مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مفاهیم شبکه در سیستم عامل UNIX

دسته بندی :کامپیوتر محمد 32

تاریخچه طولانی یونیكس كه می توان گفت بخشی از آن خوب و بخشی از آن بد می باشد مطالعه ای است در پشتكار و استقامت تغییرات ناگهانی در جهت توسعه نرم افزار و جشن پیروزی تكنولوژی خوب بر روش برخورد هرج و مرج طلبانه ای كه بعضی اوقات صنعت كامپیوتر با محصولات خوب پیش می گیرد

دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 72 کیلو بایت
تعداد صفحات 101
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مفاهیم شبکه در سیستم عامل UNIX
تاریخچه توسعه و تكامل یونیكس:

تاریخچه طولانی یونیكس كه می توان گفت بخشی از آن خوب و بخشی از آن بد می باشد مطالعه ای است در پشتكار و استقامت تغییرات ناگهانی در جهت توسعه نرم افزار و جشن پیروزی تكنولوژی خوب بر روش برخورد هرج و مرج طلبانه ای كه بعضی اوقات صنعت كامپیوتر با محصولات خوب پیش می گیرد .

به دهه 1960 برمی گردیم هنگامی كه پیشرفت و توسعه كامپیوتر حوزه كاری تعداد اندكی شركتهای پیشگام در صنعت و دانشگاههای پیشرو بود . در این دوران اغلب تحقیقات در آزمایشگاههای بل ام آی تی و جنرال الكتریك ( تولیدكننده پیشروی كامپیوتر در آن زمان) صورت می گرفت . این سه كانون تحقیقاتی بر روی سیستم عاملی به نام

( Multiplexed Information and Computing System) MULTICS برای كامپیوتر بزرگ GE 645 تشریك مساعی كرده بودند . MULTICS پیروزی كاملی نبود و بنابراین با شایستگی كنار گذاشته شد ( به همین ترتیب تلاشهایی كه بر روی كامپیوترهای GE صورت گرفت) .

در 1969 كن تامپسون محققی در آزمایشگاههای بل و یكی از طراحان MULTICS بازی Space Travel را برای MULTICS نوشته بود . در روزهای اشتراك زمانی كاربران باید برای زمانی كه بر روی كامپیوتر بزرگ صرف می كردند هزینه می پرداختند . احتمالا Space Travel بازی خوبی بوده است اما بر روی كامپیوتر بزرگ GE به خوبی اجرا نمی شد و برای بازی 75 دلار هزینه در بر داشت . حتی برای یك آزمایشگاه تحقیقاتی نیز این مقدار اسراف وحشتناكی محسوب می شد بنابراین كن تامپسون و همكارش دنیس ریچی بازی را باز نویسی كردند تا بر روی كامپیوتر DEC PDP-7 كه آن موقع در آزمایشگاههای بل بدون استفاده بود اجرا شد .

اما به منظور بردن Space Travel به DEC تامپسون باید سیستم عامل جدیدی برای آن می نوشت و در همین نقطه بود كه یونیكس امروزی ریشه گرفت .برایان كرنیگان دیگر محقق آزمایشگاههای بل به این سیستم عامل لقب (Uuniplexed Information and computing System) UNICS را داد . سیستم عامل فوق در این راه به عنوان یونیكس شناخته شد و به كامپیوترهای قدرتمند تری منتقل گردید . در سال 1972 یونیكس به طرز دقیق بر روی 10 كامپیوتر در حال اجرا بود و در سال بعد تامپسون و ریچی یونیكس را با زبان برنامه نویسی C بازنویسی كردند .

زبان برنامه نویسی C قابل حمل تر بود و كمك كرد كه یونیكس به سیستم عاملی تبدیل شود كه می توانست بر روی انواع متفاوتی از كامپیوترها اجرا گردد .یونیكس به عنوان یك محصول توسط سرپرست حقوقیش AT&T دچار مشكل شد چون دولت از معرفی محصولات كامپیوتری به صورت تجاری جلوگیری می كرد؛ این موضوع تا پیش از تجزیه AT&T سایر بازیگران را از صحنه بازار كامپیوتر خارج سازد. به دلیل تقاضا AT&T اصلا یونیكس را به دانشگاهها دولت و بعضی از شركتها بخشید ( با مطالبه قیمتی اسمی به منظور پرداختن هزینه مواد اولیه ) .

یونیكس در بین سالهای 1974 تا 1979 در واقع یك محصول تحقیقاتی بود كه در دانشگاهها به منظور مقاصد آموزشی محبوبیت یافته بود . یونیكس 2974 شباهت چندانی به یونیكس 1979 نداشت؛ در طی این سالها برنامه های كمكی و ابزارهای بسیاری به یونیكس افزوده شدند و در همان زمان نیز صنعت كامپیوتر به سرعت توسعه یافت و با این توسعه بازار بالقوه یونیكس رشد پیدا می كرد .

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: