پایان نامه ارشد تاثیر آموزش خود كنترلی به مادران بر كاهش علایم اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزا ن پسر دوره ابتدایی شهرستان
پایان نامه ارشد تاثیر آموزش خود كنترلی به مادران بر كاهش علایم اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزا ن پسر دوره ابتدایی شهرستان
دسته بندی | آزمون ارشد |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 180 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 147 |
هدف از پژوهش حاضر، بررسی اثر بخشی آموزش گروهی خودکنترلی به مادران بر کاهش نشانه های اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی و افزایش پیشرفت تحصیلی کودکان مبتلا به این اختلال بوده است. این پژوهش به شیوه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل اجرا شد. جامعه آماری مورد مطالعه را همه دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل در شهرستان ساوه در سال تحصیلی87-1386 را تشکیل می داد. نمونه ای به حجم 20 نفر از دانش آموزان با اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی از مدارس ابتدایی شهرستان ساوه با نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای تشخیص و انتخاب گردیدند و به صورت کاملاً تصادفی در دو گروه آزمایشی و کنترل تقسیم شدند. از هر دو گروه پیش آزمون و پس آزمون به عمل آمد و مادران گروه آزمایشی 10 جلسه و هر جلسه مدت 2 ساعت تحت آموزش خود کنترلی رزنبام قرار گرفتند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش مقیاس تشخیص اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی DSM-IV و برای ارزیابی پیشرفت تحصیلی از میانگین نمرات اول و میانگین نمرات نوبت دوم در نظر گرفته شد. برای تحلیل داده ها از مدل آماری تحلیل واریانس عاملی با اندازه گیری مکرر استفاده شد.
قوانین ارسال دیدگاه در سایت