That factors such as unemployment lack of recreation and free the lack of peace and security family gathering was Dvstan.bravrd. And solutions will be presented in this article for a healthy society.

مقدمه:

مواد سمی قلیان نه تنها کمتر از سیگار نیست بلکه بعضی مواد خطرناك از جمله قیر یادوده (سرطان زا)، مونواکسیدکربن (آلاینده) و نیکوتین(ایجاد کننده وابستگی)موجود در دوره آن از سیگار بیشتر است با مصرف قلیان بیش از 600 ماده سمی و مهلک وارد ریه فرد مصرف کننده و اطرافیان خواهد شدودر صنعت تنباکو،مرغوبترین آن در اختیار کارخانه های سیگارسازی قرار می گیردو تفاله های تنباکو جهت قلیان مورد استفاده قرار می گیرد.مقدار تنباکوی مصرفی در یک وعده قلیان کشیدن معدل مصرف 20 تا 50 نخ سیگار است و به همین دلیل با افزایش سطحنیکوتین خون،مصرف کننده به ظاهر تفننی برای رفع نیاز خود به روش سهل تری که همان مصرف سیگار است روی میآورد.بنابراین اعتیاد در قلیان کشی با روی آوردن به استعمال سیگار و اعتیاد به مصرف سیگار نمایان می شود.درقلیان،نامرغوب بودن تنباکو،درجه حرارت بالا،تولیدگاز منواکسیدکربن ناشی از سوختن ناقص ذغال آتشدان(احساس گیجیبعد از مصرف تنباکو که افراد نشانه مرغوب بودن تنباکو می دانند در واقع از گاز منواکسیدکربن می باشد)مکش های ریویعمیق و رطوبت حاصل از آب باعث بروز بیماری های ریوی، سرطان های مختلف از جمله سرطان لب،ریه،معده و مثانه میگردد. . تنباکو های تحت عناوین میوه ای،عطری و اسانس دار نه تنها بی ضرر نیستندبلکه عوارض به مراتب بیشتری نسبت بهتنباکوی ساده دارند زیرا مواد آروماتیک(ترکیبات حلقه ای) موجود در آنها بر اثر حرارت زیاد خاصیت سرطان زائی و سمیفوق العاده ای پیدا میکنند.به علاوه مزه و طعم مناسب و سهولت مصرف این گونه تنباکوها نسبت به تنباکوهای معمولی باعث( گرایش بیشتر نوجوانان و جوانان به مصرف و ایجاد وابستگی به آنها خواهد شد.

روش شناسی و یافته های تحقیق

در این مقاله با مطالعه تحقیقات و پژوهشهای انجام گرفته در علل گرایش نوجوانان و جوانان به قلیان مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: