پاورپوینت کتاب روان شناسی یادگیری تألیف دکتر محمد پارسا
پاورپوینت کتاب روان شناسی یادگیری تألیف دکتر محمد پارسا
پاورپوینت کتاب روان شناسی یادگیری تألیف دکتر محمد پارسا در ۳۴۳ اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۳۴۳ |
حجم | ۱۶۵۲ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | ppt |
دسته بندی | علوم تربیتی |
توضیحات کامل
پاورپوینت کتاب روان شناسی یادگیری تألیف دکتر محمد پارسا در ۳۴۳ اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
فهرست مطالب
فصل اول: عوامل مؤثر در یادگیری
تعریف یادگیری
ماهیت یادگیرى
شرایط مهم یادگیرى
هدف
رشد طبیعی
هوش
اهمیت محیط
اهمیت وراثت
حافظه
اهمیت توجه
پاداش و تقویت
تنبیه و اضطراب
طرح آموزشی
بنیادهاى یادگیرى
نقش مدارس در یادگیری
ارتباط یادگیرى با نظریهها
روشهای دوگانه یادگیری
فصل دوم: زمینه های یادگیری
بنیاد فلسفی نظریه ها
نظریههاى یادگیرى و آموزشى
پیشینه نظریههاى یادگیرى
ورزش روانى
شکوفایى طبیعى
اندریافت
بنیادهاى تداعىگرایى
فصل سوم: نظریه پیوندگرایی
تجربهگرایى
قانونهاى نظریه پیوندگرایى
قانون تمرین
قانون آمادگى
کاربرد آموزشى نظریه پیوندگرایى
اهمیتگیرایى
اهمیت آمادگی
اهمیت تمرین
نقش گسترش اثر
نقش هوش در یادگیرى
فصل چهارم: نظریه بازتابی
طرح آزمایش
خاموشى
شرطى شدن مجدد
شرطى شدن در سطح بالاتر
کاربردهاى آموزشى نظریه بازتابى
کاربرد آموزشى تخصیص محرک
کاربرد آموزشى خاموشی
کاربرد آموزشى شرطى شدن در سطح بالاتر
فصل پنجم: نظریه رفتارگرایی
انسان از دیدگاه واتسون
سخنگویى از دیدگاه واتسون
نقش محیط در رفتار
یادگیرى از دیدگاه واتسون
فصل ششم: نظریه کاهش سایق
فرضیهها و شرایط لازم براى یادگیرى
تقویت و سایق نخستین
تقویت و سایق ثانوى
سلسله مراتب خانواده عادتها
جابهجایى رفتارها و ارزشها
کاربرد فرضیههاى هال در آموزش
فصل هفتم: شرطی شدن مجاورتی
اعمال و حرکات
اصل پسآیندى
کاربردهاى آموزشى نظریه مجاورتى
آموزش خصوصى و عمومى
چگونه درس را باید پایان داد
آموختن و انجام دادن
فصل هشتم: شرطی شدن عامل
اهمیت تقویت و انواع آن
تقویتکنندههاى نخستین
تقویتکنندههاى ثانوی
تقویتکنندههاى مثبت و منفی
تنبیه از نظر تقویت
کنترل محرک
تخصیص یا تمیز محرک
تفکیک پاسخ
خاموشی عامل
برنامه های تقویت
تقویت نسبت ثابت
تقویت نسبت متغیر
تقویت فاصلهدار ثابت
تقویت فاصلهدار متغیر
بعضى شیوههاى تغییر رفتار
تقریبهاى تدریجى
اصل پریماک
کاربرد آموزشى شرطى شدن عامل
آموزش برنامه ای
فصل نهم: نظریه یادگیری گالشت
پدیده فای
تصویر و زمینه
قانونهای سازماندهی
قانون فراگیری
قانون مجاورت
قانون مشابهت
قانون بستگی
قانون نیک پیوستگی
نظریه اثر
یادگیری از نظر گشتالت
ادراک
نقش بینش در یادگیری
کاربرد نظریه گشتالت در آموزش
فصل دهم: نظریه میدان شناختی
نسبی بودن ادراک
هدفمندی
شخص
فضای زندگی
محیط روانی
رفتار
اهمیت نظریه میدانی در یادگیری
متغیرهای ساخت شناختی
تفکیک
تعمیم
نوسازی
کاربرد آموزشى نظریه میدان شناختى
وظیفه آموزشی معلم
فصل یازدهم: نظریه رشد نگر یا شناخت شناسی تکوینی
دورههاى مختلف رشد از دیدگاه پیاژه
دوره حسى و حرکتى
دوره قبل از عملیات عینی
دوره عملیات عینی
دوره عملیات صوری
اهمیت مرحله های رشد
یادگیری از دیدگاه پیاژه
محتوا
ساخت
سازش
کاربرد آموزشی نظریه رشدنگر
فصل دوازدهم: نظریه مفهوم گرایی ابزاری
تاثیر رشد و یادگیری در سازش
نقش انگیزش در یادگیری
هدفهای آموزشی از دیدگاه برونر
کاربرد نظریه مفهومگرایى ابزارى در آموزش
فصل سیزدهم: یادگیری معنادار کلامی
ساخت شناختی
فراگیری
چگونگی فراگیری
یادآوری و فراموشی
آموزشی نمایشی از دیدگاه آزوبل
پیش سازماندهنده ها
اهمیت آمادگی
کاربرد آموزشی نظریه معنادار
فصل چهاردهم: نظریه شناخت اجتماعی
چهارچوب ادراکی
تعامل دوسویه
یادگیری کاروری و جانشینی
یادگیری و عملکرد
اهمیت تقلید در یادگیری
جنبه غریزی تقلید
جنبه رشدی تقلید
جنبه شرطی تقلید
جنبه رفتار ابزاری تقلید
مشاهده فرایندهای الگویی
کارکردهای الگوبرداری
فصل پانزدهم: اختلالهای یادگیری
عقب ماندگان ذهنی
ویژگیهای شاگردان عقب مانده
ناتوانیهای یادگیری
اختلالهای عاطفی
ویژگیهای اختلالهای عاطفی
اختلالهای ارتباطی
اختلالهای گفتاری
نقش معلم در اختلالهای گویایی
اختلالهای زبانی
اختلالهای بدنی
آسیبهای شنوایی
فلج مغزی
اختلالهای صرعی
نابرخورداریهاى فرهنگى و اقتصادى
زمینههاى نابرخوردارى کودکان
عادی سازی
ادغام اجتماعی شاگردان معلول
نکته های مهم برای معلمان کودکان استثنایی
نگرش
سنجش
آموزش
فصل شانزدهم: انتقال یادگیری
انتقال مثبت
نظریه تعمیم
آموختن برای آموختن
پیش سازماندهنده ها
انتقال منفی
بازداری فراگرد و واگرد
مزاحمت عادت
تعمیم نادرست
نقش معلم در انتقال یادگیری
فصل هفدهم: پردازش آگاهی یا یادآوری و فراموشی
توجه ارادی و غیر ارادی
ماهیت محرکها
انگیزه شخصی برای توجه
ادراک
معنادار بودن محرکها
روشن بودن منظور
تاثیر انتظار
اثر زمینه
ادراک کامل
حافظه
حافظه حسی
رهیافت پردازش آگاهی
حافظه کوتاه مدت
تقطیع
حافظه دراز مدت
رمز گردانی
سازماندهی
شرح و بسط
طرحواره
بازیافت
فراموشی
رمزگردانی
اندوزش
تباهی
تداخل
بازداری فراگرد
ناتوانی در بازیافت
سرکوبی
توجه: پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت