مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پایان نامه استقرار مدیریت دانش در نیروهای مسلح

پایان نامه استقرار مدیریت دانش در نیروهای مسلح

این پایان نامه استقرار مدیریت دانش در نیروهای مسلح و با عنوان بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و پیاده سازی نظام مدیریت ‌دانش در ستاد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا) می باشد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۷۸
حجم ۶۴۶ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

این پایان نامه استقرار مدیریت دانش در نیروهای مسلح و با عنوان بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و پیاده سازی نظام مدیریت ‌دانش در ستاد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا) می باشد.در خصوص تاثیراتی که رهبری و الگوهای ارتباطی به‌عنوان مؤلفه‌های فرهنگ سازمانی بر به‌کارگیری مدیریت دانش خواهند گذاشت و از آنجایی که میزان میانگین سوال‌های مرتبط با این شاخص‌ها بیش‌تر از حد انتظار بوده و هم چنین یک رابطه مثبت بین رهبری و الگوهای ارتباطی با به‌کارگیری مدیریت دانش وجود دارد، به منظور افزایش به‌کارگیری مدیریت دانش در بین کارکنان، باید مدیرانی توانمند وجود داشته که همواره زمانی را برای زیردستان اختصاص داده تا به مشکلات آن‌ها گوش فرادهند. زیرا این‌کار باعث به‌وجود آمدن یک اطمینانی در بین کارکنان می‌شود و آن‌ها این حس را پیدا می‌کنند که مدیریت و  مقام‌های بالاتر همواره پشتیبان آن‌ها هستند.

 

 

 

 

 

در خصوص تاثیراتی که کنترل به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های فرهنگ سازمانی بر به‌کارگیری مدیریت دانش خواهد گذاشت و از آنجایی که میزان میانگین سوال‌های مرتبط با این شاخص‌ها بیش‌تر از حد انتظار بوده و هم چنین یک رابطه مثبت بین کنترل با به‌کارگیری مدیریت دانش وجود دارد، باید به این نکته توجه کرد که نمودار کنترل یک نمودار (U) شکل می‌باشد. این بدان معنی است که کنترل یک حد مشخصی دارد و همانطور که عدم کنترل و نظارت می‌تواند اثرات مخربی بر کار یگان بگذارد، وجود کنترل شدید نیز می‌توان کارها را مختل نموده و باعث عدم انجام صحیح و به‌موقع کارها شود. به همین منظور باید همواره کنترل در سازمان در حدی باشد که به انجام امور کارها در سازمان اثر منفی نگذارد. یکی از راه‌هایی که می‌توان کنترل را کاهش داد، تفویض اختیار و واگذاری کارها به زیر دستان است که این خود باعث افزایش روحیه کارکنان می‌شود و این حس در آن‌ها به‌وجود می‌آید که در سازمان خود تاثیر گذار بوده و تمام توان خود را  به‌منظور هرچه بهتر کار و فعالیت مورد نظر انجام می‌دهند.

 

 

 

 

 

 

در خصوص تاثیراتی که یکپارچگی به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های فرهنگ سازمانی بر به‌کارگیری مدیریت دانش خواهد گذاشت و از آنجایی که میزان میانگین سوال‌های مرتبط با این شاخص‌ها بیش‌تر از حد انتظار بوده و هم چنین یک رابطه مثبت بین کنترل با به‌کارگیری مدیریت دانش وجود دارد، به منظور افزایش به‌کارگیری مدیریت دانش در بین کارکنان، باید یکپارچگی و هماهنگی بین کارکنان به‌وجود آورد و این تنها از طریق برابری و عدم تفاوت در دیدگاه‌ها نسبت به کارکنان به‌وجود می‌آید. در واقع مدیران نباید ضوابط را بر روابط ترجیح داده و همواره باید براساس شایستگس‌های کارکنان آن‌ها را مورد تشویق و تنبیه قرار دهند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
فصل اول
کلیات تحقیق
۱-۱    مقدمه    3
۱-۲    بیان مسآله    4
۱-۳    اهداف تحقیق    9
۱-۴    سؤال تحقیق    9
۱-۵    چهارچوب نظری تحقیق    10
۱-۶    فرضیه‌های تحقیق    11
۱-۷    تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق    12
۱-۸    قلمرو تحقیق    13

 

 

 

فصل دوم
بخش اول
۲-۱ فرهنگ سازمانی
۲-۱-۱ مقدمه    16
۲-۱-۲ منشأ و چگونگی شکل‌گیری فرهنگ سازمانی    17
۲-۱-۳ تعریف مفهومی فرهنگ سازمانی    18
۲-۱-۴ انواع فرهنگ سازمانی    22
۲-۱-۵ ابعاد فرهنگ سازمانی    24
۲-۱-۶ مدل‌های فرهنگ سازمانی    27
۲-۱-۶-۱ فرهنگ سازمانی از دیدگاه هافستد    27
۲-۱-۶-۲ فرهنگ سازمانی از دیدگاه شاین    28
۲-۱-۶-۳ فرهنگ سازمانی از دیدگاه هرسی- بلانچارد    28
۲-۱-۶-۴ فرهنگ سازمانی از دیدگاه کویین    29
۲-۱-۶-۵ فرهنگ سازمانی از دیدگاه دنیسون    29
۲-۱-۷ عوامل سازمانی تأثیرگذار بر فرهنگ سازمانی    34
۲-۱-۸ مدیریت فرهنگ سازمانی    35
۲-۱-۹ فرهنگ در سازمان‌های قدرت‌مدار    37
۲-۱-۱۰ تحقیقات انجام شده در رابطه با فرهنگ سازمانی    39
بخش دوم
۲-۲ مدیریت دانش
۲-۲-۱ مقدمه    42
۲-۲-۲ تعاریف مفهوم داده، اطلاعات، دانش    43
۲-۲-۲-۱ مفهوم داده    43
۲-۲-۲-۲ مفهوم اطلاعات    44
۲-۲-۲-۳ مفهوم دانش    44
۲-۲-۳ طبقه‌بندی انواع دانش    45
۲-۲-۳-۱ دانش از نظر نوناکا    46
۲-۲-۳-۲ دانش از نظر جورنا    46
۲-۲-۳-۳ دانش از نظر ماشلوپ    47
۲-۲-۳-۴ دانش از نظر لیدنر    48
۲-۲-۴ عناصر و ویژگی‌های دانش    48
۲-۲-۴-۱ عناصر دانش    49
۲-۲-۴-۲ ویژگی‌های دانش    50
۲-۲-۵ دانش آفرینی در سازمان    53
۲-۲-۶ تعریف مفهومی مدیریت دانش    56
۲-۲-۷ منشأ و چگونگی شکل‌گیری مدیریت دانش    57
۲-۲-۸ اصول مدیریت دانش    61
۲-۲-۹ اهداف مدیریت دانش    63
۲-۲-۱۰ تئوری‌های مدیریت دانش    64
۲-۲-۱۰-۱ تئوری‌های مدیریت دانش جامع    64
۲-۲-۱۰-۲ تئوری‌های مدیریت دانش تیمی    66
۲-۲-۱۰-۳ تئوری‌های مدیریت دانش جامعه‌گرا    67
۲-۲-۱۱ مؤلفه‌های مدیریت دانش    68
۲-۲-۱۲ مدل‌های مدیریت دانش    69
۲-۲-۱۲-۱مدل بویست    71
۲-۲-۱۲-۲ مدل شش بعدی    72
۲-۲-۱۲-۳ مدل نوناکا    73
۲-۲-۱۲-۴ مدل رن جانسون    76
۲-۲-۱۴-۵ مدل استیوهالس    77
۲-۲-۱۳ موانع مدیریت دانش    79
۲-۲-۱۴ تحقیقات انجام شده در ارتباط با مدیریت دانش    82
۲-۲-۱۴-۱ پژوهش گلد    82
۲-۲-۱۴-۲ پژوهش موهرمان    83
۲-۲-۱۴-۳ پژوهش ریگانز و مک اویلی    84

بخش سوم
۲-۳ نیروی دریایی ج. ا. ا
۲-۳-۱ مقدمه    86
۲-۳-۲ نیروی دریایی ج. ا. ا    87

 

 

 

فصل سوم روش اجرای تحقیق
۳-۱ مقدمه    93
۳-۲ فرآیند اجرای تحقیق    93
۳-۳ روش تحقیق    94
۳-۴ جامعه آماری    94
۳-۵ نمونه آماری و روش نمونه‌گیری    95
۳-۶ روش گرداوری اطلاعات و تدوین پرسش‌نامه    95
۳-۷ روایی و پایایی    96
۳-۷-۱ اعتبار (روایی) ابزار    97
۳-۷-۲ قابلیت اعتماد (پایایی) ابزار    97 
۳-۸ روش تجزیه و تحلیل داده‌ها    98

 

 

 

فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده‌ها
۴-۱ مقدمه    102
۴-۲ توصیف متغیرهای تحقیق    102
۴-۲-۱ نوآوری و خطرپذیری    102
۴-۲-۲ رهبری    103
۴-۲-۳ یکپارچگی     104
۴-۲-۴ حمایت مدیران    105
۴-۲-۵ کنترل    106
۴-۲-۶ هویت سازمانی    107
۴-۲-۷ سیستم پاداش    108
۴-۲-۹ الگوهای ارتباطی    110
۴-۲-۱۰ مدیریت دانش    111
۴-۳ آزمون فرضیه‌های تحقیق    112
۴-۴ نتایج آزمون    113
۴-۵ نتایج فرضیات به ‌طور خلاصه    120

 

 

 

فصل پنجم
نتیجه‌گیری و پیشنهادات
۵-۱ مقدمه    122
۵-۲ نتایج و خلاصه آمار توصیفی    122
۵-۲-۱ خلاقیت فردی کارکنان    122
۵-۲-۲ حمایت مدیران    122
۵-۲-۳ هویت سازمانی    122
۵-۲-۴ سازش با پدیده تعارض    123
۵-۲-۵ سیستم پاداش     123-    
    5-2-6 سبک رهبری    123
۵-۲-۷ سیستم کنترل     123
۵-۲-۸ خطرپذیری     123
۵-۲-۹ یکپارچگی    124
۵-۲-۱۰ الگوهای ارتباطی    124
۵-۳ نتایج و خلاصه آمار استنباطی    124
۵-۳-۱ نتایج آزمون فرضیه اول    124
۵-۳-۲ نتایج آزمون فرضیه دوم    124
۵-۳-۳ نتایج آزمون فرضیه سوم    124
۵-۳-۴ نتایج آزمون فرضیه چهارم    125
۵-۳-۵ نتایج آزمون فرضیه پنجم    125
۵-۳-۶ نتایج آزمون فرضیه ششم    125
۵-۳-۷ نتایج آزمون فرضیه هفتم    125
۵-۳-۸ نتایج آزمون فرضیه هشتم    126
۵-۳-۹ نتایج آزمون فرضیه نهم    126
۵-۳-۱۰ نتایج آزمون فرضیه دهم    126
۵-۴ پیشنهادات تحقیق    127
۵-۴-۱ پیشنهاداتی مبتنی بر نتایج آزمون فرضیه‌ها    127
۵-۴-۲ پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده    130
ضمایم   131
منابع

 

 

 

 

نمودارها
۴-۲-۱ نمودار نوآوری و خطرپذیری در فرهنگ سازمانی    102
۴-۲-۲ نمودار رهبری در فرهنگ سازمانی    103
۴-۲-۳ نمودار یکپارچگی در فرهنگ سازمانی    104
۴-۲-۴ نمودار حمایت مدیران در فرهنگ سازمانی     105
۴-۲-۵نمودار کنترل در فرهنگ سازمانی    106
۴-۲-۶ نمودار هویت در فرهنگ سازمانی    107
۴-۲-۷ نمودار سیستم پاداش در فرهنگ سازمانی    108
۴-۲-۸ نمودار پذیرش تضاد در فرهنگ سازمانی    109
۴-۲-۹ نمودار الگوهای ارتباطی در فرهنگ سازمانی    110
۴-۲-۱۰ نمودار مدیریت دانش    111

 

 

 

جداول
۲-۱-۱ عوامل و ابعاد شکل دهنده‌ی فرهنگ سازمانی    25
۲-۱-۲ فرهنگ از دیدگاه هرسی و بلانچارد    28
۲-۱-۳ فرهنگ از دیدگاه کویین    29
۲-۱-۴ مقایسه‌ی تطبیقی مدل‌ها و الگوهای ارتباطی    34
۲-۲-۱ انواع مختلف دانش در ساختارهای ۵گانه مینزبرگ    47
۲-۲-۲ مؤلفه‌های مدیریت دانش از نگاه صاحب‌نظران    69
۲-۲-۳ تعامل دانش نهفته و صریح    74
۲-۲-۴ مدل مدیریت دانش با توجه به ساختار کار    76
۳-۱ نحوه‌ی امتیاز بندی طیف لیکرت    96
۳-۲ جدول ضرایب آلفای کرونباخ    98
۴-۲-۱ جدول فراوانی نوآوری و خطرپذیری    102
۴-۲-۲ جدول فراوانی رهبری    103
۴-۲-۳ جدول فراوانی یکپارچگی (ادغام)    104
۴-۲-۴ جدول فراوانی حمایت مدیران    105
۴-۲-۵جدول فراوانی کنترل    106
۴-۲-۶ جدول فراوانی هویت سازمانی    107
۴-۲-۷ جدول فراوانی سیستم پاداش    108
۴-۲-۸ جدول فراوانی پذیرش تضاد    109
۴-۲-۹ جدول فراوانی الگوهای ارتباطی    110
۴-۲-۱۰ جدول فراوانی مدیریت دانش    111
۴-۴-۱جدول همبستگی بین نوآوری و مدیریت دانش    113
۴-۴-۲ جدول همبستگی بین حمایت مدیران و مدیریت دانش    114
۴-۴-۳ جدول همبستگی بین هویت سازمانی و مدیریت دانش    114
۴-۴-۴ جدول همبستگی بین پذیرش تضاد و مدیریت دانش    115
۴-۴-۵ جدول همبستگی بین سیستم پاداش و مدیریت دانش    116
۴-۴-۶ جدول همبستگی بین رهبری و مدیریت دانش    117
۴-۴-۷ جدول همبستگی بین کنترل و مدیریت دانش    117
۴-۴-۸ جدول همبستگی بین یکپارچگی و مدیریت دانش    118
۴-۴-۹ جدول همبستگی بین الگوهای ارتباطی و مدیریت دانش    119
۴-۴-۱۰ جدول همبستگی بین الگوهای ارتباطی و مدیریت دانش    119
۴-۵-۱ اعلام نتایج فرضیات به اختصار    120

 

 

 

اشکال
۱-۱ اثر اطلاعات و دانش بر تصمیم‌گیری    4
۲-۱-۱ منبع و منشأ فرهنگ سازمانی    17
۲-۱-۲ پرده‌های فرهنگ از دیدگاه شاین    21
۲-۱-۳ فرایند مدیریت فرهنگ سازمانی    36
۲-۲-۱ تئوری مدیریت دانش جامعه‌نگر    67
۲-۲-۲ مدل عمومی دانش در سازمان    70
۲-۲-۳ مدل بویست    71
۲-۲-۴ مدل شش‌بعدی مدیریت دانش    72
۲-۲-۵ چارچوب مفهومی فرایند ایجاد دانش    73
۲-۲-۶ مدل مبتنی برفرایندهای دانش    78
۴-۱ مدل در حالت T-VALUE    112


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: