نظریه های انگیزشی در دانش آموزان و راهکارهای ایجاد آن
نظریه های انگیزشی در دانش آموزان و راهکارهای ایجاد آن
هدف از این تحقیق نظریه های انگیزشی در دانش آموزان و راهکارهای ایجاد آن می باشد.
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۴۰ |
حجم | ۱۰۸ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
توضیحات کامل
هدف از این تحقیق نظریه های انگیزشی در دانش آموزان و راهکارهای ایجاد آن می باشد.
پژوهشگران انگیزش پیشرفت تحصیلی را مربوط به دو طبقه از اهداف می دانند : اهداف عملکردی و اهداف یادگیری (دوئیک ،۱۹۹۸). دوئیک (۱۹۹۸) در نظریه هدف – محوری خود پیش بینی می کند ، رفتار افراد با سوگیری های متفاوت در دست یابی به اهداف، به ادراک آنان از توانایی هایشان بستگی خواهد داشت.
دوئیک (۱۹۹۸) اشاره می کند در اهداف عملکردی، هدف، عملکرد و کفایت است و دانش آموزان موفقیت ها را به عنوان ملاک کفایت خویش می دانند . در اهداف یادگیری ، هدف ، یادگیری و تسلط بر کفایت است. در این حالت افراد به دنبال هدف های دیگری هستند و در جستجوی فعالیت جدید و افزایش کفایت خود تلاش می کنند. به عبارت دیگر ، دانش آموزانی که اهداف عملکردی را مد نظر دارند ، در ابتدا علاقه مند به اکتساب ارزشیابی های مثبت از توانای هایشان هستند ، سعی می کنند تا از موارد منفی اجتناب کنند ، این افراد ترجیح می دهند ارزشیابی مثبتی در یک تکلیف آسان تر به دست آورندتا این که احتمال ارزشیابی منفی در تکلیفی مهم تر و چالش انگیزتر را بپذیرند.
اما دانش آموزان دارای اهداف یادگیری، ابتدا متوجه کسب مهارت های جدید یا گسترش دانش خود هستند، حتی اگر مستلزم داشتن خطاهایی در این راه باشند ، لذا ضروری است که با انجام پژوهش هایی علمی مهم ترین همبسته های انگیزش پیشرفت تحصیلی شناسایی و سهم نسبی هر یک از آن ها در تبیین انگیزش پیشرفت تحصیلی مشخص گردد.در دایره المعارف تعلیم و تربیت ، هوسن و دیگران (۱۹۹۴) انگیزش پیشرفت تحصیلی را بیشتر به آن بعدی از انگیزش منحصر می دانند که انگیزش درونی دانش آموز نامیده می شود . انگیزش درونی یک حالت روان شناختی است و هنگامی حاصل می شود که انسان خود را دارای کفایت لازم و خود کنترلی بداند . خودکنترلی به دو بخش تقسیم می شود : فرصت کنترل یا فرصتی که به دانش آموز داده می شود تا برای امور تحصیلی خود تصمیم بگیرد و توانایی کنترل یا احساس کفایتی که دانش آموز در موقعیت باید داشته باشد تا بتواند بر آن اساس اقدام کند.
فهرست مطالب
۲-۱-۱-انگیزش پیشرفت تحصیلی 10
۲-۱-۲-پیشرفت 11
۲-۱-۳-اهداف پیشرفت 12
۲-۱-۴-منشا نیاز به پیشرفت 12
۲-۱-۵-مدل پیشرفت اتکینسون 15
۲-۱-۶-نظریه مک کللند 16
۲-۱-۷-انگیزه پیشرفت 16
۲-۱-۸-زمینه اجتماعی انگیزه پیشرفت 17
۲-۱-۹-ویژگی های دانش آموزان دارای انگیزش پیشرفت 18
۲-۱-۱۰-نظریه های انگیزشی 19
۲-۱-۱۰-۱-جان اتکینسون 19
۲-۱-۱۰-۲-ویکتور وروم 19
۲-۱-۱۰-۳-کمپبل و پریچارد 19
۲-۱-۱۰-۴-وین ماندی و همکارانش 19
۲-۱-۱۰-۵-بیریل سان و استانیر 19
۲-۱-۱۰-۶-میسکل 20
۲-۱-۱۰-۷-فروید 20
۲-۱-۱۱-انگیزش هدف است یا وسیله 20
۲-۱-۱۲-عوامل موثر بر انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان 21
۲-۱-۱۳-ارتباط انگیزه پیشرفت و پیشرفت تحصیلی 24
۲-۱-۱۴-ویژگی دانش آموزان دارای انگیزه پیشرفت بالا 24
۲-۱-۱۵-راه کارهای ایجاد انگیزه در دانش آموزان و تاثیر آن در پیشرفت تحصیلی 26
۲-۱-۱۶-آموزش انگیزه پیشرفت
یشینه تحقیقاتی
پیشینه داخلی
پیشینه خارجی
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت