مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پاورپوینت فصل پنجم کتاب حسابداری دولتی پیشرفته مراحل انجام هزینه و تشخیص و وصول درآمدها

دسته بندی :حسابداری مدیریت 29

دانلود پاورپوینت فصل پنجم مراحل انجام هزینه و تشخیص و وصول درآمدها بررسی فصل پنجم مراحل انجام هزینه و تشخیص و وصول درآمدها پاورپوینت جامع و کامل فصل پنجم مراحل انجام هزینه و تشخیص و وصول درآمدها کاملترین پاورپوینت فصل پنجم مراحل انجام هزینه و تشخیص و وصول درآمدها پکیج پاورپوینت فصل پنجم مراحل انجام هزینه و تشخیص و وصول درآمدها مقاله فصل پنجم

دسته بندی حسابداری
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2.723 مگا بایت
تعداد صفحات 40
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 40 صفحه

ارشد – حسابداری دولتی پیشرفته تالیف : دکتر جعفر باباجانی

بهار 92 بسم اللّه الرحمن الرحیم : فصل پنجم مراحل انجام هزینه و تشخیص و وصول درآمدها 1 فهرست مطالب : مقدمه
مراحل انجام هزینه (خرج)
تعریف مراحل خرج
تشخیص
تامین اعتبار
تعهد
تسجیل
صدور حواله
نظارت مالی
پرداخت
اختیار و مسئولیت مراحل انجام هزینه (خرج)
مراحل درآمد
پیش بینی
تشخیص
وصول
مسئله نمونه جامع و حل آن
ضمائم 2 با توجه به توضیحات در فصول قبل، حسابداری دولتی در هر کشوری تحت تاثیر قوانین و مقررات مالی آن کشور قرار می گیرد. به عبارتی قوانین و مقررات مالی و محاسباتی در ساختار سیستم های حسابداری دولتی تاثیر قابل ملاحظه ای دارد، لذا آشنایی دقیق با قوانین و مقررات مالی و محاسباتی هر کشور، اجرای اصل قابلیت های حسابداری و گزارشگری مالی را تسهیل می کند.
در این فصل :
– مراحل انجام هزینه و سایر پرداخت ها در دستگاه های دولتی ایران تشریح و تعاریف قانونی آنها مطرح شود و نحوه ثبت آنها در دفاتر حسابداری مورد بحث قرار گیرد.
– مراحل تشخیص و وصول درآمدها و نحوه انعکاس هر یک از مراحل مذکور در دفاتر حسابداری نیز تشریح شود. مقدمه 3 در بودجه سالانه کل کشور، فعالیت ها ، برنامه ها، طرح ها و پروژه هایی که برای تحقق تمام یا قسمتی از هدف های مصوب برنامه میان مدت ضروری است، پیش بینی و اجرای آن برآورد می گردد. تحقق هدف های مصوب بودجه سالانه و برنامه های میان مدت، مستلزم اجرای دقیق برنامه ها، فعالیت ها، طرح ها و پروژه های مصوب سالانه می باشند و حصول اطمینان از اجرای صحیح برنامه ها و فعالیت های مصوب نیز به نوبه خود مستلزم استفاده از سیستم های کنترلی مناسب خواهد بود.
به منظور اعمال كنترلهای كافی بر مصرف اعتبارات مصوب دستگاههای دولتی و حصول اطمینان از اجرای صحیح برنامه ها و فعالیتها و تحقق اهداف مصوب بودجه سالانه كه دولت و دستگاههای اجرایی در مورد آنها مسئولیت پاسخگویی دارند مراحل انجام خرج در قوانین و مقررات مالی و محاسباتی كشورها تعیین، تفکیک و تعریف می شوند، و اختیار و مسئولیت برخی مراحل خرج به بالاترین مقام اجرائی دستگاه مصرف كنندهِ اعتبار (وزیر یا رئیس موسسه) و مسئولیت انجام برخی از مراحل خرج كه جنبه نظارت و كنترل دارد به یك مقام كنترل كننده (كنترولر) كه در ایران از سوی وزیر امور اقتصاد و دارایی منصوب می شود تفویض می گردد؛ که این تفکیک مسئولیت و اختیارات به مقام اجرائی و کنترل کننده، از ضرورتهای نظام نظارت و کنترل بر مخارج دولتی بوده و جمع اختیارات و مسئولیت کلیه مراحل خرج در یک مقام واحد به دلیل آنکه سیستم کنترل و نظارت را مخدوش می نماید، مجاز نمی باشد و به همین دلیل موجب ارتقاء در شفافیت مسئولیت پاسخگویی هریک از مقامات مسئول درقبال مصرف اعتبارات خواهد بود. مراحل اجرای هزینه (خرج) 4 تشخیص
تامین اعتبار
تعهد
تسجیل
صدور حواله
نظارت مالی
پرداخت به مراحلی اطلاق می گردد كه به ترتیب و برطبق مقررات و با تائید و نظارت مقامات مسئول یك دستگاه دولتی باید طی شود تا كالایی تحویل و یا خدمتی انجام گیرد و یا به طور كلی دینی بر ذمه دولت ایجاد شود.

مراحل خرج یا انجام هزینه، شامل فعالیتها و عملیات معقولی است که باید برای خرید کالا و خدمات مورد نیاز اجرای برنامه های بودجه مصوب سالانه، صورت گیرد؛ که درماده 52 قانون محاسبات عمومی کشور تعیین و در ماده 53 همان قانون حدود مسئولیت و اختیارآنها مشخص گردیده است و در دستگاه های دولتی ایران به ترتیب شامل : تعریف مراحل خرج 5 نمونه برگه درخواست خرید کالا یا خدمت تشخیص یعنی تعیین یا انتخاب كالا و یا خدماتی كه برای تحقق اهداف موسسه دولتی مورد نیاز می باشد. به بیان ساده، در مرحله تشخیص، کالا یا خدماتی که برای اجرای فعالیت ها، طرح ها و پروژه ها و برنامه های مصوب وزارتخانه یا موسسه دولتی ضروری است، تعیین یا انتخاب می شود


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: