مقاله طراحی هماهنگ جدید جبرانكننده VAR استاتیك و تثبتكننده سیستم برق برای سیستم برق چندماشینی
مقاله طراحی هماهنگ جدید جبرانكننده VAR استاتیك و تثبتكننده سیستم برق برای سیستم برق چندماشینی
دسته بندی | برق |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 35 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 13 |
موضوع:طراحی هماهنگ جدید جبرانكننده VAR استاتیك و تثبتكننده سیستم برق برای سیستم برق چندماشینی با استفاده از الگوریتم جستجوی باكتریایی با محوریت بهینهسازی ازدحام ذره
امروزه ابزارهای سیستم انعطافپذیر انتقال جریان برق (FACTS) به صورت روزافزونی در سیستمهای برق در حال استفاده شدن هستند. این ابزارها دارای اثرات قابلتوجهی بر روی افزایش توانایی مهار سیستم دارند. در این مقاله یك الگوریتم جستجوی باكتریایی با محوریت بهینهسازی ازدحام ذره (BF-PSO) برای طراحی پارامترهای هماهنگشده تثبیتكننده سیستم برق (PSS) و جبرانكننده VAR استاتیك (SVC) به كار گرفته میشود. با در نظر گرفتن غیرخطیبودن سیستم برق، روشهای خطی را نمیتوان برای طراحی پارامترهای هماهنگشده كنترلكنندهها مورد استفاده قرار داد. در این مقاله مدل غیرخطی سیستم برق و جبرانكننده VAR استاتیك (SVC) برای طراحی پارامترهای تثبیتكننده سیستم برق (PSS) و جبرانكننده VAR استاتیك (SVC) مورداستفاده قرار میگیرد. برای این هدف، این مساله طراحی ابتدا به یك مساله بهینهسازی تبدیل میشود و سپس الگوریتم جستجوی باكتریایی با محوریت بهینهسازی ازدحام ذره (BF-PSO) برای حل این مساله به كار گرفته میشود. فرآیندهای شبیهسازی بر روی یازده سیستم برق چهار ماشینی اتوبوس و در نرمافزار مطلب انجام میشوند. نتایج حاصله تاییدكننده كارآمدی روش پیشنهادی برای تثبیت كردن نوسانات سیستم برق میباشند. مقایسه بین الگوریتم BF-PSO با الگوریتمهای هوشمند دیگر (یعنی PSO و BFA) عملكرد بهتر روش BF-PSO را روشنتر میكند.
قوانین ارسال دیدگاه در سایت