مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

نقاشی در اكسپرسیونیسم

همیشه نماد و نمادگرایی از اصول اولیه رو كرد تاریخی انسان بسوی هنر بوده به گونه‌ای كه می‌توان در ابتدایی ترین نمونه‌های هنری انسان ردپایی از نمادهای تعریف شده نزد انسان را مشاهده نمود انسان اولیه با قراردادن سمبل‌ها و نشانه‌هایی خاص توانست به زبانی مشترك دست یابد كه همانا این زبان، زبان تصویر بود و انگیزه پیدایش خط نیز از همین نشانه‌های تصویر بوجود

دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 80 کیلو بایت
تعداد صفحات 74
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

همیشه نماد و نمادگرایی از اصول اولیه رو كرد تاریخی انسان بسوی هنر بوده به گونه‌ای كه می‌توان در ابتدایی ترین نمونه‌های هنری انسان ردپایی از نمادهای تعریف شده نزد انسان را مشاهده نمود انسان اولیه با قراردادن سمبل‌ها و نشانه‌هایی خاص توانست به زبانی مشترك دست یابد كه همانا این زبان، زبان تصویر بود و انگیزه پیدایش خط نیز از همین نشانه‌های تصویر بوجود آمد انسان در سیر تاریخی خود آنچنان با مهارت توانست به عناصر نمادین دست یابد كه مهمترین تحولات تاریخ از پیدایش عناصر نمادین و نوشتاری آغاز شد.

وی با خلاصه كردن عناصر تصویری آرام آرام توانست خط را اختراع نماید و این اولین گام انسان هنرمند در راه پر مخاطره‌اش در مسیر تكامل بشری بود –اعتقاد و علاقه انسان همواره به آئین ها و روش‌های گوناگون زندگی، از سوی دیگر همواره سبب ایجاد حركاتی موزون و مشخص می‌گردید، انسان اولیه بر اساس آئین‌هایی كه خویش به آنها دست یافته بود به پرستش عناصر طبیعی می‌پرداخت و برای حركات و اعمال روزمره خویش نیز آئین و روش‌هایی را ابداع نمود كه این آئین‌ها در گذر زمان همراه با نهادها و عناصر تصویری نیز همراه شد.

برای مثال انسان در پرستش آتش همواره با حركاتی موزون به دور آتش می‌چرخید و با استفاده از رنگهای طبیعی و با الهام از طبیعت و به كمك نهادها و نشانه‌های تجریدی ساخته دست خویش خود را آراسته می‌نمود و به گونه‌ای آئینی تشكر خویش خود را آراسته می‌نمود و به گونه‌ای آئینی تشكر خویش را از الهه آتش به جای می‌آورد- پس از رشد تفكر در انسان، وی توانست با الهام از این آئین‌ها و روشها و با تحقیق راجع به زندگی گذشتگان تمامی این روشها را در هم آمیزد و به گونه‌ای از هنر نمایش نزدیك شود و این آغازی بود برای حركات نمایشی كه احیا كننده آئین‌ها و روشهای انسانهای گذشته بود.

اینك انسان قرن حاضر پس از گذر از تمام دغدغه‌های زندگی توانسته هنرهای متمایزی را پایه گذاری كند كه هر یك ریشه در همان آئین‌ها دارند 2-گونه از این هنرها كه همواره با انسان همراه بوده‌اند-نقاشی و نمایش هستند.

در گذر تاریخی هنر نقاشی تا به امروز شاهد پیدایش رشته جدیدی هستیم كه سر منشا آن صنعتی شدن و پیشرفتهای روز افزون انسان امروزی بود، این رشته همان گرافیك است كه امروزه به خدمت انسان آمده و زبانی نو به نام زبان تصویر را ابداع نموده است.

در آغاز تحولات صنعتی ابداع فرایند لیتوگرافی اولین گامها در جهت تمایز گرافیك به عنوان هنری مستقل از نقاشی برداشته شد.

فرایند لیتوگرافی كه در سال 1798 م آلویس سنه فلدر-اهل باواریا آن را به ثبت رساند، در سده نوزدهم به كمال رسید. در سالهای آغاز سده نوزدهم، لیتوگرافی با آثار هنرمندانی چون دلاكروا و دومیه رواج یافت- چاپ گران این فرایند را برای تهیه چاپ‌های سیاه و سفید از نقشه‌های برگه‌های نت و تصویر سازی‌های جذاب یافتند. این چاپ‌ها سپس به شكل منفرد یا به صورت كتابهای صحافی شده‌ای فروخته شدند كه متن آنها به روش برجسته چاپ شده بود.

هر چند چاپ برجسته فرایند انتخابی برای چاپ متن و گراوور سازی‌های چوبی سیاه و سفید بود اما گرایش شدید به آن زمانی حاصل شد كه این فرایند در چاپهای بیش از یك رنگ نیز وارد گردید. از سوی دیگر، لیتوگرافی به دلیل انطباق و تفكیك‌های رنگ خود، كه با سهولت نسبی و هزینه اندك انجام می‌شد، مطلوب واقع گردید.

در میانه سده نوزدهم، لیتوگرافی رنگی یا كرومولیتوگرافی با چاپ‌های لوكس و مجلل كه در تهیه آنها تا سی و دو سنگ با رنگ‌ها و انگیزه‌های مختلف به كار رفته بود، بی نهایت رواج یافت. شاید چشمگیرترین نمونه‌های كرومولیتوگرافی پوسترهای تبلیغاتی یك و دو ورقی باشد كه در نیمه دوم سده نوزدهم از روی سنگ‌های بزرگ لیتوگراف چاپ شدند.

از جمله معروفترین طراحان پوستر ژول شره، اوژن گراسه، تئوفیل استینلن، آلفونس موشا و هانری دو تولوزلوترك هنرمندان فرانسوی و پیشگامان عصر طلایی پوستر بودند.

فهرست مطالب

مقدمه ۴

فصل اول. ۷

بررسی شباهت‌ها و ویژگی‌های مشترک رشته‌های هنری: ۸

مختصری در باب کلمه هنر ۸

فصل دوم ۱۱

گرافیک سنتی و نوین. ۱۲

تعریف هنر گرافیک.. ۱۳

کتاب چاپی. ۱۵

تصویرسازی (ایلوستراسیون) در اروپا و ایالات متحده ۱۶

تصویرسازی در ایتالیا ۱۸

تصویر سازی در هلند. ۱۹

تصویرسازی در فرانسه ۱۹

فصل سوم ۲۳

بررسی کوتاه بر گرافیک پس از جنگ جهانی در اروپا ۲۴

طراحی گرافیک در هلند. ۲۵

طراحی گرافیک در فرانسه ۲۵

طراحی گرافیک در انگلستان. ۲۶

نگاهی به گرافیک امروز جهانم پس از دهه ۸۰٫ ۲۶

فصل چهارم ۲۸

کلاسی‌س
یسم. ۲۹

منر‌یسم. ۳۰

باروک. ۳۱

روکوکو. ۳۲

نئوکلاسی‌سیسم. ۳۳

رومانتی سیسم. ۳۴

رئالیسم. ۳۵

امپره‌سیونیسم. ۳۶

سمبولیسم و آرنوو. ۳۸

کوبیسم. ۳۸

فورتوریسم. ۳۹

سبک‌دادا و سوررئالسیم. ۴۰

کنستروکتیویسم. ۴۱

آبستره‌اکسپره‌سیونیسم. ۴۲

آبستره ۴۲

اکسپره‌سیونیسم. ۴۳

فصل پنجم. ۴۵

اکسپرسیونیسم. ۴۶

تابلوی شب پر ستاره: ۴۸

وان‌گوگ و زمان ما ۵۳

اکسپرسیونیسم. ۵۴

ال‌گره‌کو و وان گوگ.. ۵۸

اکسپرسیونیسم و اخلاق. ۵۸

ضوابط اکسپرسیوی. ۶۶

سه تصلیب: استاد افسانه قدیس فرانسیس.. ۷۲

اکسپرسیونیسم و داستان. ۷۳

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: