مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پرسشنامه مقیاس تجدید نظر شده اضطراب آشکار کودکان

پرسشنامه مقیاس تجدید نظر شده اضطراب آشکار کودکان

پرسشنامه مقیاس تجدید نظر شده اضطراب آشکار کودکان (RCMAS) رینولدز و ریچموند با نمره گذاری، تفسیر،روایی و پایایی

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۲
حجم ۱۳۴ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه مقیاس تجدید نظر شده اضطراب آشکار کودکان (RCMAS) رینولدز و ریچموند با نمره گذاری، تفسیر،روایی و پایایی، بررسی مولفه ها و خرده مقیاس ها، ۳۷ سوالی در قالب فایل ورد word و با فرمت docx
 
 

 

تفسیر پرسشنامه مقیاس تجدید نظر شده اضطراب آشکار کودکان (RCMAS)

مقیاس تجدید نظر شده اضطراب آشکار کودکان (RCMAS) و یا" آنچه من فکر و احساس می کنم"  نام گذاری شد. مقیاس RCMAS شامل ۳۷ گویه (۲۸گویه مربوط به اضطراب و ۹ گویه دروغ سنج) می باشد که در مقابل هر گویه پاسخ "بلی" یا "خیر" وجود دارد. نمره این مقیاس از مجموع تمام پاسخ های "بلی"به گویه ها محاسبه می گردد. سطح خواندن گویه ها به طور میانگین برای یک کودک ۸ ساله در فرهنگ اصلی تنظیم شده است. بنابراین اجرای این مقیاس برای کودکان ۶ و ۷ ساله و کسانی که از نظر خواندن ضعیف هستند به صورت شفاهی پیشنهاد می گردد. در خصوص روائی مقیاس RCMAS تاکنون مطالعات فراوانی صورت گرفته است و روائی سازه هم زمان، محتوا و پیش بینی این مقیاس در پژوهش های متفاوتی مورد تأیید قرار گرفته است (برای مثال مراجعه شود به رینولدز وریچموند ، ۱۹۷۰و۱۹۸۱؛کری ، فالس تیچ  وکری ، ۱۹۹۴ و پرین ولست ، ۱۹۹۲). 

 

 

 

روایی و پایایی مقیاس تجدید نظر شده اضطراب آشکار کودکان (RCMAS)

همچنین مطالعاتی متعدد در مورد پایائی مقیاس RCMAS، از ثبات نتایج با استفاده از روش های بازآزمایی و آلفای کرونباخ حکایت می کند. ( برای مثال مراجعه شود به ویس نیوکسی ، مولیک ، گن شیفت و کوری ( ۱۹۸۷)؛ رینولیدز وپجت ، ۱۹۸۲؛ کلین ولست ۱۹۸۹؛ رینولدز وریچموند، ۱۹۷۸؛  ویلسون ، چی بایوا ، مجونی ، مسوکومی و همکاران ۱۹۹۰). در ایران نیز تقوی و علیشاهی (۱۳۸۲) پایائی و روائی این مقیاس را مورد بررسی قرار دادند.

 

بر اساس این بررسی پایائی مقیاس تجدید نظر شده اضطراب آشکار کودکان با استفاده از دو روش بازآزمایی و تنصیفی بررسی گردید که به ترتیب ضرائب پایائی (در فایل خریداری شده) و۶۶/۰ به دست آمد. همچنین روائی مقیاس RCMAS از دو طریق روائی تفکیکی و همبستگی گویه های مقیاس با نمره (در فایل خریداری شده) مقیاس محاسبه گردید. آزمون t مستقل جهت بررسی روائی تفکیکی بین دو گروه بیماران اضطرابی و افراد بهنجار بر روی آزمودنی های فارسی زبان نشان داد که مقیاس RCMAS قادر است بین دو گروه به صورت معناداری تفاوت قائل شود. همچنین نتایج مطالعه نشان داد که تمام گویه های مقیاس با نمره کل، مقیاس رضایت بخشی دارند. بنابراین براساس آن مطالعه، مقیاس RCMAS حائز شرایط روان سنجی مناسب و واجد شرایط لازم برای استفاده در ایران شناخته شد.

 

 

 

 

نمره گذاری مقیاس تجدید نظر شده اضطراب آشکار کودکان (RCMAS):

این مقیاس یکی از معتبرترین و پرمصرف ترین آزمون های اضطراب برای کودکان و نوجوانان است (لست ، ۱۹۹۳) این مقیاس به منظور ارزیابی حضور و یا غیاب نشانه های متنوع مربوط به اضطراب طراحی گردیده است. در این آزمون از کودکان خواسته می شود به هر یک از گویه ها به شکل بلی/خیر پاسخ دهند و هر گویه نمره صفر یا یک می گیرد. دامنه نمرات مربوط به اضطراب از صفر تا (در فایل خریداری شده) و برای گویه های مربوط به دروغ سنجش از صفر تا ۹ متغیر می باشد. نمره کمتر در مقیاس اضطراب بیانگر سطح پایین تر اضطراب و نمره کمتر در مقیاس دروغ سنج بیانگر میزان صداقت بیشتر آزمودنی در پاسخگویی به سوالات است. گویه های شماره ۴، ۸، ۱۲،(در فایل خریداری شده)۲۴، ۳۲  و ۳۶ مقیاس های دروغ سنج را تشکیل می دهند. 
 

 

 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: