نظام های عمده اخلاق حرفه ای و بررسی مشکلات و موانع آن
نظام های عمده اخلاق حرفه ای و بررسی مشکلات و موانع آن
هدف از این پایان نامه نظام های عمده اخلاق حرفه ای و بررسی مشکلات و موانع آن می باشد
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۴۰ |
حجم | ۴۰۶ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
این پایان نامه در مورد اخلاق حرفه ای و با عنوان نظام های عمده اخلاق حرفه ای و بررسی مشکلات و موانع آن می باشد.یکی از عمدهترین مشکلات و موانع اخلاق حرفهای، ارزش مداری بجای مسئله محوری است. برخی صاحبنظران معتقدند بسیاری از مشکلات و موانع اخلاق حرفهای ناشی از نگرش سنتی ما به اخلاق است. ما در نگرش سنتی خود به معضلات اخلاقی، صرفاً فضیلت محور یا ارزش مدار مینگریم نه به صورت مسئله محور. جهت گیری ما فضیلتگرایانه است، نه کارآمد. ورود به معضل اخلاقی صرفاً جنبه موعظهای، تبشیری و انذاری دارد، در حالیکه برخورد صحیح و مؤثر با معضلات اخلاقی به تخصص و مهارت نیاز دارد. رویکرد فضیلت گرایانه ما را وا میدارد تا در مواقع رویارویی با معضلات اخلاقی، صرفاً احکام و فضیلتهای اخلاقی را یادآوری کرده و بر آن اصرار کنیم ( یگانه، ۱۳۹۰).
در حالیکه فضیلتگرایی در واقع یک رویکرد نیست بلکه یک موضعگیری و نهایتاً یک نوع نگرش است. باید بدانیم رویکرد، غیرشخصی و روشمند بوده و ناظر بر درک درست از مسئله و در نهایت حل معضل است. همچنین رویکرد، مبتنی بر توصیف علت و معلول یک موضوع است و در مسیر خود از معیارها و ابزارهای علمی و قابل سنجش بهره میگیرد. اما نگرش، موضعگیری شخصی است و اساساً ناظر بر حل مسئله نیست.
اخلاق حرفهای در تفکر سنتی طی زمان های مختلف تغییر یافته و به طور کلی بیش از پنج نظام عمده اخلاقی، امروزه در بیان اخلاق حرفهای استفاده میشود. ملاک مقبولیت این پنج نظام در میان ده ها نظریه و نظام اخلاقی، توانایی آنها در بیان سیستماتیک فضائل و رذایل اخلاقی، ارائه نظام سازگار ، فراگیر و کارآست. این پنج نظام اخلاقی عمده عبارتند از:
۱- نظام فایده گرا ۲- نظام وظیفه گرا ۳- نظام عدالت گرا ۴- نظام آزادی گرا ۵- نظام خیرگرا (زیباگرا، نظام دینی)
فهرست مطالب
۲-۱ مقدمه 10
۲-۲-۱ تعریف اخلاق 10
۲-۲-۱-۱ تعاریف و دیدگاه بزرگان از اخلاق 11
۲-۲-۱-۲ اهمیت اخلاق 12
۲-۲-۱-۳ انواع اخلاق 13
۲-۲-۲ اخلاق حرفه ای 14
۲-۲-۲-۱ مفهوم اخلاق حرفهای 15
۲-۲-۲-۲ ویژگیهای اخلاق حرفهای 15
۲-۲-۲-۳ ویژگیهای افراد دارای اخلاق حرفهای 16
۲-۲-۲-۴ نظامهای عمده اخلاق حرفه ای 17
۲-۲-۲-۵ عوامل پایهای و اساسی در اخلاق حرفه ای از دیدگاه زیونتس 20
۲-۲-۲-۶ ضرورت ترویج اخلاق حرفهای در سازمانها و موسسات 21
۲-۲-۲-۷ آموزشهای لازم در خصوص ترویج اخلاق حرفهای در سازمانها و موسسات 21
۲-۲-۲-۸ وظایف مدیران در اخلاقی کردن سازمانها 22
۲-۲-۲-۹ ضمانت اجرای رعایت قواعد اخلاق حرفهای در سازمانها و موسسات 23
۲-۲-۲-۱۰ مهمترین ضرورت اجرای قوانین در خصوص رعایت قواعد اخلاقی 24
۲-۲-۲-۱۱ مشکلات و موانع اخلاق حرفهای 24
۲-۲-۲-۱۲ عوامل تأثیرگذار بر اخلاق حرفهای از نظر پنیو 25
۲-۲-۲-۱۳ موانع رشد اخلاق حرفهای در سازمانها ، موسسات و محیطهای کسب وکار 26
۲-۳ اخلاق حرفه ای در حسابداری 31
۲-۵ پیشینه تحقیق 34
۲-۵-۱ مطالعات انجام شده در جهان 34
۲-۵-۲ مطالعات انجام شده در ایران 36
منابع 45
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت