مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پاورپوینت آموزش و اجرای پروژه 5S آراستگی محیط کار

دسته بندی :پاورپوینت مدیریت 15

دانلود پاورپوینت آموزش و اجرای پروژه 5S آراستگی محیط کار بررسی آموزش و اجرای پروژه 5S آراستگی محیط کار پاورپوینت جامع و کامل آموزش و اجرای پروژه 5S آراستگی محیط کار کاملترین پاورپوینت آموزش و اجرای پروژه 5S آراستگی محیط کار پکیج پاورپوینت آموزش و اجرای پروژه 5S آراستگی محیط کار مقاله آموزش و اجرای پروژه 5S آراستگی محیط کار

دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 424 کیلو بایت
تعداد صفحات 49
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 49 صفحه

آموزش و اجرای پروژه
5S
آراستگی محیط کار

تهیه كننده: نرگس متقی كارشناس بهداشت محیط
و رابط اجرای پرو‍ژه در بیمارستان شهید هاشمی نژاد
مقدمه آراستگی و پاکیزگی از اساسی ترین ارکان نظام زندگی انسانهاست که با رعایت آن می توان به بهره وری بالاتر در هر زمینه زندگی شخصی یا کاری دست یافت.

امروزه با استفاده از نظام ساماندهی محیط کار (5S) می توان نتایج شگفت آوری را ایجاد نمود و به محیط کاری شاد ، تمیز و شایسته دست یافت. ساماندهی محیط کار زیربنای پیاده سازی سیستم های نوین مدیریتی مانند مدیریت کیفیت، بهداشت محیط زیست، ایمنی و بهداشت حرفه ای(HSE) است.

این اقدام مجموعه ای از عملیات و فعالیتهایی به ظاهر ساده است و به دلیل همین سادگی همیشه خطر نادیده گرفتن در آن وجود دارد نکته مهمی که در این فرایند وجود دارد و باید به عنوان

یک فرهنگ اساسی در محیط کار نهادینه شود این است که

همه کارکنان در تمامی سطوح می بایست احساس کنند که

ساماندهی محیط کار یک مسئولیت اضافی و فوق العاده

نیست بلکه بخشی از کار روزمره آنان محسوب می شود و

کاری نیست که عده ای دیگر مسئول و موظف به اجرای آن
باشند. تعریف 5S : فنی است که به منظور برقراری و حفظ فضای کیفیتی در

یک سازمان استفاده می شود . که این نظام اولین بار در

کشور ژاپن پس از جنگ جهانی دوم انجام شد .

هر S بیانگر یکی از ابعاد پنجگانه ساماندهی محیط کار است هدف 5S :
ارتقاء کیفیت کار و در نتیجه بهره وری

بالای نیروی انسانی

تغییرات 5s
در خدمات، نیروی انسانی و محیط کار كاهش ضایع شدن خدمات ناشی از نابسامانی و درهم ریختگی.

جلوگیری از انبارشدن بیهوده، گم شدن، ضایع شدن مواد، قطعات، ابزار پزشکی و فنی و اداری.

دسترسی آسانتر به اسناد ، قطعات و ابزار موردنیاز.
خدمات جلوگیری از استفاده اشتباه و نابجا از مواد و مخصوصا مایعات و مواد شیمیایی.

جلوگیری از خرابی و كاهش طول عمر ماشین آلات و ابزار.

ایجاد و ترویج فرهنگ پیشگیری بجای درمان، و نگهداری بجای تعمیر.

كاهش هزینه های ناشی از توقف، خرابی، دوباره كاری، تعمیر، ضایعات. افزایش روحیه نشاط و شادابی و تندرستی كاركنان

كاهش خستگی و آزردگی روانی ناشی از آلودگی و بی نظمی محیط كار

بهبود ارتباطات بین افراد در محیط كار

حفظ آراستگی همكاران
نیروی انسانی تقویت حس وظیفه شناسی واطمینان از اجرای ضوابط و مقررات

دقت در وقت شناسی و جلوگیری از اتلاف آن

استقرار فرهنگ عادت به پاكیزگی و نظم و انضباط
صرفه جویی در فضای اشغال شده توسط تجهیزات و امكانات و ابزار

ایمن شدن محیط كار و جلوگیری از حوادث و سوانح كار

بهداشتی شدن محیط كار و رفع آلودگیهای آن

آماده بودن همیشگی محیط كار جهت بازدیدها وسركشیها محیط كار موارد غیر ضروری طبقه بندی عملیات مورد نیاز اقلامی كه فاقد ارزش بوده و به
راحتی دور انداخته می شود. اقلامی كه قابل فروش هستند اقلامی كه در یك واحد قابل
استفاده نبوده ولیكن در سایر
قسمت ها قابل استفاده است فورا” دور انداخته شود عودت به انبار مرکزی برنامه ریزی جهت اقدام به
فروش یا مزایده گام او ل
تشخیص seiri موارد ضروری موارد ضروری طبقه بندی طبقه بندی اقلامی كه مرتبا” استفاده می
شوند( روزانه یا هفتگی ). اقلامی كه بعضا” مورد استفاده
قرار می گیرند( ماهانه یا 6 ماه
یكبار) اقلامی كه استفاده نمی شوند
ولیكن میبایست نگهداری شوند.. به صورت جداگانه در محلی
دورتر با داشتن برچسب شناسایی
نگهداری شود( اتاق بایگانی راكد) آنها را در محل كار و مكانی كه از
مركزیت برخوردار است نگهداری
كنید در محل كار و در دسترس
نگهداری شده یا با خود حمل
كنید. اگر به اطراف خود نگاه کنید به وسایلی بر می خورید که مدتهاست مورد استفاده قرار نگرفته اند و مشخص هم نیست که در آینده مورد استفاده قرار بگیرند.

لوازمی مانند تختهای معیوب یا کمدهایی که شکسته و مورد استفاده نیست، فرمهایی که دیگر به کار ما نمی آیند و ماشین حسابی که مدتی است خراب است یا سی دی هایی که دیگرنیازی به آنها نداریم داخل کشو یا روی میز رها شده اند. باید با آموزش صحیح به کارکنان، از انباشته شدن
وسایل غیرضروری در بخش ها، واحدها و دفاتر، کشوی میزها، کمدها و زوایای مخفی تجهیزات جلوگیری کرد.


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: