مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پاورپوینت نظریه گردش نخبگان پارتو

پاورپوینت نظریه گردش نخبگان پارتو

پاورپوینت نظریه گردش نخبگان پارتو در ۲۰ اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۲۰
حجم ۳۹۸۶ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی پاورپوینت

توضیحات کامل

پاورپوینت نظریه گردش نخبگان پارتو در ۲۰ اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت  pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

فهرست مطالب

مقدمه

ریشه های فکری پارتو و نظریه پردازی نخبه گرایانه او

پارتو و گردش نخبگان

شیران و روباهان

نقد و بررسی

 

بخشی از متن

مقدمه

ویلفردو پارتو جامعه شناس و اقتصاددان ایتالیایی سده نوزدهم میلادی است که در ایده پردازی و اندیشه ورزی خود، بیشتر بر جنبه های روانشناختی افراد تاکید دارد و افراد را از این منظر به ۲گروه نخبه و توده تقسیم می کند. پارتو را در عرصه جامعه شناسی سیاسی به عنوان نظریه پرداز گردش نخبگان می شناسند.

پارتو در سال ۱۸۴۸ در پاریس و در یک خانواده اهلِ «لیگور» ایتالیا که در ۱۷۲۹به جرگه نجبا در آمده بودند، متولد شد. تحصیلات خود را در دانشگاه پلی‌تکنیک «تورین» گذراند. پایان‌نامه او «در باب اصول بنیادی تعادل اجسام سخت» بود که در سال ۱۸۶۹ از آن دفاع کرد.

پارتو پس از پایان تحصیل در پلی‌تکنیک تصمیم گرفت وارد عرصه کسب ‌و کار شود. او زمانی به ‌عنوان مدیر شرکت راه‌آهن «رم» مشغول به کار بود و سپس مدیریت یک شرکت تولید آهن در «فلورانس» را به‌ عهده گرفت. در سال ۱۸۸۲ به‌عنوان نامزدِ مخالفِ اکثریتِ حاکم در حوزه انتخابی فلورانس وارد صحنه مبارزات انتخابی شد اما از نامزد مورد تایید حکومت به‌سختی شکست خورد. او در سال ۱۸۹۲ بر کرسیِ اقتصاد سیاسی دانشگاه «لوزان» تکیه زد.

پارتو در فاصله سال‌ های ۱۸۹۶-۱۸۹۷ کتاب «دروس اقتصاد سیاسی» را نوشت. او ایده های جدیدش را نخستین‌بار در سال ۱۹۰۰ در مقاله به نام «بررسی‌های ایتالیایی جامعه‌شناسی» نوشت که در کتاب «نظام‌های سوسیالیستی» در سال ۱۹۰۲-۱۹۰۱ منتشر شد. وی همین افکار را در «خودآموز راهنمای اقتصاد سیاسی» در سال ۱۹۰۶ گسترش بیشتری داد.

پارتو تصمیم گرفته بود بر مبنای اصلی که کشف کرده بود اثری عظیم در جامعه‌شناسی به‌وجود آورد. از این رو کار خود را از سال ۱۹۰۷ آغاز کرد و برخلاف حمله های متواتر بیماری بالاخره در سال ۱۹۱۲ آن را به پایان رسانید. عنوان این رساله «جامعه‌شناسی عمومی» است. پارتو در نهم اوت ۱۹۲۳ در سن هفتاد و پنج سالگی درگذشت.

 و …


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: