مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پاورپوینت اتخاذ تصمیم عقلانی بصورت توزیع شده

دسته بندی :پاورپوینت مدیریت 25

دانلود پاورپوینت اتخاذ تصمیم عقلانی بصورت توزیع شده بررسی اتخاذ تصمیم عقلانی بصورت توزیع شده پاورپوینت جامع و کامل اتخاذ تصمیم عقلانی بصورت توزیع شده کاملترین پاورپوینت اتخاذ تصمیم عقلانی بصورت توزیع شده پکیج پاورپوینت اتخاذ تصمیم عقلانی بصورت توزیع شده مقاله اتخاذ تصمیم عقلانی بصورت توزیع شده تحقیق اتخاذ تصمیم عقلانی بصورت توزیع شده

دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 82 کیلو بایت
تعداد صفحات 40
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 40 صفحه

اتخاذ تصمیم عقلانی بصورت توزیع شده آزمایشگاه سیستمهای هوشمند
2 رئوس مطالب ویژگی های مکانیسم اتخاذ تصمیم
مزایده (حراج)
پارامترهای مزایده
انواع مزایده
حراج English
حراج Dutch
حراج های قیمت اول و Sealed bid
حراج Vickrey
مذاکره
ابعاد مذاکره
مذاکره در دامنه های وظیفه محور
پروتکل اعطای یکنواخت
استراتژی Zeuthen آزمایشگاه سیستمهای هوشمند
3 رئوس مطالب (ادامه) مذاکره در دامنه های ارزش محور
بحث
بحث بر مبنای منطق
مکالمه آزمایشگاه سیستمهای هوشمند
4 اتخاذ تصمیم عقلانی بصورت توزیع شده چگونه وقتی عامل ها دارای نفع شخصی هستند به توافق می رسند؟
در افراطی ترین حالت (مثلا در مواجهات zero sum) نمی توان به توافقی رسید اما در عمل، در بیشتر حالات امکان رسیدن به توافق دو طرفه در مورد مسائل مورد علاقه دو طرف وجود دارد.
دو قابلیت برای عامل جهت رسیدن به توافق حیاتی است:
مذاکره (negotiation)
مزایده (auction argumentation) آزمایشگاه سیستمهای هوشمند
5 مکانیسم ها، پروتکل ها و استراتژی ها مذاکره توسط یک مکانیسم یا پروتکل خاص کنترل می شود.
مکانیسم در واقع قوانین مواجهه را بین عامل ها تعریف می کند.
طراحی مکانیسم یعنی طراحی روش هایی که ویژگی های دلخواهی را ارضا می کنند.
فرض کنید یک پروتکل خاص داده شده است. چگونه می توان یک استراتژی برای یک عامل خاص طراحی کرد؟ آزمایشگاه سیستمهای هوشمند
6 طراحی مکانیسم ویژگی های مورد انتظار یک مکانیسم
همگرایی/ تضمین موفقیت : یعنی در پایان حتما توافق حاصل شود.
حداکثر کردن رضایت اجتماعی (social welfare) : یعنی جمع سودمندی (utility) تمامی شرکت کنندگان حداکثر شود.
Pareto efficiency : نتیجه یک مذاکره Pareto efficient است اگر هیچ نتیجه دیگری وجود نداشته باشد که در آن یک عامل بیشتر سود کند بدون این که هیچ عامل دیگری ضرر کند. یعنی اگر نتیجه یک مذاکره Pareto efficient نباشد آن گاه در آن نتیجه ای وجود دارد که در آن حداقل یک عامل می تواند سود کند در حالی که سایر شرکت کنندگان در مذاکره را بدون ضرر دادن به آنها همچنان راضی نگه می دارد.
عقلانیت فردی: یعنی این که تابعیت از قوانین مکانیسم بهترین علاقه مندی (best interest) برای شرکت کنندگان آن محسوب شود. اگر مکانیسمی دارای این ویژگی نباشد انگیزه و دلیلی برای شرکت در آن برای عامل ها وجود نخواهد داشت. آزمایشگاه سیستمهای هوشمند
7 طراحی مکانیسم (ادامه) ثبات (stability) : یک پروتکل دارای ثبات است اگر برای تمامی عامل های شرکت کننده در آن باعث شود که به طریق خاصی رفتار کنند. مثل حالت توازن Nash
سادگی : یک پروتکل، ساده است اگر با استفاده از آن یک شرکت کننده به آسانی بتواند استراتژی بهینه را تعیین کند.
توزیع شدگی: یعنی پروتکل طوری طراحی شود که نقطه خرابی مرکزی (single point of failure) نداشته باشد و ارتباطات بین عامل ها را حداقل کند.
آزمایشگاه سیستمهای هوشمند
8 مزایده مزایده (حراج) بین یک عامل به نام دلال حراج (auctioneer) و مجموعه ای از عامل ها به نام پیشنهاد کننده یا خرید کننده (bidder) انجام می گیرد.
هدف مزایده برای دلال حراج تخصیص کالا به یکی از پیشنهاد دهندگان است.
در بیشتر موارد دلال حراج انتظار دارد که قیمت کالا را به حداکثر برساند در حالی که پیشنهاد دهندگان انتظار دارند قیمت کالا را حداقل کنند.
آزمایشگاه سیستمهای هوشمند
9 پارامترهای مزایده کالاها می توانند
دارای ارزش خصوصی (private) باشند. یعنی مثلا کالا برای تعدادی از عامل ها ارزشمند تر است.
دارای ارزش عمومی (public/common) باشند. یعنی آن کالا برای تمامی پیشنهاد دهندگان ارزش یکسانی دارد.
دارای ارزش وابسته (correlated) باشد. یعنی ارزش کالا برای یک عامل هم بستگی به عوامل خصوصی خود عامل و هم بستگی به ارزش آن کالا برای سایر عامل ها دارد.
تعیین برنده مزایده می تواند
اولین قیمت (first price) باشد. یعنی عاملی که بیشترین قیمت را می دهد برنده است و کالا را به همان قیمتی که پیشنهاد کرده است می خرد.
دومین قیمت (second price) باشد. یعنی عاملی که بیشترین قیمت را پیشنهاد کرده است، کالا را به مقدار دومین قیمت بالای پیشنهادی می خرد.


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: