مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پرسشنامه دغدغه های شغلی بزرگسالان سوپر با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه دغدغه های شغلی بزرگسالان سوپر با نمره گذاری، روایی و پایایی

دانلود پرسشنامه دغدغه های شغلی بزرگسالان سوپر با نمره گذاری، روایی و پایایی

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۷
حجم ۳۳ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

تفسیر پرسشنامه دغدغه‌های شغلی بزرگسالان سوپر (CDI )

این پرسشنامه شامل ۶۱ سوال درباره دغدغه‌های  شغلی افراد است.  که به ترتیب مراحل رشد شغلی سوپر را در نظر داشته و طبق مراحل دغدغه‌های  فرد را در هر مرحله می‌سنجد و به نوعی جای افراد را در این مسیر مشخص می‌کند. به این ترتیب که ۱۵ سوال اول مربوط به مرحله کشف شغلی است که خود مشتمل بر سه زیر مرحله تبلور،  تشخیص و اجرا است و هر زیر مرحله شامل ۵ سوال می‌باشد.  15 سوال بعدی مربوط به مرحله مشغول کار شدن است که خود شامل سه زیر مرحله است که هر کدام ۵ سوال را شامل می‌شود این سه مرحله عبارتند از: تثبیت،  تحکیم  و پیشرفت. ۱۵ سوال سوم مربوط به مرحله بقا یا نگهداری شغل است که خود مشتمل بر سه زیر مرحله و برای هر زیر مرحله ۵ سوال است که این زیر مراحل شامل دستیابی،  بروز رسانی و نوآوری می‌باشند. مرحله آخر که ۱۵ سوال آخر پرسشنامه را در بر می‌گیرد، مرحله قطع همکاری است. که خود مشتمل بر سه زیر مرحله کاهش ساعات کاری،  طرح ریزی برای بازنشستگی و زندگی بازنشستگی است  که هر کدام ۵ سوال را شامل می‌شوند. سوال آخر که متفاوت از بقیه است تغییر شغلی را بررسی می‌کند.  60 سوال اول به این صورت است که فرد جمله را خوانده و دغدغه خود را در مورد موضوع مطرح شده در طیفی ۵ درجه ای از هیچ دغدغه  تا دغدغه خیلی زیاد درجه بندی می‌کند. اما در سوال آخر در طیفی ۵ درجه ای تغییر یا عدم تغییر در شغل خود را بازگو می‌کند.

 

 

 

 

 

شیوه نمره گذاری پرسشنامه دغدغه‌های شغلی بزرگسالان سوپر (CDI )

 برای نمره گذاری این پرسشنامه،  نمره هر سوال در وزن آن ضرب شده و سپس جمع وزنی هر مرحله و هر زیر مرحله جداگانه مشخص می‌شود و برای بدست آوردن میانگین هر زیر مرحله این جمع وزنی تقسیم بر عدد۵ می‌شودکه تعداد سوالات هر زیر مرحله است و برای بدست آوردن میانگین هر مرحله جمع وزنی تقسیم بر عدد ۱۵ می‌شود که تعداد سوالات هر مرحله است.  و سپس رتبه درصدی فرد در هر قسمت مشخص می‌شود که دغدغه‌های  فرد را با گروه همسال وی می‌سنجد.  و در نهایت تعداد سوالاتی در هر بخش و مرحله که پاسخ فرد به آنها نگرانی زیاد و خیلی زیاد است مشخص شده و نگرانی فرد را در این مراحل نشان می‌دهد. زمان لازم برای پرکردن پرسشنامه ۱۰ تا ۱۵ دقیقه است . 

 

 

 

جدول(۹-۳)  بخشهای مختلف پرسشنامه دغدغه‌های شغلی بزرگسالان

مرحله کشف شغلی ماده‌های ۱تا۱۵
تبلور    سوال ۱ تا ۵
مشخص سازی    سوال۶ تا ۱۰
اجرا    سوال ۱۱ تا ۱۵
مرحله ایجاد یا وارد کارشدن ماده‌های ۱۶ تا ۳۰
تثبیت    سوال ۱۶ تا ۲۰
تحکیم    سوال ۲۱ تا ۲۵
پیشرفت    سوال ۲۶ تا ۳۰
مرحله بقاء ماده‌های ۳۱ تا ۴۵
نگهداشتن    سوال ۳۱ تا ۳۵
بروز رسانی    سوال ۳۶ تا ۴۰
نوآوری    سوال ۴۱ تا ۴۵
مرحله قطع همکاری ماده‌های ۴۶ تا ۶۰
کاهش سرعت کار    سوال ۴۶ تا۵۰
طرح ریزی بازنشستگی    سوال ۵۱ تا ۵۵
زندگی بازنشستگی    سوال۵۶ تا ۶۰
تغییر شغلی سوال ۶۱

 

 

 

 

روایی و پایایی پرسشنامه دغدغه‌های شغلی بزرگسالان سوپر (CDI )

ویژگی‌های روان سنجی دغدغه‌های شغلی:
درفرم اولیه این پرسشنامه ضرایب آلفا  80/0 و ۹۰/۰ برای مرحله و زیرمرحله به دست آمد.  در فرم کنونی اطلاعات پایایی براساس ضرایب آلفا (همسانی درونی) هستند که فقط مقیاس قطع همکاری آلفای کمتر از ۸۱/۰ دارد اغلب ضرایب  مراحل فرعی ۸۰/۰ هستند و برای دیگر گروهها ۹۰/۰ است. سوپر (۱۹۸۸)در پژوهش خود بروی ۳۷۳ نفر ضرایب آلفای این پرسشنامه را از ۹۲/۰ تا ۹۳/۰ برای مراحل اصلی و از ۷۶/۰ تا ۹۵/۰ برای مراحل فرعی بدست آورد.  ضمنا در پژوهشی که هفت شایجانی (۱۳۸۸) بر روی معلمان سه دوره شهر اصفهان این پرسشنامه را هنجاریابی کرد ضریب پایایی مراحل و زیر مراحل پرسشنامه دغدغه های شغلی بزرگسالان از دو روش همسانی درونی سوالات و باز آزمایی ، بالا بدست آمده است و تمامی سوالات رابطه مثبتی با کل پرسشنامه دارشته اند . بنابراین تغییر یا اصلاح هیچ سوالی از پرسشنامه ضرورت نداشت.  ضریب پایایی نیز از ۶۹/۰ تا ۸۶/۰ بوده است . از دو پرسشنامه نگرانی انتخاب شغل و درماندگی انتخاب شغل برای بررسی روایی همزمان استفاده شد ضریب روایی همزمان با  هر دو مقیاس معنادار در سطح ۰۱/۰ می باشد. ، همچنین در این تحقیق پایایی این پرسشنامه به روش آلفای کرونباخ محاسبه شد که در جدول (۳-۷) نتایج آن آورده شده است.

 

 

 

جدول(۱۰-۳) نتایج آلفای کرونباخ مراحل و نمره کل پرسشنامه دغدغه های شغلی
    تعداد سوال    آلفای کرونباخ
کشف    15    795/0
ایجاد    15    76/0
بقا    15    76/0
قطع همکاری    15    764/0
نمره کل    60    749/0

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: