مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پرسشنامه سازگاری دانش آموزان دبیرستانی در ۳ حوزه آموزشی، عاطفی و اجتماعی

پرسشنامه سازگاری دانش آموزان دبیرستانی در ۳ حوزه آموزشی، عاطفی و اجتماعی

دانلود پرسشنامه سازگاری دانش آموزان دبیرستانی سینها و سینگ در ۳ حوزه آموزشی، عاطفی و اجتماعی با شیوه نمره گذاری، روایی و پایایی

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۸
حجم ۱۸ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

معرفی و تفسیر پرسشنامه ی سازگاری دانش آموزان دبیرستانی  (AISS)

این پرسشنامه که توسط سینها و سینگ در سال (۱۹۹۳) تدوین گردید (جازویندر و آنیل ، ۲۰۱۰). سپس توسط کرمی (۱۳۷۷) ترجمه و نگارش شد، دارای ۶۰ سؤال می باشد و به صورت بلی و خیر طراحی گردیده است. سؤالات این پرسشنامه، سازگاری دانش-آموزان را در ۳ حوزه  ی آموزشی، اجتماعی و عاطفی می سنجد. سؤالات (۶۰، ۵۷، ۵۴، ۵۱، ۴۸، ۴۵، ۴۳، ۳۹، ۳۶، ۳۳، ۳۰، ۲۷، ۲۴، ۲۱، ۱۸، ۱۵، ۱۲، ۹، ۶، ۳) حوزه ی آموزشی، سؤالات (۵۹، ۵۶، ۵۳، ۵۰، ۴۷، ۴۴، ۴۱، ۳۸، ۳۵، ۳۳، ۲۹، ۲۶، ۲۳، ۲۰، ۱۷، ۱۴، ۱۱، ۸، ۵، ۲) حوزه ی اجتماعی و سؤالات (۵۸، ۵۵، ۵۲، ۴۹، ۴۶، ۴۳، ۴۰، ۳۷، ۳۴، ۳۱، ۲۸، ۲۵، ۲۳، ۱۹، ۱۶، ۱۳، ۱۰، ۷، ۴، ۱) حوزه ی عاطفی را اندازه می گیرند که در این پژوهش فقط از سؤالاتی که حوزه اجتماعی را می سنجیدند، استفاده گردید. 

 

 

 

 

 

 

شیوه نمره گذاری پرسشنامه سازگاری دانش آموزان دبیرستانی سینها و سینگ

پرسشنامه  ی سازگاری دانش آموزان دبیرستانی در صدد آن است تا دانش آموزان دبیرستانی (گروه سنی ۱۴ تا ۱۸ ساله) با سازگاری خوب را از دانش آموزان با سازگاری ضعیف جدا سازد. نمره ی ۵ و پایین تر در این پرسشنامه سازگاری خیلی خوب، ۱۴-۶ خوب، ۲۲-۱۵ متوسط، ۳۱-۲۳ ضعیف و ۳۲ و بالاتر را نشان می دهند. در این پرسشنامه برای پاسخ-های نشانگر سازگاری در هر سه حوزه نمره ی ۰ و در غیر این صورت نمره ی ۱ منظور می گردد. برای درک بیشتر این موضوع جداولی  طراحی گردیده و در قسمت ضمائم آورده شده است. 

 

 

 

 

 

 

 

روایی و پایایی پرسشنامه سازگاری دانش آموزان دبیرستانی سینها و سینگ

 بنده پور (۱۳۸۷) روایی این پرسشنامه را از طریق تعیین همبستگی با فرم موازی (پرسشنامه ی شخصیتی کالیفرنیا) برابر با ۷۳/۰ گزارش کردند. رحمان پور، بهرامی و کریمی (۱۳۸۹)با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ بین ۸۲/۰ تا ۶۵/۰ به دست آوردند. همچنین روایی محتوایی این آزمون را ۲۰ نفر از متخصصان روان شناسی تأیید کرده اند (هاشمی نصرت آباد، اقبالی و محمود علیلو، ۱۳۸۸). زاهد، رجبی و امیدی (۱۳۹۱) پایایی این آزمون را به روش دو نیمه-کردن و بازآزمایی به ترتیب ۹۵/۰ و ۹۳/۰ گزارش کرده اند. فولادچنگ (۱۳۸۵) در پژوهش خود ضریب بازآزمایی و ضریب کودرریچاردسون را برای این پرسشنامه به ترتیب ۸۹/۰ و ۸۲/۰ بیان کرده است. خانخانی زاده و باقری (۱۳۹۱) پایایی خرده  مقیاس های سازگاری اجتماعی، عاطفی، آموزشی و کل به ترتیب ۹۲/۰، ۹۲/۰، ۹۶/۰ و ۹۴/۰ به دست آورده اند. در مطالعه ی حاضر پایایی این آزمون به روش دو نیمه کردن ۹۷/۰ به  دست آمد.
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: