مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پایان نامه تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی

پایان نامه تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی

پایان نامه تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی با هدف چگونگی اثر گذاری مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی بوده است

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۲۸
حجم ۴۲۹ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

پایان نامه تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی با هدف چگونگی اثر گذاری مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی بوده است. در واقع پایان نامه می خواهد به بررسی تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد نوآورانه کارکنان دفتر مرکزی بانک مهر اقتصاد بپردازد.بقا و حیات سازمان ها وابسته به انعطاف پذیری آنها در محیط متغیر امروزی است. نوآوری یکی از عواملی است که به سازمان ها کمک می کند تا واکنش لازم را در برابر تغییرات محیطی نشان دهند. بانک ها به عنوان موسسات اقتصادی همواره به دنبال نوآوری در ارائه محصولات و خدمات می باشند و در این راه، مدیریت دانش یکی از مهمترین ابزار نوآوری و در نتیجه موفقیت و رشد بانک ها محسوب می شود. 

 

 

در این پژوهش ابتدا مفاهیم مرتبط با مدیریت دانش و عملکرد نوآورانه مرور شد. سپس با انجام یک تحقیق میدانی و کمک گرفتن از نتایج آن تاثیر مدیریت دانش بر عوامل مختلف عملکرد نوآورانه مورد بررسی قرار گرفت. بانک مهر اقتصاد به عنوان مطالعه موردی در نظر گرفته شده است. جمعیت آماری مورد بررسی از بین مدیران و کارشناسان ارشد این بانک انتخاب شده اند.نتایج حاصله نشان داد مدیریت دانش بر عملکرد نوآورانه و عواملی چون نوآوری در محصول، نوآوری رفتاری و نوآوری استراتژیک تاثیر مثبت و معنی داری وجود دارد ولی مدیریت دانش بر نوآوری فرایندی تاثیر معنی داری وجود ندارد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
چکیده ۱
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه ۲
۱-۱- بیان مسئله ۳
۱-۲- اهمیت موضوع ۳
۱-۳- تعریف متغیرها ۳
۱-۴- اهداف تحقیق ۳
۱-۴-۱- هدف اصلی  4
۱-۴-۲- اهداف فرعی  4
۱-۵- سؤال های تحقیق ۴
۱-۶- فرضیه های تحقیق ۴
۱-۷- مدل مفهومی تحقیق ۹
۱-۸ قلمرو تحقیق ۹

 

 

فصل دوم: مروری بر تحقیقات انجام شده
مقدمه  10
۲-۱ دانش  11
۲-۱-۱ مفهوم دانش ۱۱
۲-۱-۲ روابط داده ها، اطلاعات و دانش  12
۲-۱-۳ ویژگیهای دانش  14
۲-۱-۴ هرم دانش  15
۲-۲ مدیریت دانش  16
۲-۲-۱ تعاریف مدیریت دانش  17
۲-۲-۲ ضرورت و اهمیت مدیریت دانش  18
۲-۳ عملکرد نوآورانه  23
۲-۳-۱ انواع نوآوری ۲۴
۲-۳-۲ مدل های نوآوری  30
۲-۳-۳ عوامل موثر بر شکل گیری نوآوری  32
۲-۴ پیشینه تحقیق ۳۵
۲-۵ مدل مفهومی تحقیق ۳۸

 

فصل سوم: روش تحقیق
مقدمه ۳۹
۳-۱ روش تحقیق ۴۰
۳-۲ فرضیه های تحقیق ۴۰
۳-۳ روش ها و منابع گردآوری داده ها ۴۱
۳-۴ جامعه آماری ۴۳
۳-۵ حجم نمونه و روش نمونه گیری ۴۳
۳-۶ ابزارهای گردآوری اطلاعات ۴۳
۳-۷ روایی (اعتبار) پرسشنامه ۴۵
۳-۸ پایایی (قابلیت اعتماد) پرسشنامه ۴۶
۳-۹ روش های آماری مورد استفاده بر تجزیه و تحلیل اطلاعات ۴۷
۳-۹-۱ آزمون کولموگروف- اسمیرنوف تک نمونه ای  47
۳-۹-۲ آزمون T تک نمونه ای ۴۸
۳-۹-۳ آزمون ضریب رگرسیون ۴۸

 

 

فصل چهارم: نتایج
۴-۱ آمار توصیفی ۵۰
۴-۱-۱ جنسیت ۵۱
۴-۱-۲  سطح تحصیلات ۵۲
۴-۱-۳ وضعیت تأهل ۵۳
۴-۱-۴ سن ۵۴
۴-۱-۵ سابقه ۵۵
۴-۱-۷ تجزیه وتحلیل داده ها ۵۶
۴-۲ آمار استنباطی ۵۷

 

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
مقدمه  72
۵-۱ نتایج حاصل از تحقیق ۷۳
۵-۲ بحث و تفسیر  73
۵-۲ پیشنهادات کاربردی ۷۵
۵-۳ پیشنهادات برای تحقیقات آتی ۷۵

 

فهرست منابع ۷۶
پیوست ها ۷۸
چکیده انگلیسی ۹۰

 

 

فهرست جداول
جدول ۴-۱- توزیع فراوانی نمونه بر حسب جنسیت ۵۱
جدول ۴-۲- توزیع فراوانی نمونه بر حسب تحصیلات ۵۲
جدول ۳-۴- توزیع فراوانی نمونه بر حسب وضعیت تأهل ۵۳
جدول ۴-۴-توزیع فراوانی نمونه بر حسب سن ۵۴
جدول ۴-۵- توزیع فراوانی نمونه بر حسب سابقه ۵۵
جدول۴-۷- خلاصه آمار توصیفی سؤالات نوآوری محصول ۵۶
جدول۴-۸- خلاصه آمار توصیفی سؤالات نوآوری رفتاری ۵۶
جدول۴-۹- خلاصه آمار توصیفی سؤالات ۴۲ و ۴۶ ۵۷
جدول۴-۱۰- خلاصه آمار توصیفی سؤالات ۴۳ و ۴۴ ۵۷
جدول ۴-۱۱- آزمون نرمال فرضیه اول ۵۸
جدول۴-۱۲-آزمونT عملکرد نوآورانه ۵۹
جدول۴-۱۳- آزمون ضریب همبستگی مدیریت دانش و عملکرد نوآورانه ۵۹
جدول ۴-۱۴-آزمون نرمال فرضیه دوم  60
جدول۴-۱۵-  آزمونT نوآوری در محصول ۶۰
جدول۴-۱۶-آزمون ضریب همبستگی مدیریت دانش و نوآوری در محصول ۶۱
جدول ۴-۱۷- آزمون نرمال فرضیه سوم  61
جدول۴-۱۸- آزمونT نوآوری رفتاری ۶۲
جدول ۴-۱۹- آزمون ضریب همبستگی مدیریت دانش و نوآوری رفتاری ۶۲
جدول ۴-۲۰- آزمون نرمال فرضیه چهارم  63
جدول ۴-۲۱- آزمونT نوآوری فرایندی ۶۴
جدول ۴-۲۲- آزمون ضریب همبستگی مدیریت دانش و نوآوری رفتاری ۶۴
جدول ۴-۲۳- آزمون نرمال فرضیه پنجم ۶۵
جدول ۴-۲۴-آزمونT نوآوری استراتژیک ۶۵
جدول ۴-۲۵- آزمون ضریب همبستگی مدیریت دانش و نوآوری استراتژیک ۶۵
جدول ۲۶-۴ آزمون نرمال فرضیه چهارم ۶۶
جدول ۲۷-۴ آزمونTنوآوری فرایندی ۶۷
جدول ۲۸-۴ خلاصه آماره های مربوط به برازش مدل مدیریت دانش و نوآوری فرایندی  67
جدول ۲۹-۴  نتایج تحلیل واریانس یکطرفه مدیریت دانش و نوآوری فرایندی ۶۸
جدول ۳۰-۴  ضرایب تأثیر رگرسیونی مدیریت دانش و نوآوری فرایندی ۶۸
جدول ۳۱-۴ آزمون نرمال فرضیه پنجم ۶۹
جدول ۳۲-۴ آزمونTنوآوری استراتژیک ۶۹
جدول ۳۳-۴  خلاصه آماره های مربوط به برازش مدل مدیریت دانش و نوآوری استراتژیک ۷۰
جدول ۳۴-۴  نتایج تحلیل واریانس یکطرفه مدیریت دانش و نوآوری استراتژیک ۷۰
جدول ۳۵-۴  ضرایب تأثیر رگرسیونی مدیریت دانش و نوآوری استراتژیک ۷۱
جدول ۵-۱ فرضیه ها و نتایج تحقیق ۷۳

 

 

 

فهرست نمودارها
نمودار ۴-۱-  نمودار فراوانی نمونه بر حسب جنسیت ۵۱
نمودار ۴-۲- نمودار فراوانی نمونه بر حسب تحصیلات ۵۲
نمودار ۴-۳-  نمودار فراوانی نمونه بر حسب وضعیت تأهل ۵۳
نمودار ۴-۴- نمودار فراوانی نمونه بر حسب سن ۵۴
نمودار ۵-۱ میانگین ابعاد نوآوری در بانک مهر اقتصاد ۵۵
نمودار ۴-۵- نمودار فراوانی نمونه بر حسب سابقه ۵۶

 

 

فهرست اشکال
شکل ۲-۱: روابط داده، اطلاعات و دانش ۱۳
شکل ۲-۲: تعامل داده، اطلاعات، دانش و تصمیم  13
شکل ۲-۳: هرم دانش  16
شکل ۲-۴: مدل مدیریت دانش در پژوهش مک کین و زک ۳۸


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: