مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پایان نامه کارشناسی بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران

دسته بندی :کامپیوتر مدیریت 21

پایان نامه کارشناسی بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران

دسته بندی کامپیوتر
فرمت فایل doc
حجم فایل 476 کیلو بایت
تعداد صفحات 145
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

1-1- مقدمه 2

1-2- بیان مساله: 3

1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق 7

1-4- تحقیقات انجام گرفته شده 9

1-5-‌ اهداف تحقیق: 10

1-6- فرضیه تحقیق : 11

1-7- متغییر های تحقیق: 11

1-8- قلمرو تحقیق : 12

1-9- تعاریف علمی واژه ها 12

1-10- تعاریف واژگان 14

فصل دوم- ادبیات تحقیق

2-1- مقدمه 17

2-2- اهمیت ارتباطات 18

2-3 – تعاریف ارتباطات 20

2-4 – فرآیند ارتباط 22

2-5 – منبع 22

2-6 – رمزگذاری 22

2-7- وسیله 23

2-8- رمزگشایی 23

2-9- دریافت کننده 23

2-10- بازخورد 24

2-11- مسیر ارتباطات 24

2-12- ارتباطات عمودی 24

2-13- ارتباطات در سطح افقی 25

2-14- مدل ارتباطات 26

2-15- اصول ارتباطات 29

2-16- ارتباطات سازمانی از دیدگاه مکاتب مختلف مدیریت 30

2-17- دیدگاه کلاسیک‌ها در مورد ارتباطات 30

2-18- نظریه نئوکلاسیک‌ها و ارتباطات 31

2-19- دیدگاه سیستمی در مورد ارتباطات 32

2-20- دیدگاه اقتضایی و ارتباطات 32

2-21- دیدگاه مراوده‌ای یا تعاملی در مورد ارتباطات32

2-22- اثربخشی در ارتباطات میان فردی 33

2-23- ویژگی‌های اثربخشی 33

2-23-1- گشودگی 33

2-23-2- همدلی 34

2-23-3- حمایتگری 35

2-23-4- مثبت گرایی 35

2-23-5- تساوی 36

2-23-6- همانندی «تشابه با هم» و «تخالف با هم36

2-24- اهمیت قدرت 372-25- تعاریف قدرت 382-26- قدرت در سطوح مختلف سازمان 39

2-27- قدرت در سطح عمودی 39

2-28- منابع قدرت مدیران رده‌ی عالی سازمان39

2-28-1- پست یا مقام رسمی402-28-2- منابع 402-28-3- شیوه كنترل اطلاعات و تعیین محدوده‌ی تصمیم‌گیری 412-28-4- قرار گرفتن در كانون شبكه 41

2-29- منابع قدرت مدیران رده میانی سازمان41

2-30- منابع قدرت مدیران رده‌ی پایین سازمان42

2-31- قدرت در سطح افقی 43

2-32- روابط قدرت 442-33- رابطه صف و ستاد 442-34- تشكیل دسته‌ها و ائتلاف 452-35- منابع قدرت بر اساس پژوهش‌های فرنچ و راون 462-36- انواع رویكردها به قدرت 472-36-1- راسل و قدرت 472-36 -2- هیكس، گولت و قدرت 482-37- پژوهش‌های پیرامون ارتباطات سازمانی50

2-37-1- پژوهش‌‌های انجام شده در داخل كشور 50

2-37-2- پژوهش‌های انجام شده در خارج از كشور 52

2-38 -1- پژوهش‌های انجام شده در داخل كشور 54

نتیجه گیری کلی 62

فصل سوم روش شناسی تحقیق

3-1- مقدمه 65

3-2- جامعه آماری 65

3-3- نمونه جامعه آماری 65

3-4- ابزار جمع آوری اطلاعات 66

3-5- پرسشنامه 66

3-5-1- پرسشنامه اثربخشی ارتباطات سازمانی 66

3-5-2- پرسشنامه منابع قدرت (( شرایخیم و هینکن)) 67

3- 6- تعیین روایی و اعتبار پرسشنامه 68

3-6-1- روائی 69

3-6-2- اعتبار 69

3-7- روش و طرح نمونه‌برداری 71

3-8 – حجم نمونه 71

3-9 – طرح پژوهش و روشهای تجزیه و تحلیل داده‌ها (توصیفی و استنباطی) 73

فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده ها

4-1- مقدمه 75

4-2- تبدیلهای انجام شده بر روی متغیرها جهت تغییر مقیاس76

4-3- بیان توصیف داده‌ها 77

4-3-1- توصیف مولفه های منابع قدرت77

4-4- توصیف منابع قدرت بر حسب قدرت غالب مدیران 80

4-5- توصیف مؤلفه‌های اثربخشی ارتباطات سازمانی 86

4-6 – توصیف سایر داده‌ها 94

4-7 – تجزیه و تحلیل داده‌ها (بررسی فرضیات97

چکیده:

پژوهش حاضر به بررسی ارتباط بین منابع قدرت مدیران و اثربخشی ارتباطات سازمانی می‌پردازد. هدف،‌ بررسی رابطه بین هر یک از منابع قدرت مدیران بر حسب رده‌بندی فرنچ و راون،‌ شامل: منابع قدرت تخصصی، مرجعیت، پاداش، مشروع و اجبار با اثربخشی ارتباطات سازمانی، سنوات خدمت مدیران و سابقه مدیریت آنان می‌باشد. همچنین برآنیم تا تفاوت بین منابع مختلف قدرت مدیران را بر حسب تخصص مدیریت و تخصص غیرمدیریت بررسی نماییم.

پژوهش حاضر از دسته پژوهشهای کاربردی و از نوع تحقیق توصیفی (غیر آزمایشی) است و در تقسیمات تحقیقات توصیفی از نوع روش تحقیق همبستگی دو متغیری می‌باشد.

جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه مدیران و کارکنان آموزش و پرورش پارس آباد می‌باشد. لازم به ذکر است که تعداد جامعه آماری مدیران، تعداد 27 نفر و تعداد کارکنان، تعداد 59 نفر می‌باشد. از جامعه آماری مدیران، تعداد 22 مدیر به روش تصادفی ساده و با کمک جدول اعداد تصادفی و نیز از جامعه آماری کارکنان، کلیه کارکنان تحت نظر مدیران منتخب به روش تمام شماری انتخاب شدند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: