نشانه های اضطراب و چگونگی اندازه گیری آن
نشانه های اضطراب و چگونگی اندازه گیری آن
هدف از این تحقیق بررسی نشانه های اضطراب و چگونگی اندازه گیری آن می باشد.
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۳۲ |
حجم | ۶۲ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
توضیحات کامل
هدف از این تحقیق بررسی نشانه های اضطراب و چگونگی اندازه گیری آن می باشد.
طیف وسیعی از آزمون های روانشناختی و پرسشنامه های اضطراب ورزشی (SAQ) توسط روانشناسان ورزشی برای درک و اندازه گیری این عوامل استفاده شده است.اسپیلبرگر (۱۹۹۶) معتقد است بین حالت های موقتی و رفتار دائمی باید تمایز قائل شد.
• حالت های اضطرابی (حالت نوع A) که پاسخ ما به موقعیت خاص است (مانند اسکی و شیرجه).
• رفتارهای اضطرابی (رفتار نوع A) که مرتبط با ویژگی های شخصیتی و سطح اضطراب کلی ما است.
مارتن (۱۹۹۰) پرسشنامه اضطراب رفتاری راتوسعه دادکه با تطبیق آن با ورزش به عنوان آزمون اضطراب رقابت ورزشی (SCAT) شناخته می شود.مارتنز دریافت که اندازه گیری اضطراب ورزشی باید با توجه به اضطراب شناختی (افکارمنفی، نگرانی) واضطراب بدنی (پاسخ های فیزیولوژیک) صورت بگیرد.
اضطراب درسه سطح قابل تشخیص است :
• شناختی : بوسیله جریان خاص فکر.
• بدنی : با پاسخ های بدنی .
• رفتاری : بوسیله الگوی رفتاری.
فهرست مطالب
مبانی اضطراب ۲
2-2-1-اضطراب شناختی۲
2-2-2- اضطراب جسمانی۳
۲-۳- انواع اضطراب ۲۳
۲-۴- نظریه های اضطراب۲۴
2-4-1-نظریه اضطراب چند بعدی ۲۵
2-4-2- نظریه فاجعه ۲۵
2-4-3- نظریه اضطراب بهینه ۲۶
۲-۵- چگونگی اندازه گیری اضطراب ۲۶
۲-۶- نشانه های اضطراب ۲۷
۲-۷- سبب شناسی و درمان اضطراب از دیدگاه روان کاوی ، رفتاری و شناختی ۲۷
2-7-1- نظریه روان پویشی ۲۷
2-7-2- نظریه رفتاری۲۸
2-7-3- نظریه شناختی ۲۹
2-7-4- نظریه طرحواره بک ۳۲
۲-۸- مدل شناختی کلارک و ولز۳۲
2-8- 1- الگوی شناختی اضطراب اجتماعی راپی و هیمبرگ ( ۱۹۹۷
۲-۱۸- مروری بر پژوهشهای پیشین
2-18-1- تحقیقات انجام شده در داخل کشور
2-18-2-تحقیقات انجام شده در خارج از کشور
۲-۱۹- جمع بندی سوابق پژوهش و چشم انداز
منابع و مآخذ
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت