مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مقاله امنیت وب سایت

دسته بندی :کامپیوتر مدیریت 23

مقاله امنیت وب سایت

دسته بندی کامپیوتر
فرمت فایل doc
حجم فایل 193 کیلو بایت
تعداد صفحات 6
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

چکیده

امنیت در وب‌سایت، امروزه یکی از چالش‌های اساسی مدیران شبکه است و همواره وب‌سایت‌ها در معرض انواع حملات جدید و ناشناخته هستند. اطلاعات موجود در وب‌سایت‌ها باید از دستیابی غیرمجاز افرادی كه نفوذگر نامیده می‌شوند و مجوز دستیابی به داده‌ها را ندارند، محافظت شود. یکی از راهكارهای امنیتی در وب‌سایت‌ها، استفاده از مکانیزم احراز هویت است که این مکانیزم در وب‌سایت‌ها دسترسی کاربران را مدیریت و کنترل می‌کند اما نفوذگر، ممكن است با حمله تغییر پیام، هویت اصلی خود را جعل كرده و به صورت غیر مجاز با ورود به وب‌سایت به اطلاعات دستیابی داشته باشد.

در این مقاله پیشنهاد شده است در پایگاه داده، اطلاعات مدیر به صورت کد شده، ذخیره شود و نیز در بخش ورود به سیستم آن رمز را وارد نمود تا منوی فرم مدیریت فعال شود و با کلیک بر روی آن به سرور دیگر که بخش مدیریت فایلها در آن قرار دارد انتقال داده می‌شود، بدین صورت كه در فرم مدیریت باز هم سؤال امنیتی و احراز هویت در لایه‌های مختلف داده خواهد شد که تنها در صورت درست بودن همه موارد، امکان دستیابی به برنامه‌ها با توجه به مجوزهای تعریف شده، فراهم می‌شود که موجب دسترسی‌پذیری کابران و مدیران تأیید شده و ایجاد امنیت بالاتر در وب‌سایت‌ها خواهد شد.

نتیجه‌گیری

روش‌های مختلفی برای ایجاد امنیت در سطح وب‌سایت‌ها وجود دارد تا از طریق آنها بتوان داده‌های موجود را از دستیابی نفوذگران محافظت كرد. ایراد روش بیومتریك این است كه نمی‌توان در همه كاربردها مثلا وب‌سایت از آن استفاده كرد. با بهره‌گیری از روش غیر بیومتریك كه فقط از نام كاربری و كلمه رمز استفاده می‌كند، نیز در این مقاله به بررسی ایجاد امنیت از طریق احراز هویت لایه‌ای پرداختیم و نشان دادیم زمانی كه یك كاربر از طریق نام كاربری و كلمه رمز، وارد سیستم می‌شود، باید باز هم از او، کلمه عبور و در آخر سؤال امنیتی پرسیده ‌شود تا سطح امنیت بالاتری ایجاد شود.

در نتیجه نفوذگری كه با دزدیدن نام كاربری و كلمه رمز، وارد بخش مدیریت وب‌سایت شده است، نمی‌تواند به فعالیت خود در سطح وب‌سایت ادامه دهد. بنابراین راهكار ارایه شده، توانسته است ایراد قبلی دسترسی به وب‌سایت‌ها را پوشش دهد و باعث افزایش امنیت در حوزه دستیابی به اطلاعات شود. برای امنیت بیشتر نیز از 2 سرور استفاده کردیم که اگر اولی خراب و یا هک شد، لینک به دومی داده شود اما اگر دومی خراب شد با کنترل خطا، پیغامی مبنی بر اینکه سایت در حال به‌روزرسانی است، ارایه شود تا ما در فرصت مناسب اطلاعات هک شد پشتیانی که از اطلاعات آنها گرفتیم را برگردانیم.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: