مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پایان نامه استقرار مدیریت دانش در بانک

پایان نامه استقرار مدیریت دانش در بانک

هدف از این پایان نامه بررسی عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی استان قم می باشد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۷۵
حجم ۵۱۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

هدف از این پایان نامه بررسی عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی استان قم می باشد. مدیریت دانش فرآیندی است که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا اطلاعات و مهارت‌های مهم را که به عنوان حافظه سازمانی محسوب می‌شود و به طور معمول به صورت سازماندهی نشده وجود دارند، شناسایی، انتخاب، سازماندهی و منتشر نمایند. این امر مدیریت سازمان‌ها را برای حل مسائل یادگیری، برنامه‌ریزی راهبردی و تصمیم‌گیری‌های پویا به صورت کارا و مؤثر قادر می‌سازد.

 

 

 

 

 

با توجه به اینکه امکان سنجی طراحی سیستم‌های مدیریت دانش برای سازمان‌ها با رویکرد حداقل ویژگی‌های مورد نیاز با یک سیستم یکپارچه قابل اجراست، با این حال با بررسی ساختار، محتوای کار، محتوای دانش و نیازهای سازمان می‌توان استنباط کرد که سیستم‌های مدیریت دانش برای هر سازمان باید متناسب با ساختار و ویژگی‌های آن سازمان باشد و در هر زیر سیستم دارای قابلیت‌های بالای فنی و اجرایی باشد، بنابراین طراحی سیستم مدیریت دانش بومی هر سازمان حائز اهمیت خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

نیاز به ارتقای دانش در حال افزایش است، لذا با دانش مانند دیگر منابع ملموس به طور سیستماتیک رفتار شده و از کاوش در حوزه مدیریت دانش به منظور پیشرفت و تقویت رقابت پذیر استفاده می شود. مدیریت دانش مفهومی میان رشته ای است که در دهه اخیر به شکل روزافزونی مورد توجه پژوهشگران و سازمانها در ایران قرار گرفته است. بانکداران به عنوان یکی از گروههای حرفه مند که با مدیریت دانش سروکار دارند، با چالش های چندی در این زمینه روبرو هستند. بر پایه تجربه ها، درک مناسب مدیریت دانش، انوع دانشی که بانکداران در مدیریت آن باید نقش داشته باشند و نیز چگونگی اجرای آن از عمده ترین این چالش ها به شمار می آیند، این پژوهش در راستای بررسی عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی استان قم انجام می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده  1
فصل اول کلیات تحقیق
 1-1- مقدمه  3
 1-2- بیان مساله  4
 1-3- اهمیت و ضرورت انجام پژوهش  7
 1-4- اهداف تحقیق  9
 1-4-1- اهدف کلی ..  9
 1-4-2- اهداف جزئی  9
 1-5- سؤالات تحقیق  9
 1-5-1- سؤال اصلی  9
 1-5-2 سؤالات فرعی  9
 1-6- محدوده پژ وهش  10
 1-7 – تعاریف پژوهش  10
 1-7-1 – تعاریف مفهومی متغیرهای پژوهش  10
 1-7-2- تعاریف عملیاتی متغیرهای پژوهش  11

 

 

فصل دوم مبانی نظری تحقیق
 2-1- مقدمه  13
 2-2- دانش  13
 2-3- اطلاعات  14
 2-4- تفاوت اطلاعات و دانش  14
 2-5- طبقه‌بندی انواع دانش  15
 2-5-1- انواع دانش از نظر نوناکا  16
 2-5-2- انواع دانش از نظر نوناکا و تاکه‌اوچی  17
 2-5-3- انواع دانش از نظر وارنک و دیگران  17
 2-5-4- طبقه‌بندی انواع دانش از نظر فایر استون  18
 2-5-5- انواع دانش از نظر جورنا  18
 2-5-6 – انواع دانش از نظر بلاکر  19
 2-5-7- انواع دانش از نظر لیدنر و علوی  19
 2-5-8- انواع دانش از نظر ارسطو  19
 2-5-9- دانش اصلی و  دانش فرعی  20
 2-6- سیر مراحل تبدیل داده به دانش و خرد سازمانی  20
 2-7- جریان دانش  20
 2-8- فرآیند دانش  21
 2-8-1- در اختیار گرفتن دانش  21
 2-8-2- ذخیره‌سازی  21
 2-8-3- پردازش  21
 2-8-4- انتقال  21
 2-9- خصوصیات دانش  22
 2-10- منابع دانش  23
 2-11- دانش سازمانی  25
 2- 12- مفهوم مدیریت دانش  27
 2- 13- تاریخچه مدیریت دانش ۲۹
 2-14- تئوری‌های مدیریت دانش  31
 2-14-1- تئوری مدیریت دانش جامع (CKMT)  31
 2-14-2- تئوری مدیریت دانش تیمی (TKMT)  …32
 2-14-3- تئوری مدیریت دانش جامعه‌گرا  32
 2-15- هدف های مدیریت دانش  33

 2-16- عناصر و ابعاد مدیریت دانش در سازمان های دولتی  33

 2-16-1- مردم و فرهنگ سازمانی  34
 2-16-2- فرایند  34
 2-16-3-  فناوری  34

 2-17- عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش  34

 2-18- مدل‌های مدیریت دانش  37

 2-18-1- مدل عمومی دانش در سازمان  37
 2-18-2- مدل بویسوت  34
 2-18-3- مدل نوناکا  35
 2-18-4- مدل نوناکا و تاکه اوچی  40
 2-18-5- مدل فلاین  41
 2-18-6- مدل چو  42
 2-18-7- مدل استیو هالس  43
 2-18-8- مدل پیتر گوتشاک  44
 2-18-9- مدل لیانج  45

 2-19-  روش‌های دانش آفرینی در سازمان  47

 2-19-1- کسب دانش  47
 2-19-2-  اجاره دانش  47
 2-19-3- منابع متعهد  48
 2-19-4- هم جوشی  48
 2-19-5- تطابق  48
 2-20- چرخه‌ی مدیریت دانش  48
 2-20-1- نیاز به دانش  50
 2-20-2- توسعه و بهبود دانش  50
 2-20-3- توزیع و نشر دانش  51
 2-20-4- بهره‌برداری از دانش ۵۱
 2-20-5- حفظ و ذخیره دانش  52
 2-20-6- ارزیابی دانش  52
 2-21- موانع و چالشهای مدیریت دانش  53
 2-22- پیشینه‌ تحقیق  57
 2-22-1- پژوهش‌های خارجی  57
 2-22-2- پژوهش‌های داخلی  58
 2-23- چارچوب نظری تحقیق  63
 2-24- مدل نظری تحقیق  68

 

 

فصل سوم روش شناسی تحقیق
 3-1- مقدمه ۷۱
 3-2- روش تحقیق  71
 3-3- جامعه آماری و نمونه آماری  71
 3-4- روشهای گردآوری اطلاعات  72
 3-5- ابزار گردآوری اطلاعات  72
 3-6- روایی و پایایی ابزار گردآوری اطلاعات  73
 3-6-1- پایایی  73
 3-6-2- روایی  73
 3 -7- قلمرو پژوهش  74
 3 -7-1- متغیر مستقل  74
 3-7-2- متغیرهای وابسته  74
 3-8- فرضیه‌های تحقیق  75
 3-9- روش تجزیه و تحلیل آماری مورد استفاده در تجزیه و تحلیل داده ها  76

 

 

فصل چهارم یافته های تحقیق
 4-1- مقدمه  78
 4-2- آمار توصیفی  78
 4-2-1- سن  78
 4-2-2- جنس  79
 4-2-3- سطح تحصیلات  79
 4-2-4- سابقه خدمت  80
 4-2-5- سمت  80
 4-2-6- رتبه بندی گویه های فرهنگ سازمانی  81
 4-2-7- رتبه بندی گویه های منابع دانشی  82
 4-2-8- رتبه بندی گویه های تکنولوژی اطلاعات  84
 4-2-9- رتبه بندی گویه های حافظه سازمانی  85
 4-2-10- توصیف متغیر وابسته تحقیق (استقرار مدیریت دانش)  87
 4-3- آمار استنباطی  88
 4-3-1- مقایسه میانگین‌ها  88
 4-3-1-1- نتایج حاصل از آزمون کروسکال والیس  89
 4-3-2- تحلیل همبستگی  90
 4-4- تحلیل رگرسیون عوامل موثر بر استقرار موفق سیستم مدیریت دانش  92

 

 

فصل پنجم نتیجه گیری، بحث و پیشنهادها
 5-1- مقدمه  95
 5-2- نتایج آمار توصیفی  96
 5-2-1- رتبه بندی گویه های فرهنگ سازمانی  97
 5-2-2- رتبه بندی گویه های منابع دانشی  97
 5-2-3- رتبه بندی گویه های تکنولوژی اطلاعات  97
 5-2-4- رتبه بندی گویه های حافظه سازمانی  97
 5-2-5 – توصیف متغیر وابسته تحقیق (استقرار مدیریت دانش)  98
 5-3- نتایج مطالعات هبستگی  98
 5-4-1- تفاوت بین میانگین دانش و میانگین نگرش کارشناسان  99
 5-4-2- تحلیل رگرسیون عوامل موثر بر استقرار سیستم مدیریت دانش در بانک کشاورزی  99
 5-5- پیشنهادها  100

 

 

منابع  و مأخذ  
منابع فارسی:  
منابع انگلیسی:  

 

 

ضمائم و پیوست ها  
ضمیمه الف: پرسشنامه تحقیق  

 

 

 

فهرست جدول ها
جدول(۲-۱) کاربرد انواع دانش در ساختارهای پنج گانه مینتزبرگ (جورنا، ۲۰۰۱)  18
جدول (۲-۲) عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش  35
جدول (۲-۳) مدل SECL تعامل دانش نهفته و صریح نوناکا  40
جدول(۲-۴) چارچوب نظری تحقیق  63
جدول(۳-۱) تعداد مدیران، کارشناسان و کمک کارشناسان شاغل در بانک کشاورزی استان قم(جامعه آماری تحقیق).  72
جدول(۳-۲) ببخش های مربوط به قسمت اول و دوم پرسشنامه  72
جدول (۳-۳) مقدار آلفای کرونباخ برای قسمت های مختلف پرسشنامه  73
جدول (۱-۴) توزیع فراوانی گروه‌های سنی نمونه موردمطالعه ۷۸
جدول (۲-۴) توزیع فراوانی نمونه مورد مطالعه برحسب جنس  79
جدول (۳-۴) توزیع فراوانی نمونه مورد مطالعه برحسب سطح تحصیلات  79
جدول(۴-۴) توزیع فراوانی نمونه موردمطالعه برحسب سابقه خدمت پاسخگویان  80
جدول (۵-۴) توزیع فراوانی نمونه مورد مطالعه برحسب سمت شغلی پاسخگویان  80

جدول(۶-۴) رتبه بندی گویه های فرهنگ سازمانی مؤثر بر استقرار مدیریت دانش  81

جدول (۷-۴) رتبه بندی عوامل گویه های منابع دانشی تأثیر گذار بر استقرار مدیریت دانش  82
جدول (۸-۴) رتبه بندی رتبه بندی گویه های تکنولوژی اطلاعات تأثیر گذار بر استقرار مدیریت دانش  84
جدول(۹-۴) رتبه بندی گویه های حافظه سازمانی تأثیر گذار بر استقرار مدیریت دانش  86
جدول (۱۰-۴)توزیع فراوانی نمونه مورد مطالعه برحسب میزان استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی  87

جدول (۱۱-۴) استقرار موفق سیستم مدیریت دانش در بانک کشاورزی بر حسب جنسیت کارکنان  88

جدول (۱۲-۴) مقایسه میانگین بین استقرار موفق سیستم مدیریت دانش در بانک کشاورزی در رابطه بر حسب سن کارکنان  89
جدول (۱۳-۴) مقایسه میانگین استقرار موفق سیستم مدیریت دانش در بانک کشاورزی در رابطه با سابقه خدمت  89
جدول (۱۴-۴) مقایسه میانگین استقرار موفق سیستم مدیریت دانش در بانک کشاورزی در رابطه با سطح تحصیلات  90
جدول (۱۵-۴) همبستگی متغیر های تحقیق با متغیر وابسته استقرار موفق سیستم مدیریت دانش  92
جدول (۱۶-۴) ویژگی های مدل رگرسیونی، عوامل موثر بر استقرار موفق سیستم مدیریت دانش  92
جدول (۱۷-۴) ضرایب مدل رگرسیونی، عوامل موثر بر استقرار موفق سیستم مدیریت دانش در بانک کشاورزی  93


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: