مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پرسشنامه سبک های فرزند پروری

پرسشنامه سبک های فرزند پروری

دانلود پرسشنامه سبک‌های فرزندپروری

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۵
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

 
 
 

پرسشنامه سبک‌های فرزندپروری 

این ابزار جهت بررسی شیوه‌های فرزندپروری ساخته شده است وبر اساس نظریه بامریند (۱۹۹۱) از الگوی رفتاری سهل‌گیر، سلطه‌جو و اقتدارطلب اقتباس شده است که این پرسشنامه شامل ۳۰ ماده است که ۱۰ ماده آن به شیوه سهل‌گیر، ۱۰ ماده به شیوه مستبد و ۱۰ ماده دیگر به شیوه قاطع واطمینان‌بخش در امر پرورش فرزندان مربوط می‌شود. در این پرسشنامه والدین نظر خود را بر حسب مقیاس ۵ درجه‌ای لیکرت مشخص می‌کنند. 
نمره‌گذاری آزمون: ۱۰ ماده آن به شیوه سهل‌گیرانه (عبارت‌های شماره (۲۹، ۲۸، ۲۴، ۱۹، ۱۷، ۱۴، ۱۳، ۱۰، ۶،۱) و ۱۰ ماده آن به شیوه مستبد (عبارت‌های شماره (۳۰، ۲۷، ۲۳، ۲۲، ۲۰، ۱۵، ۱۱، ۸، ۵، ۴) مربوطه می‌شود. در مقابل هر عبارت ۵ ستون با عناوین کاملا موافقم، موافقم، تقریبا مخالم، مخالفم و کاملا مخالفم وجود دارد. نمره بالاتر نشان‌دهنده استفاده والدین از همان شیوه فرزندپروری می‌باشد .
 
اعتبار  و روایی  مقیاس: این پرسشنامه قبلا توسط اسفندیاری (۱۳۷۴) و رضایی (۱۳۷۵) و بیغم (۱۳۷۹) مورد استفاده قرار گرفته و این محققین روایی و اعتبار قابل قبولی رادر مورد آن گزارش داده‌اند. در پژوهشی که اسفندیاری انجام داد از ۱۰ نفر از صاحب  نظران روانشناسی و روانپزشکی خواست میزان اعتبار هر جمله از پرسشنامه را مشخص کنند نتیجه نشان داد که پرسشنامه دارای اعتبار صوری است وی برای تعیین روایی پرسشنامه از ۱۲ نفر از مادران جمعیت مورد مطالعه خواست تا پرسشنامه مذکور را تکمیل نمایند بعد از گذشت مدت یک هفته مجددا پرسشنامه توسط همان افراد تکمیل شد. میزان روایی برای شیوه سهل‌گیر ۶۹/. برای شیوه مستبد ۷۷/. وبرای شیوه قاطع و اطمینا‌بخش ۷۳/. به دست آمد. (اسفندیاری، ۱۳۷۴)
بوری   (1991) میزان روایی این پرسشنامه را با روش بازآزمایی ۸۱/. برای سهل‌گیر، ۸۵/. برای مستبد، ۹۲/. برای الگوی قاطع و اطمینان‌بخش پدران گزارش نمود همچنین وی در مورد میزان اعتبارپرسشنامه این نتایج را گزارش نموده است که مستبد بودن مادر رابطه معکوس با سهل‌گیر (۵۰/.-) و قاطع و اطمینان‌بخش (۵۲/.-) او دارد. (به نقل از اسفندیاری؛ ۱۳۷۴).. در این مطالعه آلفای کرونباخ  برای سبک قاطع و اطمینان‌بخش ۸۳/. و برای استبدادی ۸۹/. و برای سهل‌انگارانه ۷۹/.می‌باشد. 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: