مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پاورپوینت آداب و نزاکت هدیه دادن

دسته بندی :پاورپوینت مدیریت 36

دانلود پاورپوینت آداب و نزاکت هدیه دادن بررسی آداب و نزاکت هدیه دادن پاورپوینت جامع و کامل آداب و نزاکت هدیه دادن کاملترین پاورپوینت آداب و نزاکت هدیه دادن پکیج پاورپوینت آداب و نزاکت هدیه دادن مقاله آداب و نزاکت هدیه دادن تحقیق آداب و نزاکت هدیه دادن

دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 714 کیلو بایت
تعداد صفحات 25
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 25 صفحه

آداب و نزاکت هدیه دادن هدیه چه به صورت مادی باشد و چه معنوی اثرات روانی زیادی هم بر فرد هدیه دهنده وهم هدیه گیرنده دارد، زیرا فرد هدیه دهنده به این ارزش معنوی در ذات خود رسیده است كه اكنون وقت قدردانی، تشكر و احساس و ابراز همدلی و درك متقابل است و در عوض فرد هدیه گیرنده نیز به ارزش معنوی آن پی خواهد برد. به طور کلی زمانی که فرد هدیه گیرنده با دریافت هدیه به این نتیجه می رسد که برای طرف مقابلش مهم بوده و در خرید و انتخاب هدیه وقت ،انرژی و هزینه فکری و روحی صرف شده است برایش ارزشمند است ،خصوصا آن که فرد هدیه گیرنده احساس کند که با نوع هدیه ای که دیگری به او داده است ارزش و قدر و منزلتش از سوی فرد هدیه دهنده درک شده است.بنابراین سنخیت و نوع هدیه با موقعیت پیش آمده و ویژگی های شخصیتی فرد هدیه گیرنده از اصل های بنیادی فلسفه هدیه دادن است . پیش از آنکه هدیه ای خریده شود رعایت یک نکته ضروری است و آن این که هدفمان از خرید هدیه را مشخص کنیم ، تا قصد و هدف اصلی را مشخص نکنیم تهیه هدیه مناسب امکان پذیر نخواهد بود . در قدیم افراد برای ارزشمندترین و مورداحترام ترین فرد خانواده یا فامیل هدیه دست ساز ارزشمندی تهیه كرده و برایش هدیه می‌بردند اما امروزه به دلیل محدودیت وقت و انرژی افراد ، این اصل رو به فراموشی است. پیشینه هدیه دادن در ایران هدیه دادن رسمی است كه نخستین بار از ایران برخاسته و به سایر نقاط جهان شیوع پیدا كرده است. در واقع رسم هدیه دادن، هدیه گرفتن و صله رحم ، رسمی است كاملاً ایرانی كه از دوران باستان برخاسته و حدود 7 تا 8 هزار سال قدمت دارد . همین كاربرد هدیه در ایران قدیم است كه باعث حفظ روابط اجتماعی و عاطفی عمیق میان افراد و اقوام ایرانی شده و بین آنها پیوستگی و پیوند اجتماعی برقرار كرده و بدین ترتیب هدیه دادن به عنوان یک سرمایه اجتماعی شناخته شد ، سرمایه ای که افراد در موقعیت های مختلف به کار می گرفتند در قدیم نه تنها هنگام شاد باش و شادی ها به یکدیگر هدیه می دادند بلکه بر طبق یک رسم پسندیده ، ایرانیان در مراسم ختم و عزاداری تحفه هایی دلگرم کننده به یکدیگر عرضه می کردند. در پیرامون آتشکده بلخ (نوبهار) که یکی از چهار آتشکده بزرگ و درجه اول کشورهای ایران بوده همواره عده ای گل فروش دیده می شدند و کسانی که برای دیدار آتشکده می آمدند از آنها گل خریداری کرده ، به درون آتشکده برده و نثار می نمودند. رسم تقدیم گل در اروپا به عنوان هدیه و تحفه ، رسمی است که از ایران به کشورهای اروپایی سرایت کرده است و قدمت تقدیم گل در ایران به قدری است که نمی توان مبدا آن را پیدا کرد. کهن‌ترین نشانه‌ای که از رواج گل و استفاده از آن برای تزیین و هدیه دادن، وجود دارد، نقش برجسته بارعام داریوش اول هخامنشی در تخت جمشید است. در این نقش، داریوش بر اریکه پادشاهی نشسته و گلی در دست دارد. روی بسیاری از نقش‌های تخت جمشید، این گل به چشم می‌خورد.بسیاری از ایرانگردان و پژوهشگران در گزارش های دیداری خود از ایران به هدیه دادن شاخه گل به نشانه ابراز دوستی و عشق اشاره کرده اند. : هدیه دادن درجوامع مختلف
چینی ها : چینی ها معتقدند دریافت هدیه باید با دو دست انجام شود و گیرنده باید در هنگام دریافت ،کف دست های خود را بالا نگه دارد و تا زمانی که قدر دانی و تشکر را به حد وفور در کلام و اجزای صورت خود نشان نداده است نباید هدیه را به زمین بگذارد. باز کردن هدیه در جلوی روی شخصی که آن را تهیه کرده است در فرهنگ و آداب چینی ها کار خوشایند و صحیحی به نظر نمی رسد و می گویند در صورتی که گیرنده از صمیم قلب و به راستی از هدیه خوشش نیاید با تغییر حالتی که در چهره او ایجاد می شود باعث کدورت خاطر فرد هدیه دهنده می شود . هندی ها : هندی ها معمولا از کالاهای چرمی یا کالاهایی که از اجزا و اعضای بدن حیوانات ساخته شده است هر چند گران قیمت و با ارزش هم باشد استفاده نمی کنند .در کشور هندوستان و برای مردم این سرزمین نباید از کاغذ هایی به رنگ سیاه یا سفید برای بسته بندی هدایا استفاده کرد. تایلندی ها : تایلندی ها با عدد 3 رابطه خوبی دارند ، آنها ترجیح می دهند 3 قلم از یک کالا را هدیه داده یا هدیه بگیرند و برای کادو پیچی کردن هدایا هم معمولا از کاغذ هایی با رنگ روشن استفاده می کنند.


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: