مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پایان نامـه کارشنـاسی ارشـد رشته علوم سیاسی با عنوان بررسی رابطه میان احساس عدالت در نزد جوانان تهرانی و هویت ملی

پایان نامـه کارشنـاسی ارشـد رشته علوم سیاسی با عنوان بررسی رابطه میان احساس عدالت در نزد جوانان تهرانی و هویت ملی

در پژوهش حاضر مسأله اصلی این است که آیا میان احساس عدالت و هویت ملی در بین جوانان رابطه ای وجود دارد؟ یکی از مسائلی که در حال حاضر توجه اندیشمندان و محققان و سیاستگزاران را بخود جلب نموده است

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۳۷۳
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی علوم سیاسی

توضیحات کامل

پایان نامـه کارشنـاسی ارشـد رشته علوم سیاسی با عنوان

بررسی رابطه میان احساس عدالت در نزد جوانان تهرانی و هویت ملی

 
چکیده:
در پژوهش حاضر مسأله اصلی این است که آیا میان احساس عدالت و هویت ملی در بین جوانان رابطه ای وجود دارد؟ یکی از مسائلی که در حال حاضر توجه اندیشمندان و محققان و سیاستگزاران را بخود جلب نموده است بحران هویت خصوصاً در میان جوانان می باشد. پیشرفت و توسعه در عرصه ارتباطات و اطلاعات بطور یقین الگوهای زندگی، ارزشها و هنجارهای مردم جوامع را دچار دگرگونی می کند و چنانچه این تغییرات منجر به از بین رفتن هویت جوامع شود کیستی و چیستی آنها را زیر سؤال می برد و اعضای جامعه دچار سردرگمی و به معنایی بی هویتی می شوند.
 
در این پژوهش به عنوان متغیر مستقل فرضیه اصلی تحقیق این است که «هر چقدر احساس عدالت در میان جوانان بیشتر باشد هویت ملی آنان قوی تر است»متغیر مستقل، احساس عدالت است با ابعاد سیاسی، اقتصادی، منزلتی و فرهنگی و متغیر وابسته هویت ملی است. این تحقیق با استفاده از روش پیمایشی و با استفاده از تکنیک پرسشنامه در قالب ۴۰ سؤال در میان جوانان ۲۹-۱۸ تهرانی با حجم نمونه ۳۷۱ نفر و با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای از محدوده شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز تهران از هر منطقه تعدادی بلوک تعدادی خانوار و نهایتا از خانوار ها با افراد ۲۹-۱۸ ساله مصاحبه انجام گرفته است.
 
در این تحلیل ابتدا رابطه هویت ملی با متغیرهای مستقل احساس عدالت اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و منزلتی سنجیده شد و رابطه مذکور حاکی از آنست که بین متغیرهای مستقل (ابعاد عدالت) با بعد فرهنگی، زبانی و تاریخی هویت ارتباط معناداری وجود نداشته است اما رابطه میان ابعاد عدالت با بعد اجتماعی و جغرافیایی هویت که به معنای احساس عاطفه نسبت به اعضای اجتماع ملی و احساس تعلق و وفاداری نسبت به آب و خاک و مرزهای جغرافیایی در برابر خطرات احتمالی می باشد مثبت و معنی دار می باشد.رابطه ابعاد احساس عدالت با هویت سیاسی (تعهد و تعلق افراد نسبت به نظام سیاسی و دولت) مثبت و معنی دار است. در مورد ارتباط ابعاد احساس عدالت با هویت مذهبی نتایج گویای آن است که احساس عدالت سیاسی و احساس منزلتی با هویت مذهبی دارای ارتباط معنی دار مثبتی است و این در حالی است که بین احساس عدالت اقتصادی و احساس عدالت فرهنگی با هویت مذهبی ارتباط معنی داری مشاهده نشده است.
 
 
کلمات کلیدی:

عدالت

جوانان

هویت ملی

عدالت منزلتی

عدالت سیاسی

عدالت توزیعی

 
 
 
 
۱  بیان مسأله 
هویت ملی را می‌توان مهم‌ترین و فراگیرترین و بالاترین سطح هویت دانست. هویت به معنای «چه کسی بودن» از نیاز طبیعی انسان به شناخته شدن یا معرفی‌شدن به کسی یا جایی نشأت می‌گیرد. این احساس نیاز به تعلق، نیازی ذاتی و اساسی است که در هر فردی وجود دارد. از یک منظر می‌توان گفت مقوله‌ای به نام هویت سابقه‌ای به بلندای تاریخ بشریت دارد. هویت ملی روند پاسخ‌گویی آگاهانه یک ملت به پرسشهایی پیرامون خود، گذشته، کیفیت خاستگاه، حوزه تمدنی، جایگاه سیاسی ـ اقتصادی، فرهنگی و ارزشهای مهم تاریخی خود است. در تعریف هویت ملی آنرا احساس تعلق و تعهد نسبت به اجتماع ملی و کل جامعه ای که فرد در آن عضویت دارد دانسته‌اند. در این تعریف، باورها، ارزشها و هنجارها، تاریخ، دین، آداب و رسوم، ادبیات، اسطوره‌ها و … جای دارد. در دهه‌های اخیر بحث درخصوص هویت ملی اهمیت وافری پیدا کرده است.
 
 یکی از مسایلی که اکنون محور بحث بسیاری از دانشمندان، محققان و سیاست‌گذاران است بحران هویت خصوصاًُ در بین جوانان می‌باشد. در عصر کنونی با پیشرفت چشمگیر در عرصه ارتباطات و اطلاعات و نفوذ بسیار وسیع وگسترده الگوهای مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، افراد با هجوم انبوهی از اطلاعات، ارزش‌ها و الگوها روبه رو هستند و مسلماً هویت به عنوان مجموعه‌ای از عواطف، احساسات، ارزشها و تعلقات، در این مسیر دچار تحولات مهمی خواهد شد. زمانی که افراد از هویت‌های قبلی خود جدا شده و به هویت‌های جدید نیز نمی‌توانند بپیوندند دچار بلاتکلیفی و سردرگمی می‌شوند. در این وضعیت، افراد با پرسش‌هایی از قبیل ما که بوده و هستیم و چه باید باشیم روبرو خواهند شد. این حالت بلاتکلیفی و سردرگمی زمینه لازم برای آسیب‌‌پذیری جامعه و مردم در برابر عوامل خارجی و نفوذ فرهنگهای مختلف را مساعد می‌سازد.
 
بر اساس برخی مطالعاتی که انجام شده است تغییراتی که نهایتاً ممکن است به بحران منجر شود در جامعه ما وجود دارد و نشانه های زیادی از آن دیده می شود. فاصله فرهنگی میان نسلهای مختلف، کاملاٌ مشهود است و مؤلفه های اساسی مطرح در میان نسل اول با مؤلفه های اساسی نسل بعد تفاوت بنیادی پیدا کرده است. بسیاری از اعتقادات، باورها و سنتهای نسل اول به عنوان اموری مورد تردید برای نسل کنونی در آمده است و جوانان امروز نسبت به آن بی اعتنا شده اند.برکسی پوشیده نیست که کشور ما از لحاظ فرهنگ و تمدن از غنای فراوانی برخوردار است. «آنتونی اسمیت» تعبیر جالبی را درخصوص هویت ملی به کار می‌برد و آنرا «بازتولید و بازتفسیر دائمی الگوی ارزش‌ها، نهادها، خاطرات، اسطوره‌ها و سنت‌هایی که میراث متمایز ملت‌ها را تشکیل می‌دهند و تشخیص هویت افراد با‌ آن الگو و میراث و یا عنصر فرهنگی امکانپذیر است» (30:1383) می‌داند. براین اساس هر ملتی می‌بایست توانایی تغذیه اعضای خود از این میراث را داشته باشد و به بازتولید، بازآفرینی و تداوم آن همت گمارد. اگر ملتی متکی بر پشتوانه عظیم و زندگی و میراث‌های ملی خود نباشد، نمی‌تواند هویت و وجود خویش را به اثبات برساند.
 
 
 
 
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات طرح
۱-۱ بیان مساله……………………………………………….۲
۱-۲ اهمیت و ضرورت پژوهش……………………….۵
۱-۳ اهداف پژوهش……………………………………….۶
۱-۴ سؤالات پژوهش(سؤال اصلی و فرعی)………۷
۱-۵ فرضیه اصلی………………………………………….۸
۱-۶ تعریف مفاهیم………………………………………..۹
۱-۷ متغیرهای مستقل و وابسته……………………….۱۲
۱-۸ روش تحقیق ………………………………………..۱۲
۱-۸-۱ شیوه جمع‌آوری اطلاعات…………………..۱۲
۱-۹ پیشینه تحقیق………………………………………..۱۳
۱-۹-۱ تحقیقات داخلی………………………………..۱۳
۱-۹-۲ تحقیقات خارجی………………………………۲۱
۱-۱۰ جایگاه تحقیق حاضر نسبت به تحقیقات دیگر…..۲۵
 
فصل دوم: چارچوب نظری
۲-۱ پیشینه موضوع هویت……………………………۲۸
۲-۱-۱ پیشینه مفهومی…………………………………۲۸

۲-۱-۲ انواع هویت…………………………………….۲۹

۲-۱-۲-۱ هویت فردی……………………………….۲۹
۲-۱-۲-۲ هویت جمعی………………………………۳۰

۲-۲ هویت ملی…………………………………………..۳۲

۲-۲-۱ دولت……………………………………………..۳۴

۲-۲-۱-۱ ویژگی دولت‌های مدرن………………..۳۶

۲-۲-۱-۲ حکومـت……………………………………۳۶
۲-۲-۲ ملـت……………………………………………….۳۷
۲-۳ ابعاد هویت ملی……………………………………..۴۳
۲-۳-۱ بعد اجتماعی……………………………………..۴۳
۲-۳-۲ بعد تاریخی……………………………………….۴۴
۲-۳-۳ بعد جغرافیایی……………………………………۴۵
۲-۳-۴ بعد سیاسی………………………………………..۴۵
۲-۳-۵ بعد دینی……………………………………………۴۵
۲-۳-۶ بعد فرهنگی………………………………………۴۶
۲-۳-۷ بعد زبانی………………………………………….۴۶

۲-۴ پیشینه نظری هویت………………………………..۴۶

۲-۴-۱ سطح کلان………………………………………..۴۸
۲-۴-۲ سطح خرد…………………………………………۵۴
۲-۴-۳ دیدگاه تلفیق‌گرایان (جامعه‌شناسان معاصر)……..۶۸
۲-۵ مفهوم سازی هویت ملی (هویت جامعه ای)……..۸۱
۲-۶ پیشینه موضوع عدالت…………………………….۸۵
۲-۶-۱ چارچوب مفهومی……………………………..۸۵

۲-۶-۲ دسته‌بندی‌های مختلف عدالت…………….۹۲

۲-۶-۳ پیشیته نظری مفهوم عدالت…………………۹۶
۲-۶-۳-۱ از دوره اندیشه اسطوره‌ای تا رنسانس.۹۷
۲-۶-۳-۲ عدالت در اندیشه های قرون میانه……۱۰۰
۲-۶-۳-۳ عدالت در اندیشه متفکران دوران بعد از رنسانس…۱۰۱

۲-۷ مفهوم‌سازی عدالت………………………………..۱۲۷

۲-۸ فرضیه های تحقیق…………………………………۱۴۳
 
فصل سوم: روش‌شناسی تحقیق
۳-۱ واحد تحلیل و سطح تحلیل…………………….۱۴۷
۳-۲ روش سنجش و ابزار گردآوری اطلاعات….۱۴۷
۳-۳ تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق ….۱۴۸
۳-۴ جامعه آماری…………………………………………۱۵۳
۳-۵ حجم نمونه…………………………………………..۱۵۳
۳-۶ شیوه نمونه گیری…………………………………..۱۵۴
۳-۷ روایی و اعتبار پرسشنامه…………………………۱۵۵
۳-۸  نحوه تکمیل پرسشنامه…………………………..۱۵۷
۳-۹ روش‌های تجزیه و تحلیل داده ها…………….۱۵۷
۳-۱۰ محدودیت‌های تحقیق…………………………..۱۵۷
 

فصل چهارم: تبیین جایگاه هویت در میان جوانان 

۴-۱ بخش اول: یافته های توصیفی…………………..۱۶۰
۴-۱-۱ سیمای پاسخگویان……………………………..۱۶۰

۴-۱-۲ تبیین جایگاه هویت در میان جوانان………۱۷۳

۴-۱-۲-۱ بعد اجتماعی هویت (متغیر وابسته)…..۱۷۳
۴-۱-۲-۱-۱ شاخص بعد اجتماعی هویت.۱۷۵
۴-۱-۲-۲ بعد تاریخی هویت………………………….۱۷۶
۴-۱-۲-۲-۱ شاخص بعد تاریخی هویت………….۱۷۸
۴-۱-۲-۳ بعد جغرافیایی هویت………………………۱۷۹
۴-۱-۲-۳-۱ شاخص بعد جغرافیایی هویت………۱۸۰
۴-۱-۲-۴ بعد سیاسی هویت…………………………..۱۸۱
۴-۱-۲-۴-۱ شاخص بعد سیاسی هویت………….۱۸۳
۴-۱-۲-۵ بعد دینی هویت……………………………..۱۸۴
۴-۱-۲-۵-۱ شاخص بعد دینی هویت……………..۱۸۵

۴-۱-۲-۶ بعد فرهنگی هویت…………………………۱۸۶

۴-۱-۲-۶-۱ شاخص بعد فرهنگی هویت………..۱۸۷
۴-۱-۲-۷ بعد زبانی هویت……………………………۱۸۸
۴-۱-۲-۷-۱ شاخص بعد زبانی هویت……………۱۸۹ 
۴-۱-۲-۸ شاخص کلی هویت………………………۱۹۰

۴-۱-۲-۹ مقایسه ابعاد شاخص هویت……………۱۹۱

۴-۱-۳ تبیین جایگاه عدالت در میان جوانان…….۱۹۲
۴-۱-۳-۱ احساس عدالت سیاسی (متغیر مستقل)…۱۹۲

۴-۱-۳-۱-۱ شاخص احساس عدالت سیاسی….۱۹۵

۴-۱-۳-۲ احساس عدالت اقتصادی………………..۱۹۶
۴-۱-۳-۲-۱ شاخص احساس عدالت اقتصادی.۱۹۸
۴-۱-۳-۳ احساس عدالت فرهنگی……………….۱۹۹
۴-۱-۳-۳-۱ شاخص احساس عدالت فرهنگی..۲۰۰
۴-۱-۳-۴ احساس عدالت منزلتی…………………..۲۰۱
۴-۱-۳-۴-۱ شاخص احساس عدالت منزلتی….۲۰۳
۴-۱-۳-۵ شاخص کلی احساس عدالت………….۲۰۴
۴-۱-۳-۶ مقایسه شاخص‌های فرعی احساس عدالت توزیعی (متغیر مستقل)……۲۰۵
۴-۱-۳-۷ مشروعیت دولت (متغیر مستقل و واسطه)……….۲۰۶
۴-۱-۳-۸ شاخص مشروعیت دولت……………..۲۰۸

۴-۲ بخش دوم: سنجش (نسبت سنجی) رابطه عدالت و هویت ملی در میان جوانان…………………………………۲۰۹ 

۴-۲-۱ رابطه بین بعد اجتماعی هویت ملی و ابعاد احساس عدالت (سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، منزلتی)……………..۲۰۹
۴-۲-۲ رابطه بین هویت تاریخی وابعاد احساس عدالت……………………………………………………………………….۲۱۰ 
۴-۲-۳ رابطه بین هویت جغرافیایی و ابعاد احساس عدالت………………………………………………………………….۲۱۰
۴-۲-۴ رابطه بین هویت سیاسی و ابعاد احساس عدالت………………………………………………………………………۲۱۱
۴-۲-۵ رابطه بین هویت مذهبی و ابعاد احساس عدالت………………………………………………………………………۲۱۲
۴-۲-۶ رابطه بین هویت فرهنگی و ابعاد احساس عدالت…………………………………………………………………….۲۱۲
۴-۲-۷ رابطه بین هویت زبانی و ابعاد احساس عدالت………………………………………………………………………..۲۱۳
۴-۲-۸ رابطه بین هویت ملی و احساس عدالت سیاسی………………………………………………………………………۲۱۳
۴-۲-۹ رابطه بین هویت ملی و احساس عدالت اقتصادی…………………………………………………………………….۲۱۴
۴-۲-۱۰ رابطه بین هویت ملی و احساس عدالت منزلتی……………………………………………………………………..۲۱۴
۴-۲-۱۱ رابطه بین هویت ملی و احساس عدالت فرهنگی…………………………………………………………………..۲۱۴
۴-۲-۱۲ رابطه بین هویت ملی و  احساس عدالت………………………………………………………………………………۲۱۴
۴-۲-۱۳ رابطه مشروعیت نظام سیاسی با ابعاد هویت ملی……………………………………………………………………۲۱۵
۴-۲-۱۴ رابطه بین هویت ملی و  مشروعیت نظام سیاسی……………………………………………………………………۲۱۵
۴-۲-۱۵ رابطه بین احساس عدالت و مشروعیت نظام سیاسی………………………………………………………………۲۱۶
۴-۲-۱۶ رابطه بین هویت ملی و تعداد موارد استفاده از رسانه‌های خارجی……………………………………………۲۱۶
۴-۲-۱۷ رابطه بین هویت ملی و سفرخارجی فرد و گروه مرجع…………………………………………………………..۲۱۷
۴-۲-۱۸ رابطه بین هویت ملی و تعلق قومی فرد………………………………………………………………………………..۲۱۸
۴-۲-۱۹ هویت ملی و تحصیلات…………………۲۱۹
۴-۲-۲۰ هویت ملی و شغل…………………………۲۲۰
۴-۲-۲۱ هویت ملی و پایگاه اقتصادی ـ‌ اجتماعی……………………………………………………………………………….۲۲۱
۴-۲-۲۲ هویت ملی و جنسیت پاسخگویان…….۲۲۲
۴-۳ بخش سوم: رگرسیون چند متغیره با روش گام به گام……………………………………………………………………۲۲۲
۴-۴ بخش چهارم: تحلیل مسیر………………………۲۲۶
۴-۴-۱ کنترل متغیر مشروعیت نظام سیاسی……..۲۲۹ 
 
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱ نتایج توصیفی…………………………………………………………………………….۲۳۳
۵-۱-۱ ویژگیهای زمینه ای پاسخگویان…………………………………………….۲۳۳
۵-۱-۲ توصیف متغییرهای مستقل و وابسته……………………………………..۲۳۴
۵-۲ نتایج تحلیلی………………………………………………………………………………۲۳۹
۵-۲-۱ فرضیه اصلی تحقیق……………………………………………………………..۲۴۰
۵-۲-۲ نتیجه مهم تحقیق………………………………………………………………۲۴۴
۵-۳ پیشنهادات……………………………………………………………………………..۲۴۷
۵-۳-۱ پیشنهاد به محققین…………………………………………………………….۲۴۷ 
۵-۳-۲ پیشنهاد به مسئولین……………………………………………………………۲۴۷
فهرست منابع…………………………………………………………………………………۲۵۰
چکیده انگلیسی……………………………………………………………………………..۲۵۷
 
 
فهرست جدول‌ها
جدول ۳-۱: تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………..۱۵۰
جدول ۳-۲: عناوین متغیرها و سطوح سنجش و ابزار سنجش آنها………………………………………………………۱۵۴
جدول ۳-۳: نتایج تحلیل روایی متغیرهای اصلی تحقیق……………………………………………………………………..۱۵۶
جدول ۴-۱: میانگین سن پاسخگویان…………..۱۶۰
جدول ۴-۲: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب جنسیت…………………………………………………………………۱۶۱
جدول ۴-۳: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب محل تولد……………………………………………………………….۱۶۱
جدول ۴-۴: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب قومیت والدین و تعلق قومی فرزندان………………………….۱۶۲
جدول ۴-۵: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب میزان تحصیلات والدین و پاسخگویان……………………….۱۶۴
جدول۴-۶: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب مذهب…………………………………………………………………….۱۶۵
جدول۴-۷: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب وضعیت فعالیت………………………………………………………..۱۶۵
جدول ۴-۸: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب شغل پدر و شغل پاسخگویان (در صورت اشتغال)………۱۶۶
جدول ۴-۹: میانگین درآمد پدر پاسخگویان(به تومان)……………………………………………………………………….۱۶۷
جدول ۴-۱۰: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب پایگاه اقتصادی اجتماعی پاسخگویان………………………۱۶۷
جدول ۴-۱۱: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب منطقه محل سکونت……………………………………………..۱۶۸
جدول ۴-۱۲: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب مطالعه یا عدم مطالعه روزنامه…………………………………۱۶۸
جدول ۴-۱۳: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب مطالعه روزنامه‌ها و مجلات خارجی………………………۱۶۹
جدول ۴-۱۴: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب استفاده از برنامه‌های ماهواره…………………………………۱۷۰
جدول ۴-۱۵: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب استفاده از اینترنت………………………………………………..۱۷۰
جدول ۴-۱۶: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب سایت‌های مورد استفاده………………………………………..۱۷۱
جدول ۴-۱۷: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب استفاده از رسانه های ارتباطی خارجی……………………۱۷۱
جدول ۴-۱۸: تعداد رسانه‌های مورد استفاده پاسخگویان……………………………………………………………………۱۷۲
جدول ۴-۱۹: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب مسافرت به کشورهای خارجی………………………………۱۷۲
جدول ۴-۲۰: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب گویه‌های بعد اجتماعی هویت……………………………….۱۷۳
جدول ۴-۲۱: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب اولویت انتخاب فرد خارجی و ایرانی……………………..۱۷۴
جدول ۴-۲۲: میانگین، میانه و انحراف معیار شاخص هویت اجتماعی…………………………………………………۱۷۵
جدول ۴-۲۳: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های بعد تاریخی هویت…………………………………۱۷۶
جدول ۴-۲۴: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های بعد جغرافیایی هویت…………………………….۱۷۹
جدول ۴-۲۵: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های بعد سیاسی هویت…………………………………۱۸۱
جدول ۴-۲۶: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های بعد دینی هویت……………………………………۱۸۴
جدول ۴-۲۷: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های بعد فرهنگی هویت……………………………….۱۸۶
جدول ۴-۲۸: توزیع نسبی جمعیتی نمونه برحسب گویه‌های بعد زبانی هویت……………………………………۱۸۸
جدول ۴-۲۹: توزیع شاخص کلی هویت…..۱۹۰
جدول ۴-۳۰: مقایسه ابعاد مختلف شاخص هویت (۱۰۰ـ۰ = )………………………………………………۱۹۱
جدول ۴-۳۱: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های احساس عدالت سیاسی…………………………۱۹۲
جدول ۴-۳۲: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های احساس عدالت اقتصادی………………………۱۹۶
جدول ۴-۳۳: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های احساس عدالت فرهنگی……………………….۱۹۹
جدول ۴-۳۴: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های احساس عدالت منزلتی…………………………۲۰۱
جدول ۴-۳۵: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب میزان اعتبار افراد بر اساس شایستگی……………………۲۰۳
جدول ۴-۳۶: میانگین شاخص‌های فرعی احساس عدالت……………………………………………………………..۲۰۵
جدول ۴-۳۷: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های مشروعیت دولت…………………………………۲۰۶
جدول ۴-۳۸: ضرایب همبستگی بین هویت اجتماعی و انواع احساس عدالت………………………………….۲۰۹
جدول ۴-۳۹: ضرایب همبستگی بین هویت تاریخی و ابعاد احساس عدالت……………………………………۲۱۰
جدول ۴-۴۰: ضرایب همبستگی بین هویت جغرافیایی و ابعاد احساس عدالت………………………………..۲۱۰
جدول ۴-۴۱: ضرایب همبستگی بین هویت سیاسی و ابعاد احساس عدالت…………………………………….۲۱۱
جدول ۴-۴۲: ضرایب همبستگی بین هویت مذهبی و ابعاد احساس عدالت…………………………………….۲۱۲
جدول ۴-۴۳: ضرایب همبستگی بین هویت فرهنگی و ابعاد احساس عدالت…………………………………..۲۱۲
جدول ۴-۴۴: ضرایب همبستگی بین هویت زبانی و ابعاد احساس عدالت………………………………………۲۱۳
جدول ۴-۴۵: ضرایب همبستگی بین مشروعیت و ابعاد هویت………………………………………………………۲۱۵
جدول ۴-۴۶: آزمون آنالیز واریانس هویت ملی برحسب تعداد موارد استفاده از رسانه‌های خارجی……۲۱۶
جدول ۴-۴۷: آزمون آنالیز واریانس هویت ملی برحسب سفر خارجی فرد………………………………………۲۱۷ 
جدول ۴-۴۸: آزمون آنالیز واریانس هویت ملی بر حسب مسافرت گروه مرجع به خارج از کشور……..۲۱۷
جدول ۴-۴۹: آزمون آنالیز واریانس هویت ملی بر حسب سکونت گروه مرجع در خارج از کشور……..۲۱۷
جدول ۴-۵۰: آزمون آنالیز واریانس هویت ملی برحسب احساس تعلق قومی فرد……………………………۲۱۸
جدول ۴-۵۱: آزمون آنالیز واریانس هویت ملی برحسب میزان تحصیلات پاسخگویان……………………..۲۱۹
جدول ۴-۵۲: آزمون آنالیز واریانس هویت ملی بر حسب شغل پاسخگو…………………………………………۲۲۰
جدول ۴-۵۳: آزمون آنالیز واریانس هویت ملی بر حسب شغل پدر……………………………………………….۲۲۰
جدول ۴-۵۴: آزمون آنالیز واریانس هویت ملی برحسب پایگاه اقتصادی ـ اجتماعی………………………..۲۲۱ 
جدول ۴-۵۵: آزمون آنالیز واریانس هویت ملی برحسب جنسیت پاسخگویان…………………………………۲۲۲
جدول ۴-۵۶: نتایج رگرسیون چند متغییره۲۲۳
جدول۴-۵۷: نمایش میزان تاثیر مستقیم و غیرمستقیم متغیرهای مدل بر هویت ملی…………………………۲۲۷
جدول ۴-۵۸: رابطه میان متغیر مستقل اصلی و وابسته تحقیق با کنترل متغیر مشروعیت نظام سیاسی…۲۲۹
جدول ۴-۵۹: رابطه میان هویت ملی و ابعاد احساس عدالت با کنترل متغیر مشروعیت نظام سیاسی….۲۲۹ 
 
فهرست نمودارها
نمودار ۴-۱: هیستوگرام توزیع فراوانی شاخص هویت اجتماعی…….۱۷۶
نمودار ۴-۲: هیستوگرام توزیع فراوانی شاخص بعد تاریخی هویت..۱۷۸
نمودار۴-۳: هیستوگرام توزیع فراوانی شاخص بعد جغرافیایی هویت………۱۸۱
نمودار۴-۴: هیستوگرام توزیع فراوانی شاخص بعد سیاسی هویت….۱۸۳
نمودار ۴-۵: هیستوگرام توزیع فراوانی شاخص هویت دینی…………..۱۸۵
نمودار ۴-۶: هیستوگرام توزیع فراوانی شاخص بعد فرهنگی هویت.۱۸۸
نمودار ۴-۷: هیستوگرام توزیع فراوانی شاخص بعد زبانی هویت……۱۹۰
نمودار ۴-۸: هیستوگرام توزیع فراوانی شاخص کلی هویت……………۱۹۱
نمودار ۴-۹: هیستوگرام توزیع فروانی شاخص احساس عدالت سیاسی……۱۹۵
نمودار ۴-۱۰: هیستوگرام توزیع فراوانی شاخص احساس عدالت اقتصادی…۱۹۹
نمودار ۴-۱۱: هیستوگرام توزیع فراوانی شاخص احساس عدالت فرهنگی….۲۰۱
نمودار۴-۱۲: هیستوگرام توزیع فراوانی شاخص احساس عدالت منزلتی……۲۰۴
نمودار ۴-۱۳: هیستوگرام توزیع فراوانی شاخص کلی احساس عدالت………۲۰۵
نمودار ۴-۱۴: هیستوگرام توزیع فراوانی شاخص مشروعیت دولت۲۰۸
 
 
فهرست شکلها
شکل ۲-۱: عناصر ملت از نظر دیوید میلر……………………………………………۴۲
شکل ۲-۲: انواع جامعه و وفاق اجتماعی از نظر دورکیم……………………..۵۱
شکل ۲-۳: انواع کنش در نظریه‌ هابرماس……………………………………………۷۴
شکل ۲-۴: نظام جامعه…………………………………………………………………………۸۴
شکل ۲-۵: ابعاد هویت ملی (جامعه ای). …………………………………………. ۸۵
شکل ۲-۶: دسته‌بندی جوامع بر اساس شاخص‌های عدالت از نظر دیوید جیل….۱۲۱
شکل ۲-۷: دسته‌بندی انواع عدالت……………………………………………………..۱۳۰
شکل ۲-۸: انواع بحران و محورهای استعمار جهان حیاتی در نظریه هابرماس…….۱۴۰
شکل ۲-۹: ابعاد مشروعیت سیاسی…………………………………………………….۱۴۲
 
 
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: