مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

نظریه های انگیزشی در دانش آموزان و راهکارهای ایجاد آن

نظریه های انگیزشی در دانش آموزان و راهکارهای ایجاد آن

هدف از این تحقیق نظریه های انگیزشی در دانش آموزان و راهکارهای ایجاد آن می باشد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۴۰
حجم ۱۰۸ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

هدف از این تحقیق نظریه های انگیزشی در دانش آموزان و راهکارهای ایجاد آن می باشد.

 

 

 

 

 

پژوهشگران انگیزش پیشرفت تحصیلی را مربوط به دو طبقه از اهداف می دانند : اهداف عملکردی و اهداف یادگیری (دوئیک ،۱۹۹۸). دوئیک (۱۹۹۸) در نظریه هدف – محوری خود پیش بینی می کند ، رفتار افراد با سوگیری های متفاوت در دست یابی به اهداف، به ادراک آنان از توانایی هایشان بستگی خواهد داشت.
دوئیک (۱۹۹۸) اشاره می کند در اهداف عملکردی، هدف، عملکرد و کفایت است و دانش آموزان موفقیت ها را به عنوان ملاک کفایت خویش می دانند . در اهداف یادگیری ، هدف ، یادگیری و تسلط بر کفایت است. در این حالت افراد به دنبال هدف های دیگری هستند و در جستجوی فعالیت جدید و افزایش کفایت خود تلاش می کنند. به عبارت دیگر ، دانش آموزانی که اهداف عملکردی را مد نظر دارند ، در ابتدا علاقه مند به اکتساب ارزشیابی های مثبت از توانای هایشان هستند ، سعی می کنند تا از موارد منفی اجتناب کنند ، این افراد ترجیح می دهند ارزشیابی مثبتی در یک تکلیف آسان تر به دست آورندتا این که احتمال ارزشیابی منفی در تکلیفی مهم تر و چالش انگیزتر را بپذیرند.

 

 

 

اما دانش آموزان دارای اهداف یادگیری، ابتدا متوجه کسب مهارت های جدید یا گسترش دانش خود هستند، حتی اگر مستلزم داشتن خطاهایی در این راه باشند ، لذا ضروری است که با انجام پژوهش هایی علمی مهم ترین همبسته های انگیزش پیشرفت تحصیلی شناسایی و سهم نسبی هر یک از آن ها در تبیین انگیزش پیشرفت تحصیلی مشخص گردد.در دایره المعارف تعلیم و تربیت ، هوسن و دیگران (۱۹۹۴) انگیزش پیشرفت تحصیلی را بیشتر به آن بعدی از انگیزش منحصر می دانند که انگیزش درونی دانش آموز نامیده می شود . انگیزش درونی یک حالت روان شناختی است و هنگامی حاصل می شود که انسان خود را دارای کفایت لازم و خود کنترلی بداند . خودکنترلی به دو بخش تقسیم می شود : فرصت کنترل یا فرصتی که به دانش آموز داده می شود تا برای امور تحصیلی خود تصمیم بگیرد و توانایی کنترل یا احساس کفایتی که دانش آموز در موقعیت باید داشته باشد تا بتواند بر آن اساس اقدام کند.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

۲-۱-۱-انگیزش پیشرفت تحصیلی      10
۲-۱-۲-پیشرفت      11
۲-۱-۳-اهداف پیشرفت      12
۲-۱-۴-منشا نیاز به پیشرفت      12
۲-۱-۵-مدل پیشرفت اتکینسون      15
۲-۱-۶-نظریه مک کللند      16
۲-۱-۷-انگیزه پیشرفت      16
۲-۱-۸-زمینه اجتماعی انگیزه پیشرفت      17
۲-۱-۹-ویژگی های دانش آموزان دارای انگیزش پیشرفت      18
۲-۱-۱۰-نظریه های انگیزشی      19
۲-۱-۱۰-۱-جان اتکینسون      19
۲-۱-۱۰-۲-ویکتور وروم      19
۲-۱-۱۰-۳-کمپبل و پریچارد      19
۲-۱-۱۰-۴-وین ماندی و همکارانش      19
۲-۱-۱۰-۵-بیریل سان و استانیر      19
۲-۱-۱۰-۶-میسکل      20
۲-۱-۱۰-۷-فروید      20
۲-۱-۱۱-انگیزش هدف است یا وسیله      20
۲-۱-۱۲-عوامل موثر بر انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان      21
۲-۱-۱۳-ارتباط انگیزه پیشرفت و پیشرفت تحصیلی      24
۲-۱-۱۴-ویژگی دانش آموزان دارای انگیزه پیشرفت بالا      24
۲-۱-۱۵-راه کارهای ایجاد انگیزه در دانش آموزان و تاثیر آن در پیشرفت تحصیلی      26
۲-۱-۱۶-آموزش انگیزه پیشرفت     

یشینه تحقیقاتی 
پیشینه داخلی
پیشینه خارجی 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: