مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مقاله آموزشی رشد و توسعه پایدار كشاورزی

مقاله آموزشی رشد و توسعه پایدار كشاورزی

دسته بندی کشاورزی
فرمت فایل doc
حجم فایل 33 کیلو بایت
تعداد صفحات 17
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

چکیده:

رشد و توسعه پایدار كشاورزی یكی از شاخص ترین و مهم ترین هدفهای هر دولتی است كه تحقق آن طریق تحولات بنیادی همه جانبه در ساختار كشاورزی، مدیریت و بهره برداری مطلوب از منابع و امكانات، سازماندهی و هدایت سنجیده فعالیتها در چار چوب برنامه ریزی علمی و منطقی امكانپذیر خواهد بود. بر همین اساس، بخش كشاورزی در كلیه برنامه های توسعه كشور از اولویت ویژه ای برخوردار بوده و به عنوان محور و اساس توسعه اقتصادی كشور مورد توجه قرار داشته است.
تنوع بسیار گسترده شرایط سرزمین، از نظر آب، هوا، خاك، منابع آب، منطقه، رطوبت، ارتفاع و تجربه های نیروهای انسانی در كشاورزی و … همه و همه دلالت بر ظرفیتها و امكانات بالقوه و بالفعل وسیعی دارد كه قلب هر كسی را كه برای این آب و خاك و این مردم می تپد و هیجان می آورد و بهره برداری از این منابع لایزال خدادادی را برای بهبود شرایط زندگی نسل های كنونی و آینده این سرزمین به صورت آرزویی در دسترس ولی مستلزم تلاش فراوان جلوه می دهد.
فرآیند توسعه ملی دو بعد است و یا به عبارت دیگر از دو مرحله می گذرد: مرحله تشكیل دولت و مرحله انسجام ملت. تشكیل دولت عمدتا دارای ویژگی فیزیكی و زیر بنایی است مانند ساختمان شبكه های حمل و نقل، ایجاد دیوانسالاری های مدرن كشوری و نظامی و برقرار كردن نظام های داد و ستد و اوزان و امثال آن. مرحله انسجام ملت برخلاف مرحله قبل متضمن توسعه ساختارهایی است كه جنبه ارتباطی و اطلاعاتی دارد، مانند تغییر نظام های ارزشی و تغییر ساختارهای اجتماعی و گروهی. وجه مشترك هر دو مرحله به فعل درآورن بالقوه و به كار اندختن استعدادها و امكانات در جهت تعالی، بهزیستی و رفاه افراد جامعه است كه اصطلاحا آن را فرآیند توسعه می نامند.
در واقع بخش كشاورزی یكی از مهمترین و تواناترین بخش های اقتصاد كشور است كه تأمین كننده حدود 4/1 تولید ناخالص ملی، 3/1 اشتغال، بیش از 5/4 نیازهای غذایی، 3/1 از صادرات غیر نفتی و حدود 9/10 نیاز صنایع به محصولات كشاورزی است. توسع بخش برطرف نشود، سایر بخش ها به شكوفایی و توسعه، دست نخواهد یافت.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: