مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان راههای پرورش خلاقیت در دانش آموزان دوره راهنمایی شهر تهران

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان راههای پرورش خلاقیت در دانش آموزان دوره راهنمایی شهر تهران

تحقیق انجام شده در رابطه با راههای پرورش خلاقیت در دانش آموزان دوره راهنمایی شهر تهران می باشد که با توجه به این مطلب بیان مساله اینکه از چه راهها وشیوه هایی قوه خلاقییت و ابتکار دانش آموزان دوره راهنمایی را رشد و تقویت نماییم

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۹۰
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان راههای پرورش خلاقیت در دانش آموزان دوره راهنمایی شهر تهران

 
چکیده تحقیق: 
تحقیق انجام شده در رابطه با راههای پرورش خلاقیت در دانش آموزان دوره راهنمایی شهر تهران می باشد که با توجه به این مطلب بیان مساله اینکه از چه راهها وشیوه هایی قوه خلاقییت و ابتکار دانش آموزان دوره راهنمایی را رشد و تقویت نماییم.با توجه به ضرورت و اهمیت موضوع مورد تحقیق یعنی راههای پرورش خلاقیت در دانش آموزان و نقش مهم و حیاتی آن در آموزش و پرورش به ویژه در مدارس لازم است که این موضوع مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد. 
 
لذا در این راستا برای این تحقیق سوالات زیر مطرح گردیده است. 
۱) مدیران و معلمان به چه میزان در رشد و پرورش قوه خلاقیت دانش آموزان می توانند تاثیرگذار باشند. 
۲) انجام فعالیت های گروهی (پژوهی _ ورزشی, …. ) تا چه حد در رشد و تقویت قوه خلاقیت دانش آموزان موثر است؟ 
۳) چه عواملی مانع رشد و پرورش قوه خلاقیت و ابتکار در دانش آموزان می باشند؟ 
۴) چه تفاوتی میان دانش آموزان خلاق در مقایسه با سایر دانش آموزان مشاهده می شود؟ 
 
 
کلمات کلیدی:

خلاقیت

راههای پرورش خلاقیت

خلاقیت در دانش آموزان دوره راهنمایی شهر تهران 

 
 
مقدمه:
مطالعات نشان داده است که بشر اصولاً بکارگیری روشهای خلاق را در یادگیری ترجیح می دهد, روشهایی نظیر کاوش, لمس کردن, پرسش, آزمایش, دنبال مجهول رفتن و نظریه دادن, معلمین برخلاف متعلمین اغلب طرفدار دیکته کردن دانش و اطلاعات هستند. تحقیقات نشان داده است که بسیاری از مطالب درسی, اگر نگوئیم همه آنها_ با روشهای خلاق بسیار با صرفه تر و موثرتر از روشهای دیکته کردن آموخته می شوند. علاوه بر آن بسیاری از افراد واکنشی بسیار قوی نسبت به یادگیری خلاق از خود نشان مید هند. آنها در روشهایی که این امکان و اجازه را می دهد و از آنها می خواهد که خود دنبال مجهول و کشف پاسخ بروند, میزان یاد گیری بسیار بالا و در روشهایی که اطلاعات به آنها دیکته می شود, سرعت و میزان یادگیری بسیار پایینی داشته اند. 
یادگیری از طریق بکارگیری استعدادهای خلاق,عموماً به شکلهای درک مسئله, یا نواقص, حدس زدن و ساختن فرضیه درباره راه حل آن, آزمایش کردن این حدسیات, تجدید نظر و اصلاح حدسیات و استخراج نتایج آزمایش بروز می کند. در این فرآیند, یکی از غرایز قوی بشری نقش مهمی بر عهده می گیرد و آن تنشی است که بشر در مقابل یک مجهول یا غیر حقیقت احساس می کند, او سعی دارد به صورتی خود را از این تنش آزاد سازد, این انگیزه او را وادار به پرسیدن, حدس زدن و پی گیری مطلب می نماید. حتی پس از حدس زدن, تردید درباره صحت حدس هنوز باعث نارضایتی اوست. 
 
 
 
 
فهرست مطالب
 
چکیده تحقیق
فصل اول
مقدمه
بیان مساله: 
اهداف پژوهش:
سئوالات تحقیق: 
اهمیت و ضرورت تحقیق:
تعاریف عملیاتی متغیرها:  
شیوه های پرورش خلاقیت:
 
فصل دوم
مقدمه
تعریف و توصیف خلاقیت

چه عواملی در پرورش خلاقیت دانش آموزان می توانند موثر باشند؟ 

نقش مدیران و معلمان در پرورش خلاقیت دانش آموزان

دیدگاههای خلاقیت

۱)    دیدگاه محصول نهایی رفتار خلاق
۲)    دیدگاه تجزیه و تحلیل رفتار خلاق: 
۳)    دیدگاه ویژگی های شخصیتی و رفتار خلاق:
۴)    دیدگاه محیط و رفتار خلاق 
ویژگی های افراد خلاق
موانع خلاقیت و نو آوری
موانع فردی خلاقیت
موانع اجتماعی خلاقیت
_ موانع سازمانی خلاقیت
 
فصل سوم
روش پژوهش
جامعه آماری و حجم نمونه: 
ابزار گردآوری اطلاعات: 
روش آماری 
 
فصل چهارم 
نتایج
 
فصل پنجم:
بحث و نتیجه گیری
محدودیت ها
پیشنهادات: 
منابع ومأخذ


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: