مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پرسشنامه دانش مفهومی معلمان با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه دانش مفهومی معلمان با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه دانش مفهومی معلمان با نمره گذاری، تفسیر، روایی و پایایی، بررسی مولفه ها و خرده مقیاس ها، ۱۰ سوالی در قالب فایل ورد و با فرمت docx

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۵
حجم ۲۸ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه دانش مفهومی معلمان با نمره گذاری، تفسیر، روایی و پایایی، بررسی مولفه ها و خرده مقیاس ها، ۱۰ سوالی در قالب فایل ورد و با فرمت docx

 

 

 

تفسیر و نمره گذاری پرسشنامه دانش مفهومی معلمان :

پرسشنامه دانش مفهومی معلمان توسط محقق و استاد راهنما ساخته شد و ۱۰ ماده دارد. این ماده‌های محقق ساخته با راهنمایی استاد راهنما و سرکار خانم بحرینی، از معلمان با سابقه شهرستان اهواز، و سؤالات مقالات پژوهشی مرتبط با موضوع تحقیق انتخاب شده بودند.روش نمره‌گذاری بدین صورت بود که به هر جواب درست یک نمره تعلق می‌گرفت و به جواب نادرست نمره‌ای تعلق نمی‌گرفت بنابراین کمترین نمره ۰ و بیشترین نمره ۱۲ می‌باشد و محوریت اصلی سؤالات براساس دانش مفهومی معلمان ششم ابتدایی که در دو حیطۀ کلی بازنمایی‌های ریاضی و دانش دانش‌آموزان سازماندهی شد. در زمینۀ بازنمایی‌های ریاضی، روش‌های مختلف ارائۀ محتوا و مرتبط ساختن مبحث درسی با زندگی واقعی و در حوزۀ دانش دانش‌آموزان، آگاهی از پیش‌زمینه‌های ریاضی دانش‌آموزان، ایجاد پیوند بین دانش جدید و دانش قبلی مورد توجه قرار گرفت. 

 

 

 

پایایی و روایی پرسشنامه دانش مفهومی معلمان

     با توجه به این که ابزار استانداردی برای گردآوری داده‌ها دراختیار نبود، با استفاده از سؤالاتی که در مقاله‌های پژوهشی معتبر، پایان نامه‌ها و منابع مطالعاتی مرتبط با موضوع تحقیق مورد استفاده قرار گرفته بود و همچنین با توجه به نتایج مطالعه مقدماتی و تجربیات شخصی محقق و همکاری استاد راهنما، به تهیه این پرسشنامه‌ اقدام شد. پرسشنامه دانش مفهومی معلم در ابتدا شامل ۱۵ سؤال بود. به منظور تعیین روایی و پایایی پرسشنامه با استاد راهنمای مربوطه که درزمینه تحقیقات آموزش ریاضی از اطلاعات خوبی برخوردار بود و همچنین یک تن از معلمان نمونه شهرستان اهواز مشورت و تبادل نظر شد و روایی آن تعیین شد. با اعمال نظرات اصلاحی و جرح و تعدیل سؤالات، در مرحله نهایی ۱۰ سؤال برای پرسشنامه انتخاب و ۵ مورد آن حذف شد. این روش تعیین روایی برگرفته از بیابانگرد (۱۳۸۷) است که می‌نویسد: «سازنده آزمون برای آن که به یک ارزشیابی بیرونی از روایی محتوا دست یابد، باید از تعدادی از معلمان یا دیگر افراد خبره بخواهد که محتوای آزمون را به طور نظام‌مند بازبینی و ارتباط آن را با حیطه محتوایی مشخص شده ارزیابی کنند. اگر تمام این افراد توافق کنند که پرسش‌های آزمون حیطه محتوایی را به اندازه کافی منعکس می‌کند می‌توان گفت آزمون روایی محتوا دارد» (ص، ۳۳۷).

 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: