مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پاورپوینت کتاب روان شناسی یادگیری تألیف دکتر محمد پارسا

پاورپوینت کتاب روان شناسی یادگیری تألیف دکتر محمد پارسا

پاورپوینت کتاب روان شناسی یادگیری تألیف دکتر محمد پارسا در ۳۴۳ اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۳۴۳
حجم ۱۶۵۲ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی ppt
دسته بندی علوم تربیتی

توضیحات کامل

پاورپوینت کتاب روان شناسی یادگیری تألیف دکتر محمد پارسا در ۳۴۳ اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

فهرست مطالب

فصل اول: عوامل مؤثر در یادگیری

تعریف یادگیری

ماهیت یادگیرى‏

شرایط مهم یادگیرى

هدف

رشد طبیعی 

هوش

اهمیت محیط

اهمیت وراثت

حافظه

اهمیت توجه

پاداش و تقویت

تنبیه و اضطراب                         

طرح آموزشی

بنیادهاى یادگیرى‏

نقش مدارس در یادگیری ‏

ارتباط یادگیرى با نظریه‏ها ‏

روشهای دوگانه یادگیری

فصل دوم: زمینه های یادگیری  

بنیاد فلسفی نظریه ها 

نظریه‏هاى یادگیرى و آموزشى

پیشینه نظریه‏هاى یادگیرى‏

ورزش روانى

شکوفایى طبیعى

اندریافت‏                                                                                                  

بنیادهاى تداعى‏گرایى‏

فصل سوم: نظریه پیوندگرایی

تجربه‏گرایى‏

قانونهاى نظریه پیوندگرایى‏

قانون تمرین

قانون آمادگى

کاربرد آموزشى نظریه پیوندگرایى‏

اهمیت‏گیرایى

اهمیت آمادگی

اهمیت تمرین

نقش گسترش اثر

نقش هوش در یادگیرى

فصل چهارم: نظریه بازتابی  

طرح آزمایش‏

خاموشى‏

شرطى شدن مجدد

شرطى شدن در سطح بالاتر

کاربردهاى آموزشى نظریه بازتابى

کاربرد آموزشى تخصیص محرک‏

کاربرد آموزشى خاموشی ‏

کاربرد آموزشى شرطى شدن در سطح بالاتر                                      

فصل پنجم: نظریه رفتارگرایی  

انسان از دیدگاه واتسون‏                                                                        

سخن‏گویى از دیدگاه واتسون

نقش محیط در رفتار

یادگیرى از دیدگاه واتسون‏

فصل ششم: نظریه کاهش سایق 

فرضیه‏ها و شرایط لازم براى یادگیرى‏

تقویت و سایق نخستین‏

تقویت و سایق ثانوى‏

سلسله مراتب خانواده عادتها

جابه‏جایى رفتارها و ارزشها

کاربرد فرضیه‏هاى هال در آموزش

فصل هفتم: شرطی شدن مجاورتی  

اعمال و حرکات‏

اصل پس‏آیندى

کاربردهاى آموزشى نظریه مجاورتى

آموزش خصوصى و عمومى‏

چگونه درس را باید پایان داد

آموختن و انجام دادن‏

فصل هشتم: شرطی شدن عامل  

اهمیت تقویت و انواع آن‏

تقویت‏کننده‏هاى نخستین‏

تقویت‏کننده‏هاى ثانوی‏

تقویت‏کننده‏هاى مثبت و منفی ‏

تنبیه از نظر تقویت‏

کنترل محرک

تخصیص یا تمیز محرک

تفکیک پاسخ

خاموشی عامل

برنامه های تقویت

تقویت نسبت ثابت

تقویت نسبت متغیر

تقویت فاصله‏دار ثابت‏

تقویت فاصله‏دار متغیر

بعضى شیوه‏هاى تغییر رفتار

تقریبهاى تدریجى‏

اصل پریماک   

کاربرد آموزشى شرطى شدن عامل

آموزش برنامه ای

فصل نهم: نظریه یادگیری گالشت   

پدیده فای

تصویر و زمینه

قانونهای سازماندهی 

قانون فراگیری 

قانون مجاورت 

قانون مشابهت

قانون بستگی  

قانون نیک پیوستگی 

نظریه اثر 

یادگیری از نظر گشتالت  

ادراک

نقش بینش در یادگیری

کاربرد نظریه گشتالت در آموزش 

فصل دهم: نظریه میدان شناختی    

نسبی بودن ادراک

هدفمندی 

شخص

فضای زندگی

محیط روانی

رفتار

اهمیت نظریه میدانی در یادگیری

متغیرهای ساخت شناختی

تفکیک

تعمیم

نوسازی

کاربرد آموزشى نظریه میدان شناختى

وظیفه آموزشی معلم

فصل یازدهم: نظریه رشد نگر یا شناخت شناسی تکوینی

دوره‏هاى مختلف رشد از دیدگاه پیاژه‏

دوره حسى و حرکتى

دوره قبل از عملیات عینی  

دوره عملیات عینی

دوره عملیات صوری

اهمیت مرحله های رشد

یادگیری از دیدگاه پیاژه

محتوا

ساخت

سازش

کاربرد آموزشی نظریه رشدنگر

فصل دوازدهم: نظریه مفهوم گرایی ابزاری  

تاثیر رشد و یادگیری در سازش

نقش انگیزش در یادگیری

هدفهای آموزشی از دیدگاه برونر 

کاربرد نظریه مفهوم‏گرایى ابزارى در آموزش

فصل سیزدهم: یادگیری معنادار کلامی       

ساخت شناختی  

فراگیری

چگونگی فراگیری   

یادآوری و فراموشی

آموزشی نمایشی از دیدگاه آزوبل    

پیش سازماندهنده ها    

اهمیت آمادگی     

کاربرد آموزشی نظریه معنادار  

فصل چهاردهم: نظریه شناخت اجتماعی      

چهارچوب ادراکی 

تعامل دوسویه 

یادگیری کاروری و جانشینی  

یادگیری و عملکرد  

اهمیت تقلید در یادگیری

جنبه غریزی تقلید

جنبه رشدی تقلید

جنبه شرطی تقلید

جنبه رفتار ابزاری تقلید

مشاهده فرایندهای الگویی

کارکردهای الگوبرداری

فصل پانزدهم: اختلالهای یادگیری        

عقب ماندگان ذهنی

ویژگیهای شاگردان عقب مانده 

ناتوانیهای یادگیری    

اختلالهای عاطفی 

ویژگیهای اختلالهای عاطفی        

اختلالهای ارتباطی     

اختلالهای گفتاری      

نقش معلم در اختلالهای گویایی       

اختلالهای زبانی       

اختلالهای بدنی       

آسیبهای شنوایی       

فلج مغزی       

اختلالهای صرعی        

نابرخورداریهاى فرهنگى و اقتصادى

زمینه‏هاى نابرخوردارى کودکان

عادی سازی

ادغام اجتماعی شاگردان معلول

نکته های مهم برای معلمان کودکان استثنایی

نگرش

سنجش

آموزش 

فصل شانزدهم: انتقال یادگیری

انتقال مثبت

نظریه تعمیم

آموختن برای آموختن

پیش سازماندهنده ها 

انتقال منفی 

بازداری فراگرد و واگرد 

مزاحمت عادت  

تعمیم نادرست   

نقش معلم در انتقال یادگیری    

فصل هفدهم: پردازش آگاهی یا یادآوری و فراموشی

توجه ارادی و غیر ارادی

ماهیت محرکها

انگیزه شخصی برای توجه

ادراک

معنادار بودن محرکها

روشن بودن منظور

تاثیر انتظار

اثر زمینه

ادراک کامل

حافظه 

حافظه حسی

رهیافت پردازش آگاهی

حافظه کوتاه مدت

تقطیع

حافظه دراز مدت 

رمز گردانی

سازماندهی

شرح و بسط

طرحواره

بازیافت

فراموشی

رمزگردانی

اندوزش

تباهی

تداخل

بازداری فراگرد

ناتوانی در بازیافت

سرکوبی

 

توجه: پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: