مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پرسشنامه تاب آوری کونور و دیویدسون ۲۰۰۳ با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه تاب آوری کونور و دیویدسون ۲۰۰۳ با نمره گذاری، روایی و پایایی

دانلود پرسشنامه تاب آوری کونور و دیویدسون ۲۰۰۳ با نمره گذاری، روایی و پایایی و بررسی مولفه های آن

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۶
حجم ۱۳۴ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

تفسیر و تحلیل پرسشنامه تاب آوری کونور و دیویدسون ۲۰۰۳

این پرسش‌نامه را کونور و دیویدسون (٢٠٠۳) با مرور منابع پژوهشی ١٩٩١-۱۹۷۹ در حوزه تاب‌آوری تهیه کردند. بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی این مقیاس در شش گروه، جمعیت عمومی، مراجعه کنندگان به بخش مراقبت‌های اولیه، بیماران سرپایی روان‌پزشکی، بیماران با مشکل اختلال اضطراب فراگیر، و دو گروه از بیماران استرس پس از سانحه انجام شده است. تهیه‌ کنندگان این مقیاس بر این باورند که این پرسش‌نامه به خوبی قادر به تفکیک افراد تاب‌آور از غیر تاب‌آور در گرووه‌های بالینی و غیر بالینی بوده، و می‌تواند در موقعیت‌های پژوهشی و بالینی مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

 

 

نمره گذاری پرسشنامه تاب آوری کونور و دیویدسون ۲۰۰۳

پرسش‌نامه‌ی تاب‌آوری کونور و دیویدسون ۲۵ عبارت دارد که در یک مقیاس لیکرتی بین صفر (کاملأ نادرست) تا پنج (همیشه درست) نمره گذاری می‌شود.طیف نمرات آزمون بین ۰ تا ۱۰۰ قرار دارد.نمرات بالاتر بیانگر تاب‌آوری بیشتر آزمودنی است(کونور و دیویدسون،۲۰۰۳).

 

 

 

 

 

پایایی و روایی پرسشنامه تاب آوری کانر و دیویدسون

ویژگی های روان‌سنجی 
اعتبار خارجی: نمرات مقیاس تاب‌آوری کونور و دیویدسون با نمرات مقیاس سرسختی کوباسا  همبستگی مثبت معنادار و با نمرات مقیاس استرس ادراک شده ومقیاس آسیب‌پذیری نسبت به استرس شیهان همبستگی منفی معناداری داشتند،که این نتایج حاکی از اعتبار همزمان این مقیاس است.
اعتبار افتراقی:نمرات پایایی خارجی: کونور و دیویدسون ضریب آلفای کرونباخ مقیاس تاب‌آوری را ۸۹٪ گزارش کرده‌اند.همچنین ضریب پایایی حاصل از روش بازآزمایی در یک فاصله‌ی ۴ هفته‌ای۸۷ ٪ بوده است.
پایایی ایرانی: این مقیاس در ایران توسط محمدی (۱۳۸۴) هنجاریابی شده است.وی برای تعیین پایایی مقیاس تاب‌آوری کونور و دیویدسون از روش آلفای کرونباخ بهره گرفته و ضریب پایایی ۸۹ ٪ گزارش کرده است.

 

 

 

 

مقیاس تاب‌آوری کونور و دیویدسون در هنگام شروع آزمایش و همچنین هنگام خاتمه با نمرات مقیاس تجربه ی جنسی آریزونا  همبستگی معناداری نداشت. این مطلب حاکی از اعتبار افتراقی آزمون است.

 

 

 

 

اعتبار ایرانی: برای تعیین روایی این مقیاس نخست همبستگی هر عبارت با نمره کل مقوله محاسبه و سپس از روش تحلیل عامل بهره گرفته شد. محاسبه همبستگی هر نمره با نمره کل به جز عبارت ۳، ضریب‌های بین ۴۱ ٪ تا ۶۴ ٪ را نشان داد.سپس عبارات مقیاس به روش مؤلفه های اصلی مورد تحلیل عاملی قرار گرفتند. پیش از استخراج عوامل بر پایه ی ماتریس همبستگی عبارات، دو شاخص KMO و آزمون کرویت بارتلت محاسبه شدند. مقدار KMO برابر ۸۷ ٪ و مقدار خی دو در آزمون بارتلت برابر۲۸/۵۵۵۶ بود که هر دو شاخص کفایت شواهد برای انجام تحلیل عامل را نشان دادند (کونور و دیویدسون،۲۰۰۳).

 

 

 

جدول (۳-۳) آزمون آلفای کرونباخ بر روی متغیر تاب‌آوری
متغیر    تعداد گویه    ضریب آلفا کرونباخ
تاب‌آوری    25    90٪

 

 

 

پرسشنامه مورد استفاده دیگر مربوط به پرسشنامه تاب‌آوری بوده که با توجه به جدول (۳-۳) مشاهده می کنیم ضریب آلفای به دست آمده برای تاب‌آوری ۹۰٪ بوده که این مقدار عالی است و سؤالات در حد عالی گویا بوده اند.
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: