مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مقاله چشم اندازی بر خصوصی سازی صنعت بیمه در ایران

دسته بندی :حسابداری مدیریت 39

مقاله چشم اندازی بر خصوصی سازی صنعت بیمه در ایران

دسته بندی حسابداری
فرمت فایل docx
حجم فایل 10 کیلو بایت
تعداد صفحات 11
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

چشم اندازی بر خصوصی سازی صنعت بیمه در ایران

صنعت بیمه در سطح دنیا یكی از صنایع گسترده، پیچیده و حیاتی می باشد. در قرن حاضر فعالیتهای اقتصادی به نحوی شكل گرفته كه تداوم آن بدون پشتوانه بیمه ای سخت تحت تاثیر قرار می گیرد. صنعت مذكور سالانه حجم ارزشی قابل توجهی را به خود اختصاص می دهد. حجم مذكور در سال ۲۰۰۰ به ۲۴۴۴ میلیارد دلار می رسد كه در مقایسه با حجم سایر فعالیتهای اقتصادی حجم بسیار قابل توجهی می باشد.

– کاربرد فناوری اطلاعات و برنامه ریزی سیستمهای اطلاعاتی در صنعت بیمه

بیمهملت

محیط کسب و کار امروز با ویژگی هایی همچون تغییرات پیچیده و غیرخطی ، ظهور پارادایم های جدید و تحولات تکنولوژیک که باعث شکل گیری مولفه های جدید و پیکربندی های موجود می شود، محیطی با درجه عدم قطعیت بالا و آکنده از مکانیزم های تاثیر گذاری پیچیده می باشد که امکان پیش بینی آینده در آن تقریبا ناممکن است. در این میان ، اگر کارکرد برنامه ریزی راهبردی در دنیای پر از تغییر امروز ، توانمندسازی مدیران جهت خلق مزیت رقابتی دانسته شود، ضرورت توجه به بکارگیری فناوری اطلاعات و برنامه ریزی راهبردی اطلاعاتی نیز اجتناب ناپذیر خواهد بود. از اینرو، با توجه به فلسفه با ارزش وجودی صنعت بیمه در جامعه و بازارهای مالی ، اقتصادی و تولیدی در کشور، لزوم بکارگیری فناوری اطلاعات و برنامه ریزی سیستم های اطلاعاتی در شرکتهای بیمه در این دریای مواج و پرتلاطم تحولات عصر جدید، برجسته تر می شود. همچنین ظهور و تکامل فناوری اطلاعاتی زوایای جدیدی را در صنعت بیمه پیش روی توسعه دهندگان آن گشوده است. در این نوشتار تلاش شده است تا با تحلیل جنبه های مختلف فناوری اطلاعات در بیمه و ارائه نمونه های موفق بکارگیری فناوری اطلاعات و برنامه ریزی آن در این صنعت، راهی جدید را در این باب گشوده و دیگر افراد حرفه ای صنعت بیمه را نیز به تفکر و سرمایه گذاری در این مهم فراخواند.

– سیستم های اطلاعاتی بازاریابی و بسترسازی ساختاری در شرکتهای بیمه
این مقاله ، به بررسی ضرورت ها و کارکردهای سیستم های اطلاعاتی بازاریابی در شرکت های بیمه مبنی بر سه محور اطلاعاتی و داده های داخلی (Internal Databases) ، هوش و بصیرت بازاریابی (Marketing Intelligence) و نیز تحقیقات بازاریابی (Marketing Research) و نقش آنها در تحقق اهداف استراتژیک بازاریابی شرکتهای بیمه می پردازد. در این راستا فناوری عمده ی اطلاعاتی که توسط این شرکت ها بکار گرفته می شود بیان خواهد شد و در ادامه بحث، ضرورت اصلاح ساختاری شرکتهای بیمه، صحبت کنترل و اجرای چنین سیستم هایی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. این مقاله با عنایت به تحولات اخیر صنعت بیمه کشور و ضرورت ایجاد بسترسازی های لازم جهت ورود هر چه بیشتر به عرصه های جهانی و ارائه خدمات قابل تر، اهمیت تغییر نگرش مدیران این صنعت را بیش از پیش آشکار می سازد که در این راستا انعطاف پذیری مدیران ارشد و سازمان های حمایتی و نظارتی و کنترلی، مورد توجه قرار خواهد گرفت.
– بررسی نقش سرمایه گذاری و پوششهای نوین بیمه ای در افزایش ضریب ایمنی و کیفیت ساختمان
در این مقاله با بررسی نقش پوشش های بیمه ای و سرمایه گذاری صنعت بیمه کشور در افزایش ایمنی و کیفیت ساختمانهای شهری در برابر بلایای طبیعی بخصوص زلزله و آتش سوزیهای احتمالی گسترده شهری، به ارائه پوشش جدید بنام ” بیمه پوشش ساخت تا استهلاک کامل ساختمان (بیمه تعمیم یافته اموال مهندسی) ” خواهد پرداخت که در سایه این پوشش ضریب ایمنی و کیفیت ساختمانها از ابتدای ساخت تا پایان عمر مفید ساختمان تحت پوشش بیمه گر قرار خواهد گرفت و سپس برآوردی از منافع اقتصادی این امر برای جامعه ، برای فعالان بخش ساختمان خصوصا برای مهندسین از باب افزایش درآمد و سود حرفه ای و چه از باب پوشش بیمه تکمیلی مسئولیت حرفه ایشان ارائه خواهد شد. از محسنات دیگری که در این مقاله به آن پرداخته خواهد شد نقش این پوشش در توسعه بیمه های ساختمان ، بخصوص بیمه های زلزله به گونه ای خارج از بیمه آتش سوزی فعلی است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: