مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مقاله بررسی راز موفقیت انسان

مقاله بررسی راز موفقیت انسان در 6 صفحه ورد قابل ویرایش

دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 11 کیلو بایت
تعداد صفحات 6
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مقاله بررسی راز موفقیت انسان در 6 صفحه ورد قابل ویرایش

بحث در مورد موفقیت انسانها در كار و زندگی و به طور كلی در زمان حیات خود

فرد موفقی كسی است كه به آرزوهای خود برسد و در درون رضایت خاطر احساس كند كه این امر خود حاصل تلاش و كوشش مداوم در زندگی است.

موفقیت به دو بعد است: 1- بعد فردی كه شخص به تنهایی و بدون در نظر گرفته عوامل بیرونی به مقصد و هدف خود می‌رسد. 2- بعد سازمانی یا گروهی است كه تنها تلاش و كوشش فرد به تنهایی نیست بلكه تلاش و كوشش اطرافیان و همكاران فرد است كه در موفقیت و سرافرازی افراد سهیم هستند، نكته قابل توجه اینكه رسیدن به هدف یكی از معیارهای اصلی موفقیت به حساب می‌آید.

حال منظور از هدف همان نقطه و وضعیتی است كه می‌خواهیم به آن برسیم و عوامل آن نیز عبارتند از 1- الگوبرداری از افراد موفق تعیین اهداف بزرگ- پرورش خلاقیت- حداكثر استفاده از زمان- اشتیاق – پشتكار داشتن- اعتماد به نفس و خیلی چیزهای دیگر كه انسان را به مقصد و آن نقطه اوج می‌رساند.

حال برای قدم برداشتن به سوی موفقیت باید تعیین شغل و یا مسیر كرد. بین این دو (تعیین شغل و تعیین مسیر) تعیین اهداف شغلی گاهی هوشمندانه به سوی موفقیت به حساب می‌آید در واقع اهداف شغلی هدف نهایی تمام فعالیتها اعم از تحصیل كار در شركت و یا سازمانهای دولتی است كه شما در حال حاضر به آن دست می‌زنید و نیز از طرفی فردی كه محصل و یا دارای مدرك است و علاقه به تحصیل و نیز كسب و كار می‌باشد البته در كنار تحصیل مشغول می‌شود در آینده برای خود كسب كار ایجاد می‌كند و به موفقیت می‌رسد حال فایده این كسب و كار شخصی آن است كه برنامة مربوط به شغل و كسب و كار به عهده شخص می باشد و خود فرد تصمیم می‌گیرد كه چه كار را باید بكند و چه كار را نباید بكند كه موفق باشد. پس این تصمیم‌گیری را به صورت درختی كه در زیر شكل آنرا می‌بینید ترسیم می‌كنیم.

امور مالی و حسابداری كسب و كار

حسابداری سیستمی است كه فعالیتهای واحد تجاری را اندازه‌گیری و سپس این اطلاعات را در قالب گزارشهایی پردازش می‌كند و در نهایت، نتایج فعالیت و عمكرد واحد تجاری را به تصمیم گیرندگان ارائه می‌دهد.

در این بین سرمایه‌ای كه شخص آنرا بكار رفته و بدهیهایی كه بابت خرید جنس و كالاهایی كه كرده سود حاصل از این سرمایه و بدهیها برای شخص درآمد حساب می شود، به طور واضح‌تر اینكه فروش كالاها و جنسها برای شخص باعث كسب درآمد می شود چرا كه اثری در بدهیها ندارد و موجب افزایش دارائی و سرمایه می شود و در نتیجه ادعای مالك نسبت به دارائی‌ها افزایش می یابد.

اما مسئله‌ای كه برای شخص در دورة‌ فروش كالا یا عرضه خدمات پیش می‌‌آید هزینه است چرا كه موجب كاهش سرمایه می شود، هزینه‌ها مخارجی هستند كه برای تداوم فعالیت واحد تجاری الزامی‌اند و نقطه مقابل درآمد به شمار می آیند مانند هزینة حقوق كارگران و اجاره و غیره.

حال به این صحبت می‌رسیم كه شخص مالك برای خرجی خود و روزانه خود چكار كند، جواب این است كه باید برداشت كند یعنی مبلغی را برای مصارف شخصی خود از مؤسسه برداشت می كند بنابراین برداشت نقطه مقابل سرمایه گذاری است. یك واحد تجاری و یا یك مؤسسه كه شخص آنرا دائر كرده است صورتهای مالی دارد: 1- صورت سود و زیان كه بیانگر خلاصه‌ای از درآمدها و هزینه‌های یك واحد تجاری برای یك دوره معین نظیر یك ماه یا یك سال است. 2- صورت سرمایه كه بیانگر خلاصه تغییراتی است كه در سرمایة یك واحد تجاری طی یك دورة زمانی معین رخ می‌دهد. 3- صورت گردش وجود نقد: كه بیانگر مجموعه دریافتها و پرداختهای نقدی و یا چكی یك واحد تجاری در طی یك دوره است 4- ترازنامه: فهرستی از تمام دارائی‌ها و بدهی‌ها و سرمایة یك واحد تجاری در یك تاریخ معین است.

نكته‌ای دیگر در مورد حساب و حسابداری اینكه جزئیات تغیر در یك دارایی یا بدهی یا سرمایه را طی یك دوره زمانی نشان می‌دهد. و برای سهولت دستیابی به اطلاعات، حسابها را در محل قاضی به نام دفتر كل طبقه‌بندی و ثبت می كنند.

امروزه اكثر مؤسسات حسابداری بر سیستم دو طرفه اكتفا می‌كنند. این بدان معنا نیست كه ما تأثیرات دو جانبة معامله را ثبت می‌كنیم چرا كه هر مبادلة تجاری حداقل دو حساب راه تحت تأثیر قرار می دهد.

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: