مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پایان نامه رشته حسابداری بررسی مالی مجتمع صنعتی سیمان آبیك

دسته بندی :حسابداری مدیریت 28

پایان نامه رشته حسابداری بررسی مالی مجتمع صنعتی سیمان آبیك

دسته بندی حسابداری
فرمت فایل zip
حجم فایل 266 کیلو بایت
تعداد صفحات 174
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

تحقیق رشته حسابداری بررسی مالی مجتمع صنعتی سیمان آبیك

چكیده :

موضوع تحقیقی كه در پیش روی شماست حاصل بررسی سیستم خرید و انبارداری در مجتمع صنعتی سیمان آبیك می باشد كه هدف از انتخاب آن اولاً آشنایی با نحوه انجام عملیات خرید و سفارشات در یك مجتمع صنعتی و تولیدی و ثانیاً چگونگی عملیات نگهداری ، و سرویس دهی انبار در یك مجتمع صنعتی و تولیدی می باشد .

در طی بررسی سیستم خرید و انبارداری در مجتمع صنعتی سیمان آبیك تحقیقات با بهره گیری از روشهای متنوع از قبیل : مشاهده ، مصاحبه و كتابخانه انجام گرفت كه كمك شایانی به ما نمود در جهت شناخت عملیات خرید و تداركات توسط مسئولین و كارپردازان كه تلاش دارند خریدها به موقع و مناسب باشند و در حقیقت می كوشند اصول و موازین پنج گانه خرید رعایت شود . اطلاعات مفیدی نیز در زمینه انبار و انبارداری و عملیات نگهداری و سرویس دهی انبار بدست آمد كه ما را در نحوه ایجاد كدینگ و كنترل موجودی (انبار گردانی) بهینه دارای شناخت مناسبی نمود.

در طی انجام تحقیق فوق موانع و مشكلات اندكی بچشم آمد كه با توجه به همكاری صمیمانه كاركنان و مسئولین مجتمع صنعتی سیمان آبیك می توان از آن صرف نظر كرد . چرا كه منابع و امكانات و اطلاعات ارزنده ای را این عزیزان در اختیار بنده قرار دادند كه در ارائه پربارتر این تحقیق بسیار مفید بودند .

مقدمه :

گام نخست برای هر تحقیق انتخاب یك موضوع تحقیق می باشد كه به صورت یك فكر در ذهن محقق شكل می گیرد و بایستی موضوعی كه انتخاب می كنیم برایمان كم وبیش شناخته شده باشد به شكلی كه برایمان پیش زمینه ای ایجاد نماید تا بتوانیم در ادامه تحقیق راحت تر با موضوع ارتباط برقرار كنیم .

برای انتخاب موضوع بایستی شرایط و امكانات و اطلاعات پیرامون آن موضوع را سنجید تا مبادا به موانعی برخوردكنیم كه مانع از تكمیل شدن یك تحقیق مفید گردند . بایستی كوشید موضوع را به بهترین شكلی باز كرد و شرح داد تا آنكه بتواند یك مرجع مفید و مناسب برای آیندگان باشد . برای رسیدن به جوابهای خوب و سودمند از یك تحقیق بایستی روشهای تحقیق مناسب را در نظر گرفت و از منابع مطلوب برای تحقیق بهره گرفت .

تعریف موضوع تحقیق :

همه ما بارها به خرید رفته ایم و به تهیه احتیاجات خود پرداخته ایم زمانی ضرورت خرید را احساس می كنیم كه نیاز به یك قلم جنس خاص برای رفع مشكلی كه پیش آمده است داریم . سعی می كنیم ابتدا از نبود آن آگاه شویم و میزان نیاز را بسنجیم و سپس اقدام به خرید كنیم .

خرید كردن شرایطی را می طلبد حتی اگر برای رفع نیازهای عادی منزل و شخص صورت پذیرد ابتدا باید میزان نیاز كیفیت مناسب قیمت دلخواه و زمان مطلوب را بررسی كنیم ودر گام نهایی آن را از یك منبع مطمئن و قابل اطمینان خریداری نماییم .

در سیستم خرید و انبارداری در یك كارخانه بزرگ نیز همان اصول ابتدایی كه در هر خانه ای استفاده می شود به كار می رود مانند اینكه : بهترین منبع بهترین قیمت بهترین كیفیت بهترین كمیت بهترین زمان برای خرید كدام است ؟

البته روش كار در كارخانه های بزرگ پیچیده تر می باشند و به همان سادگی كه برای منزل خرید می كنیم اتفاق نمی افتد و به همین جهت نیاز به تحقیق و مطالعه دارد و باید بهترین روشها و فنون برای انجام این كار صورت بپذیرد در غیر این صورت از مجموعه كل سازمان نمی توان انتظار بهترین عملكرد را داشته باشیم .

مجتمع صنعتی سیمان آبیك در دو مرحله و در سالهای 1352 و 1357 مورد بهره برداری قرار گرفت و در كیلومتر 80 جاده تهران – قزوین واقع شده است و دارای ظرفیت تولید روزانه 7500 تن سیمان می باشد . مواد اولیه اصلی كارخانه مثل خاك ، آهك ، گچ از معادن داخل كشور تامین می گردد .

در این تحقیق سعی خواهیم نمود تا سیستم خرید و انبارداری مجتمع صنعتی سیمان آبیك را بررسی و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم ، یعنی با داشتن یك نگرش سیستمی به بخش خرید و انبارداری و در كل به سازمان بررسی كنیم و ببینیم در این سازمان رعایت اصول و موازین 5 گانه خرید ، سیستم سفارش كالا ، سیستم كدگذاری، كنترل موجودی انبارگردانی به چه شكلی انجام می پذیرد .

اهمیت و ارزش تحقیق :

برای آنكه دیدی وسیع نسبت به آنچه قصد انجام آنرا داریم پیداكنیم ، بایستی به تحقیق و مطالعه دست بزنیم ، همیشه مطالعه باعث روشنتر شدن موضوع می شود و انجام آنرا باسهولت بیشتری امكان پذیر می كند . ما باانجام یك تحقیق ساده و مفید خواهیم دانست در كجا قرار گرفته ایم ، امكاناتما چیست ، به چه چیزهائی نیاز داریم ، چه اقداماتی باید انجام دهیم … و راهكارهای مناسب را در نظر خواهیم گرفت .

تحقیق مفید و ارزشمند بالطبع نتایج عالی و سودمندی در پی خواهد داشت و ارزش تحقیق و اهمیت آن زمانی خواهد بود كه گره از كاری بازگشاید و علمی و واقع گرایانه باشد و منجر به سودآوری
و بهره وری گردد .

در چارچوب موضوع خرید و انبارداری همواره نیازمند تحقیق و مطالعه و آگاهی از شرایط موجود و تحولات احتمالی هستیم . هنگام خرید نیازمند آن هستیم كه به شناسایی منبع مناسب كیفیت و كمیت مناسب قیمت مناسب ، زمان مناسب بپردازیم . شناسایی تمام این موارد مستلزم تحقیق و مطالعه است . انباردار همیشه باید از موجودی انبار آگاه باشد و اطلاع دقیقی را در اختیار مسولین مربوطه در خط تولید و واحد تداركات خرید قرار دهد .

با نگاهی به فعالیتهای صنعتی و روند این فعالیت در سازمانها پی می بریم كه همه آنها با اتكا بر یك سری عوامل اساسی و عمده همچون تكنولوژی سرمایه مواد اولیه نیروی انسانی سعی در افزایش میزان سود آوری خود دارند . در همین رابطه وظیفه اصلی مدیریت نیز ایجاد بهترین تركیب از این عوامل است . عدم تهیه مواد اولیه لازم در زمان مورد نیاز به میزان مطلوب و كیفیت و قیمت مناسب منجر به كاهش چشمگیر سود دهی در صنعت می گردد . چرا كه نتیجه آن افزایش قیمت تمام شده محصول نهایی تولید شده است بنا بر این بیشترین تاثیر و اهمیت خرید زمانی است كه با شرایط پنجگانه انجام شود

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: